۱۱:۱۵ - شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴

زوجی که در روز ازدواجشان پذیرای چندین هزار پناهجوی سوری شدند

بخشنده‌ترین عروس و داماد+تصاویر

سوریه در مرز ترکیه سال‌ها است که درگیر جنگ‌های داخلی و مبارزه با گروه تروریستی داعش است. در اثر همین نا‌آرامی‌ها میلیون‌ها انسان بی‌خانمان شده‌اند و جان خود را از دست داده اند. به همین دلیل پیدا کردن غذا و جای خواب برای بسیاری از سوری‌ها به یکی از بزرگترین معضلات تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا، یک زوج ترکیه‌ای مراسم عروسی خود را با بخشش و شاد کردن بسیاری از مردم جشن گرفتند. این زوج هفته گذشته در مراسم ازدواج خود پذیرای بیش از 4 هزار پناهجوی سوری شدند.

به نقل از دیلی بیست، این زوج نیکوکار ترکیه‌ای مراسم خود را در کیلیس یکی از ایالت‌های مرزی سوریه که طی دو سال اخیر محل زندگی بسیاری از پناهجویان سوری شده، جشن گرفتند تا بتوانند مردم جنگ‌زده را مهمان چند ساعت شادی خود کنند. آنها تصمیم گرفتند به جای آنکه در مراسمشان از فامیل و دوستان خود پذیرایی کنند، به مردمی غذا بدهند که گرسنگی یک خطر جدی برای حیاتشان محسوب می‌شود. مردمی که در همسایگیشان در اثر جنگ و خونریزی زندگی عادی و روزمره اشان را از دست داده‌اند.
42201_836
شام عروسی توسط خود مهاجران بین مهمانان تقسیم شد، در ترکیه رسم بر این است که از سه‌شنبه تا پنج شنبه عروسی خود را جشن می‌گیرند و این زوج این سه شب را با حضور مهاجران سپری کردند.
گفتنی است؛ این عروس داماد نیز در توزیع غذا در بین مهمانان شرکت کردند و عکس‌هایی از خود با مهاجران این کمپ‌ها در فضای مجازی منتشر کردند.
پدر عروس هدف از این کار را تقسیم کردن شادی خود با مهاجرانی دانست که مشکلات و گرفتاری‌های فراوانی دارند.
42202_588
منبع: آفتاب
دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.