۲۱:۰۹ - سه شنبه ۰۳ دی ۱۳۹۲

انتقاد حاجی در نطق میان دستور از برخی مسئولین کشوری

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس، با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان به حوزه سلامت،‌ گفت: به نظر می‌رسد اراده‌ای برای توسعه و بهداشت پیشگیری وجود ندارندبه گونه‌ای که امروزه می‌بینیم نه تنها از پدیده زیرمیزی پزشکان کاسته نشده بلکه این مهم به صورت رسمی نیز درآمده است.

2682311_orig

 

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا”  به نقل ازخبرگزاری خانه ملت، حسین علی حاجی دلیگانی در نشست علنی امروز سه شنبه ۳ دی در نطق میان دستور خطاب به وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: هفته گذشته از بین ۱۲۰ نفر از ملاقات کنندگان حوزه انتخابیه این جانب، ۱۰ نفر از آنها از بیماری سرطان رنج می‌بردند.

 

نماینده مردم شاهین شهر ، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از این بیماران سرطانی حدود یک سوم آنها بیمه نبودند و مابقی هم که بیمه بودند باید داروهای خارجی خود را به طور آزاد خریداری می‌کردند؛ این در شرایطی بود که برخی آنها از تامین این هزینه‌ها بر نمی‌آمدند.

وی یادآور شد: زیربنای بیماری‌هایی چون سرطان، رژیم غذایی ، کم تحرکی و یا استفاده از دخانیات است اما سوال اینجا است که وزارت بهداشت در این راستا چه کارهای انجام داده است؛ چرا در ایران اسلامی که توانسته بیماری‌های واگیردار را کنترل کند وزارت بهداشت نتوانسته راهکاری برای پیشگیری از بروز بیماریهای خاص و خطرناک داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم یادآور شد: صاحبنظران بر این باورند تنها ۳۰ درصد سرطان‌ها و بیماری‌های خاص را نمی‌توان در حالت پیشرفته درمان کرد ولی ۴۰ درصد آن با برنامه‌های بهداشتی قابل پیشگیری است و ۳۰ درصد آن هم در صورت تشخیص به موقع قابل درمان است.

وی خطاب به دکتر هاشمی وزیر بهداشت تصریح کرد: به نظر می‌رسد اراده‌ای برای توسعه و بهداشت پیشگیری وجود ندارند؛ امروزه برخی پزشکان متخصص حاضر نیستند برخی بیماران را در بیمارستان‌ها معاینه کنند و بیمارستان تنها به دفتر ارجاع به مطب پزشکان تبدیل شده است.

حاجی دلیگانی تاکید کرد: یک فیستول برای بیماران دیالیزی تا سه میلیون تومان برای بیمارانی که در مطب پزشکان مورد درمان قرار می‌گیرند هزینه دارد که این مهم مشکلاتی را برای بیماران به وجود آورده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: متاسفانه زیرمیزی پزشکان نه تنها کم نشده بلکه به صورت رسمی نیز درآمده است ؛ بعضی بیماران نیز به دلیل هزینه‌های بالا از مراجعه به پزشک برای سلامتی خود صرف نظر می‌کنند و بیمارستانهای دولتی امروزه کمترین کارایی را دارند و این عوامل معضلات عدیده‌ای را در حوزه سلامت به وجود آورده است.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس نهم ادامه داد: برخی افراد در حوزه انتخابیه اینجانب به دلیل دیر رسیدن اورژانس ظرف سه ماه گذشته جان خود را از دست داده‌اند؛ اگر چنین روندی در حوزه سلامت ایجاد شود باز هم باید شاهد چالش‌های دیگری در این بخش باشیم.

وی در ادامه نطق خود خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: با اجرای قانون بهره‌وری بخش کشاورزی باید برای صادرات محصولات کشاورزی مانند هندوانه به دست آمده و رها شده در مزارع، فکری شود.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: انتظار است با تقدیم لایحه دو فوریتی به مجلس مشکل قیمت بالای برق چاه‌های کشاورزی مرتفع شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم خطاب به دکتر روحانی تاکید کرد: شما با شعار اعتدال رای ملت به دست آوردید اما نگاهی به اطراف خود و انتصاب‌ها در سطح کشور بیاندازید تا ببینید آیا تندتر از افرادی که در مدیریت‌ها به کار گمارده می‌شوند در کشور وجود دارد؟

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس نهم ادامه داد: دشمن و اصحاب دشمن برای امتیازگیری بیشتر از ایران تقسیم کار کرده‌اند و هر کدام نقش خود را در پازل دقیقی بازی می‌کنند اما باید بدانند هر چه شیطنت و نقض پیمان کنند دست انها برای مردم ایران بیشتر رو می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: امت اسلامی به زعامت امام خامنه‌‌ای با بصیرت، دشمنان را تحت نظر دارند و مسئولانی که در داخل کشور از حق مردم دفاع نمی‌کنند بدانند که با تیزبینی رصد می‌شوند که به  موقع پاسخ آنها را خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.