۰۹:۲۱ - دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴

نماینده شاهین شهر و میمه:

تنها نهاد مسئول در تصویب یا رد توافقنامه، مجلس شورای اسلامی است/ واردات بی رویه عامل اخراج 1200 کارگر شد

حاجی نماینده مجلس گفت: براساس اصول ۷۷ و ۱۰۵ قانون اساسی مجلس مکلف در تصویب یا رد تعهدات بین‌المللی است بنابراین هیچ کسی نمی‌تواند این اختیار را از مجلس بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا، نماینده مردم شهرستان شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی در ششمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه عصر روز گذشته در تالار شیخ بهایی شاهین شهر، در خصوص بررسی متن برجام در مجلس گفت: بنده معتقد هستم تنها نهاد مسئول در تصویب یا رد توافقات هسته ای مجلس شورای اسلامی بوده و هیچ کسی نمی‌تواند جلوی این مسئولیت را بگیرد و شورای عالی امنیت ملی می تواند ذیل این بحث قرار بگیرد و نقطه نظرات مشورتی خود را به مجلس ارائه دهد.

کسی نمی تواند حق  بررسی متن برجام را از مجلس بگیرد

وی در ادامه افزود: براساس اصول 77 و 105 قانون اساسی مجلس برای تصویب یا رد تعهدات بین‌المللی مکلف است که بررسی و تصمیم‌گیری کند بنابراین هیچ کسی نمی‌تواند این اختیار را از مجلس بگیرد،

حسینعلی حاجی دلیگانی با بیان اینکه متن ترجمه شده برجام توسط اندیشکده‌ها، مرکز علمی و مجلس در حال مطالعه می باشد خاطر نشان کرد: آنچه مسلم است ما زیر بار هیچ محدودیت موشکی نمی‌رویم و اجاز مصاحبه با دانشمندان را به هیچ وجه نمی‌دهیم و پورتکل الحاقی به طور داوطلبانه پذیرفته نمی‌شود و موکول شدن همه مسائل به آژانس بین‌المللی قابل پذیرش نبوده و محدودیت در تحقیق و توسعه علمی نیز قابل پذیرفتن نیست و همه فرایندها باید همزمان باشد.

وی اضافه کرد: ضمن تشکر از زحمات تیم مذاکره کننده از ملت ایران درخواست داریم بدون ایجاد اختلاف و دو دستگی صبوری و متانت داشته باشند تا مجلس با دقت نظر از موضع اقتدار تعیین تکلیف کند.

وقتی رئیس مجلس فرمانده می شود

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر دو متن برجام در مجلس شورای اسلامی وجود دارد تصریح کرد: تنها مسائل مربوط به آژانس محرمانه اعلام شده است که با توجه به اینکه به آژانس بی اعتماد هستیم بسیار نگران کننده  است ولی به هرحال اجازه نخواهیم داد که مسئله دانشمندان عراقی در ایران نیز تکرار شود.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در خصوص تعطیلی مجلس در این برهه از زمان اظهار کرد: مجلس امید و تکیه گاه مردم است و متاسفانه رئیس مجلس بجای اداره کردن دوست دارد فرماندهی کند و این با دمکراسی و اصول اداره قوه مقننه سازگاری ندارد، تعطیلی مجلس در این برهه از زمان خلاف قانون عمل کردن است و بر همین اساس تنها نماینده ای که از رئیس مجلس شکایت کرد بنده بودم.

ایجاد فرصت شغلی برای 3 هزار نفر در کیمیاشهر 

وی گرفتن مصوبه ایجاد اشتغال از وزارت نفت در کیمیاشهر برای اشتغال جوانان شهرستان را از جمله اقدامات خود برای جوانان بیان کرد و افزود: با این فرصت شغلی 3 هزار نفر از جوانان شهرستان می توانند مشغول به کار شوند و  ایجاد دو آموزشکده فنی و حرفه ای با تضمین اشتغال دانشجویان این دو آموزشکده در واحد های صنعتی و همچنین بالغ بر شش میلیارد تومان تسهیلات اشتغال برای جوانان در دو شهرستان شاهین شهر و میمه و برخوار در طی سه سال گذشته پرداخت شده است.

حاجی به اخد مصوبه‌ای از دولت مبنی بر ایجاد منطقه ویژه اقتصادی و هوائی در منطقه هسا شاهین‌شهر اشاره و اضافه کرد: با توجه به اهمیت ویژه این صنعت لازم است که منطقه ویژه اقتصادی با برند هوایی در کنار این صنعت احداث شود که بر همین اساس لایحه ایجاد این منطقه با مرکزیت شاهین‌شهر در مساحتی بالغ بر 1500 هکتار توسط مجلس برای دولت ارسال شده است.

وی در ادامه شرکت هواپیماسازی هسا را از جمله مهم‌ترین صنایع هوائی کشور دانست و افزود: امروز این صنعت مورد مظلومیت و بی‌توجهی قرار گرفته، در حالیکه هنوز کارشناسان علت وقوع حوادث پیش آمده را بصورت مکتوب اعلام نکرده اند و از نظرات شفاهی بر می آید که خطای برج مراقبت و خطای خلبان علت وقوع حادثه برای هواپیمای مسافربری بوده ولی متاسفانه کسانی که با تولید داخلی مشکل دارند، ایراد به هسا وارد کردند.

 

 

بررسی مشکلات واحدهای صنعتی شهرستان در سه سطح شهرستانی، استانی و ملی در مجلس انجام می شود

نماینده مردم شاهین شهر و میمه مهمترین محور فعالیت‌های خود در بخش قانون‌گذاری را تصویب مصوبه‌ ای برای سامان‌دهی واحدهای نمایشگاهی و تولیدی غیر آلاینده در اتوبان معلم شاهین‌شهر، تصویب مصوبه برای شهرک صنعتی گلستان در بخش میمه، مصوبه ایجاد مجتمع قلمکاری در شهرستان برخوار و برای مصوبه تجمیع صنایع چاپ مجوز از دولت گرفته شده است. عنوان کرد.

وی با اشاره به مشکلات واحدهای صنعتی این شهرستان بیان کرد: مشکلات مربوط به واحدهای صنعتی در مجلس در 3 سطح شهرستانی، استانی و ملی  مورد بررسی قرار گرفته و در تلاش هستیم که بتوانیم مشکلات این صنف مهم جامعه را رفع کنیم.

واردات بی رویه کالاهای خارجی عامل اخراج 1200 کارگر شد

حاجی علت اصلی مشکلات پیش آمده برای گروه انتخاب را که منجر به اخراج شدن 1200 کارگر در سه ماهه گذشته و باز در حال اخراچ 500 نفر کارگر دیگر این واحد صنعتی شده است را ناشی از واردات بی رویه محصولات مشابهه تولید داخل عنوان کرد و افزود: با توجه به عشق و علاقه مدیر کل واردات و صادرات در وزارت صنعت و معدن به واردات انبارهای بسیاری از صنایع مملو از کالا است و مشابه همان کالاها بصورت بی رویه وارد می شود.

مهمترین اقدامات انجام شده طی سه سال گذشته

وی یکی از مهمترین اقدامات خود در مدت سه ساله گذشته را پیگیری و تامین آب برای کشاورزان عنوان کرد و افزود: با تامین 10 میلیون متر مکعب آب کشاورزی، برداشت محصول غله دو شهرستان امسال پنج برابر سنوات قبل افزایش داشته است.

نماینده مردم شهرستان که محور فعالیت‌های خود را فرهنگی مذهبی می داند، اجرای طرح‌های هم‌نشینی با مردم، طرح آموزش ریحانه‌النبی در زمینه ترویج حجاب و کمک به واگذاری زمین برای مساجد و حسینه ها را از جمله اقدامات فرهنگی مذهبی در شاهین‌شهر یاد کرد و افزود: اقدامات و پیشنهادات خوبی در محور فرهنگی از جمله امر به معرف و عفاف و حجاب در مجلس مطرح شده است که یگیری تامین مکان برای احداث مساجد، حسینه و مراکز فرهنگی در دو حوزه انتخابی شاهین‌شهر، گز و برخوار در دستور کار می باشد.

وی به کمک به ایجاد فضای ورزشی در شاهین‌شهر و میمه اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر 4 سالن ورزشی در شاهین‌شهر به اتمام رسیده و از 50 میلیارد تومان اعتبارات اخذ شده برای تکمیل این پروژه‌ها 24 میلیارد تومان آن صرف احداث‌ها در حوزه عمرانی شده است.

حاجی به پروژه مسکن مهر در شاهین شهر اشاره و اظهار کرد: پروژه مسکن مهر با صرف 3 میلیارد تومان یارانه در حال احداث بوده که در حال حاضر 6 هزار واحد تحویل به مردم شده و 500 واحد دیگر بزودی آماده و واگذار خواهد شد.

وی در ادامه افزود: با توجه به مشکلات عدیده ای که در بیمارستان گلدیس شاهین شهر وجود داشت در نوع ساختار و ارائه خدمات این بیمارستان انقلابی ایجاد شده است

ایجاد آرامستان در منطقه ای که مشکل آب و زمین دارد کار بسیار اشتباهی است

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن مخالفت با ایجاد آرامستان اصفهان در شاهین شهر تصریح کرد: اعتقاد من بر این است که شهر باید شهر تذکر باشد، و به جای احداث آرامستان در جایی دور از شهر باید آرامستان ها در محله های مختلف شهر احداث و مشکلاتی در پی نداشته باشد.

وی افزود: در حال حاضر زمینی برای این ایجاد آرامستان در نظر گرفته شده که با توجه به مسئله کمبود آب و دولتی بودن زمین با مشکلاتی روبرو هستیم اما برای ساخت آرامستان‌های دیگر اعلام آمادگی می‌کنیم.

حاجی با بیان اینکه مصوبه ای با عنوان مترو شاهین‌شهر در نظر گرفته شده خاطرنشان کرد: طرح احداث خط قطار سریع‌السیر اصفهان – تهران، مصوبه‌ای است که منطقه استانی آن بررسی شده و حدود 30 کیلومتر پایان خط خاکبرداری نشده و در انتهای خط مشکلی در طراحی وجود دارد.

جنجالی که برپا می شود دعوای ملکی است

نماینده مردم شاهین شهر و میمه جنجالی که هر از گاهی در استفاده از پساب برای کشت و زرع زمین های محدوده پل خورزوق تا پل هوایی ملک شهر برپا می شود را دعوای ملکی عنوان کرد و افزود: تعاونی های 20 گانه ای که در این محدوده زمین دارند هر گاه با یکی از زارعان مشکل پیدا می کنند اقدام به عنوان کردن این موضوع که استفاده از پساب فاضلاب در کشت و زرع منطقه شمال اصفهان برای سلامت مردم مضر است می پردازند.

منشاء اصلی ریزگردها در شمال اصفهان است

حاجی دلیگانی به منابع آلاینده موجود در محدوده دو شهرستان اشاره و افزود: بر اثر خشکسالی های چند سال اخیر در این منطقه کویر درحال پیشرفت است و در واقع منشاء ریزگردها در شمال اصفهان است بنابراین برای رفع این آلاینده ها همه باید همکاری داشته باشند و هرچند 240 هکتار جنگل منطقه حبیب آباد ریه های تنفسی اصفهان می باشد ولی متاسفانه در این منطقه تا عمق 250 متری زمین نیز آب وجود ندارد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.