۱۱:۱۶ - دوشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۴

شرکت های غربی در کمین بازار کشور؛

ورود دشمنان آشکار ملت ایران ممنوع

حاجی نماینده مجلس گفت: در صحنه رقابت ورود شرکت های خارجی به بازار ایران تنها کشورهایی می توانند سهم بیشتری داشته باشند که در گذشته به صورت آشکار با ملت ایران دشمنی نکرده باشند.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا، با به پایان رسیدن مذاکرات سخت و طولانی میان ایران و کشورهای ۵+۱ در حالیکه که هنوز توافق هسته ای نهایی نشده و هنوز کنگره آمریکا، مجلس شورای اسلامی و شورای امنیت ملی ایران در خصوص جمع بندی مذاکرات وین تصمیم نهایی را اتخاذ نکرده اند. موجی از درخواست ها و رقابت ها میان شرکت های مختلف اروپایی برای ورود به بازار ایران آغاز شده است.

شب گذشته یک هیات ٦٠ نفره آلمانی به ریاست زیگمار گابریل، قائم مقام صدراعظم آلمان که همزمان وزیر اقتصاد و انرژی این کشور نیز هست، برای گسترش روابط سیاسی، تجاری و اقتصادی و به دعوت بیژن زنگنه وزیر نفت وارد تهران شد.

در این سفر، ١٠ شرکت از بزرگترین شرکتهای آلمانی به همراه تعداد زیادی از شرکتهای کوچک نیز به همراه هیات وارد ایران شدند.

نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی به”شاهین نا” گفت: شرکت های غربی و اروپایی هرکدام برای تصاحب سهم بیشتر از بازار ایران به صورت پنهان و آشکار به شدت با یکدیگر در حال رقابت هستند. و شاهد حضور بیشتر این شرکت ها در ایران خواهیم بود.

وی با اشاره به آثار جراحت به جای مانده از بمبهای شیمیایی که با گذشت بیش از دو دهه از پایان جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه کشورمان که روز بروز وضعیت مجروحین شیمیایی وخیم تر شده و به شهادت می رسند به مسئولان وزارتخانه ها تاکید کرد که در برقراری با این شرکت ها بررسی و دقت لازم را داشته باشند.

حسینعلی حاجی دلیگانی با بیان اینکه: برخی از شرکت ها و کشورهای غربی در طول هشت سال جنگ تحمیلی علیه ملت ایران سلاح و بمب های شیمیایی در اختیار صدام قرار می دادند تا بر سر نیروهای نظامی و غیر نظامی بریزد. خاطرنشان کرد: این شرکت ها و کشورها از دشمنان روشن و آشکار مردم ایران هستند.

وی با بیان اینکه کمیسیون امنیت ملی مجلس این موضوع را بررسی و در دستور جلسه خواهد داد اضافه کرد: ممکن است برخی از این شرکت ها تغییر نام داده باشند ولی ماهیت آنها همان کسانی هستند که اقدام ضد بشری را انجام می دادند.

نماینده مجلس ضمن تاکید بر اینکه نه باید اجازه ورود به این شرکت ها داده شود و نه وارد کار اقتصادی شوند خاطر نشان کرد: در صحنه رقابت ورود شرکت های خارجی به بازار ایران تنها کشورهایی می توانند سهم بیشتری داشته باشند که در گذشته به صورت آشکار با ملت ایران دشمنی نکرده باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.