۱۱:۱۵ - پنجشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۴

با وجود اعلام رسمی سازمان لیگ؛

اصفهانی ها تمایلی به برگزاری سوپر جام ندارند

در جریان برگزاری قرعه کشی رقابت های لیگ برتر بازی مستقیم این دو تیم هفته دوم موکول شد و شاگردان حسین فرکی باید خیلی زودتر از آنچه که تصورش هم می شود در جریان بازی های لیگ در مقابل ذوب آهن قرار بگیرند و مطمئنا هر دو سرمربی هرگز دوست ندارند که تا قبل از انجام آن مسابقه دستشان برای تیم حریف رو شود.

به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا” به نقل از صاحب نیوز/ سپاهان در آخرین دوره لیگ برتر موفق شد به عنوان قهرمانی دست پیدا کند و در مقابل ذوب آهن هم چند روز بعد قهرمان رقابتهای جام حذفی شد تا کام فوتبال اصفهان به واسطه کسب این دو عنوان قهرمانی شیرین شود.

این موفقیت در شرایطی حاصل شد که در حدود ۱۲ سال از قهرمانی همزمان سپاهان و ذوب‌آهن در بالاترین سطح فوتبال ایران گذشته بود و تکرار این دو قهرمانی تمامی توجهات جامعه فوتبال را به سمت و سوی دو تیم سپاهان و ذوب‌آهن برگرداند.

همین مسئله و همشهری بودن این دو تیم باعث شد تا سازمان لیگ فوتبال ایران برای شروع دوباره فصل جدید فوتبال ایران برنامه ریزی های لازم برای برگزاری بازی سوپرجام را انجام دهد و تاریخ انجام این مسابقه هم به دوم مرداد ماه امسال موکول شد تا قهرمانان لیگ برتر و جام حذفی در فصل گذشته فوتبال ایران با انجام یک تک بازی تیم برنده بازی سوپرجام را معرفی کنند.

این اتفاق در شرایطی بعد از سالهای طولانی برنامه یزی شد که در تمام کشورهای اروپایی و صاحب فوتبال برگزاری بازی سوپرجام یک قاعده و قانون همیشگی است و طبق یک روال همیشگی تیم پیروز بازی سوپرجام قبل از آغاز رقابت های لیگ برتر هر کشوری با انجام یک تک بازی معرفی می شود.

خبر برگزاری این بازی حتی مورد استقبال هر دو باشگاه اصفهانی هم قرار گرفت چون سپاهانی ها که خودشان پیشنهاد برگزاری این مسابقه تحت عنوان یادواره مرحوم ناصر حجازی را داده بودند و ذوب آهنی ها دوست داشتند یک جام دیگر را به ویترین افتخارات خودشان اضافه کنند و به همین خاطر واکنشهای بسیار مثبتی از جانب هر دو باشگاه صورت گرفت و حتی این مسئله رسانه ای هم شد. اما این روزها و در حالی که فقط یک هفته تا زمان رگزاری بازی سوپرجام فرصت داریم هر دو تیم در کشور ترکیه به سر می برند و با انجام بازی های دوستانه با تیم های باشگاهی ترکیه خودشان را آماده حضور در لیگ برتر دوره پانزدهم می کنند ولی نکته مبهم تغییر رویه هر دو باشگاه در مورد برگزاری بازی سوپرجام در دروز دوم مرداد ماه است.

نکته مهم این جاست که در جریان برگزاری قرعه کشی رقابتهای لیگ برتر بازی مستقیم این دو تیم هفته دوم موکول شد و شاگردان حسین فرکی باید خیلی زودتر از آنچه که تصورش هم می شود در جریان بازی های لیگ در مقابل ذوب آهن قرار بگیرند و مطمئنا هر دو سرمربی هرگز دوست ندارند که تا قبل از انجام آن مسابقه دستشان برای تیم حریف رو شود.

از طرف دیگر باخت احتمالی در بازی سوپرجام چه از جانب سپاهان و چه از جانب ذوب‌اهن شرایط را برای هر دو تیم سخت خواهد کرد و هواداران که به واسطه باخت در مقابل رقیب سنتی فصل را خوب شروع نمی کنند ممکن است که در ادامه لیگ خیلی زودتر از حد معمول وارد چرخه اعتراض به عملکرد فنی تیمشان شوند و این مسئله مورد پذیرش سرمربیان هر دو تیم نخواهد بود.

از طرف دیگر شرایط بدنی بازیکنان در اردوی ترکیه هنوز به مرز ایده‌ال نزدیک نشده و در حقیقت دو تیم نه چندان آماده و حتی خسته از انجام تمرینات سخت بدنسازی باید در یک بازی بسیار مهم به میدان بروند و طبیعی است که کیفیت فنی این بازی به شدت دچار افت شود.

این اخباری بوده که در طی چند روز گذشته به صورت غیر مستقیم از اردوی هر دو تیم به گوش رسیده و به همین خاطر بعید به نظر می رسد که روز جمعه هفته آینده در ورزشگاه فولادشهر شاهد برگزاری بازی سوپرجام باشیم مگر اینکه اجبار سازمان لیگ مبنی بر انجام این مسابقه هر دو تیم را به اجبار راهی بازی سوپرجام کند تا یک قهرمان ظاهری و نمایشی برای این جام مشخص شود.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.