۱۳:۰۱ - شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۴

تکواندوی اصفهان، از دی ماه 93 تا تیر ماه 94؛

یک صندلی و شش رقیب/ اصفهان و فدراسیون در برابر هم

انتخابات هیات تکواندو استان اصفهان یکشنبه چهاردهم تیر برگزار می‌شود و شش کاندیدا در رقابتی داغ برای نشستن بر کرسی ریاست پرافتخارترین هیات ورزشی استان تلاش می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا” به نقل از صاحب نیوز/ انتخابات هیات تکواندو استان اصفهان فردا، یکشنبه چهاردهم تیر برگزار می‌شود و شش کاندیدا در رقابتی داغ برای نشستن بر کرسی ریاست پرافتخارترین هیات ورزشی استان تلاش می‌کنند.

مصطفی رئیسی که در انتخابات دوره اخیر هیات تکواندو استان اصفهان به رغم وجود انتقادات بسیاری به عملکرد و نحوه حضورش موفق به کسب اکثریت آرا مجمع انتخاباتی شده بود، دی ماه سال گذشته از سمت خود استعفا داد. اکنون و با گذشت شش ماه هیات تکواندو استان اصفهان در آستانه معرفی رئیس جدید خود است.

آنچه در شش ماه گذشته بر هیات تکواندو اصفهان گذشت

رئیسی سومین دوره ریاست خود در هیات تکواندو استان اصفهان را با صدور بیانیه خداحافظی نیمه تمام گذاشت. او در ماههای منتهی به جدایی‌اش از تکواندو اصفهان انتقادات جدی‌تری را نسبت به عملکرد خود دیده بود و می‌توان گفت منشا این انتقادات به روزهای انتخاب وی به عنوان رئیس هیات برمی‌گشت. غیبت رئیسی در محل هیات و به نوعی دور کاری وی فرصتی شد تا مخالفان حضور او به صورت جدی‌تر فعالیت علیه رئیس دوازده ساله تکواندو اصفهان را درپیش بگیرند که جوسازی های گروه مخالفان نیز سرانجام نتیجه داد و مصطفی رئیسی چاره کار را در استعفا یافت.

به دنبال استعفای رئیسی، با حکم فدراسیون تکواندو، یدالله رضوانی به عنوان سرپرست هیات معرفی شد تا در مدت زمان سه ماهه اقدامات لازم برای برگزاری مجمع انتخاباتی را فراهم کند.

بعد از گذشت شش ماه از ابلاغ حکم سرپرستی رضوانی این هیات در آستانه برگزاری مجمع انتخاباتی قرار گرفته است. با اینکه مسئولان هیأت تکواندو و اداره کل ورزش و جوانان استان، روند تأیید صلاحیت کاندیداهای این مجمع توسط حراست و عدم اعلام تاریخ دقیق برگزاری انتخابات از سوی فدراسیون را دلیلی بر این تأخیر طولانی عنوان کردند، این موضوع انتقاد و نارضایتی برخی از اهالی تکواندو اصفهان را در پی داشت.

براساس اعلام اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان مجمع انتخاباتی این هیأت روز ۱۴ تیرماه برگزار خواهد شد تا پس از استعفای مصطفی رئیسی در دی ماه ۹۳ زمام دار چهار سال آینده تکواندو اصفهان معرفی شود.

یک صندلی و شش کاندیدا

شهرام الله آبادی، مهدی جمالی نژاد، محمد تقی حاتمی، فرهاد رستم شیرازی، غلامرضا عابدی، فرامرز عیدی وند و مجتبی نوروزی، کاندیداهایی هستند که نام آنها از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان برای حضور در مجمع انتخاباتی اعلام شده است.

با توجه به سوابق و کارنامه کاری کاندیداها، رقابت انتخاباتی این هیات در روز چهاردهم تیرماه داغ خواهد بود. در ادامه شرایط گزینه های محتملی که نزدیک‌تر به کرسی ریاست هیات تکواندو استان اصفهان هستند را بررسی می‌کنیم:

رقابت بر سر تصاحب صندلی ریاست هیات تکواندو بین سه کاندیدا نزدیک است، فرهاد رستم شیرازی، فرامرز عیدی وند و شهرام الله آبادی. در این میان رستم شیرازی رئیس کانون وکلای دادگستری اصفهان گزینه موردنظر فدراسیون تکواندو، عیدی وند رئیس هیات تکواندو شهرستان لنجان و از فعالان حوزه اقتصاد گزینه دلخواه اداره کل ورزش و جوانان استان است و الله آبادی عضو شورای شهر نجف آباد نمایندگان شهرستان‌ها را حامی خود می‌بیند.

رقابت داغ بین اصفهان و فدراسیون
با نگاهی به چینش اعضای مجمع انتخاباتی – شامل نمایندگان اداره کل، ورزشکاران، مربیان، باشگاهها و نمایندگان شهرستان ها – مشخص می شود که کفه ترازو به نفع هیچ یک از سه کاندیدا سنگینی نمی کند، تقریبا تعادل در آرا برابر است و البته این موضوع زمانی قابل تایید است که در آستانه انتخابات اتفاقات غیرقابل پیش بینی رخ ندهد.

در هر حال مشخص است که اداره کل ورزش و جوانان به دنبال گزینه ای است که در شرایط نامساعد مالی کنونی، با تزریق بودجه از منابع متفرقه به پیشبرد برنامه ها کمک کند و به نوعی این اداره را به دلیل ناکامی هایی که در تامین مالی هیات ها داشته همراهی کند تا فشار از روی دوش مدیریت ورزش استان به نوعی برداشته شود.

در این صورت تلاش مدیرکل و همراهانش می بایست منتهی به خارج شدن نام عیدی وند از صندوق آرا شود اما در مقابل می توان گفت فدراسیون تکواندو از قدرت بیشتری برخوردار است. تعامل هیات استان اصفهان با فدراسیون در سال های گذشته به رشد جایگاه اصفهان در این رشته منجر شده و آمار بالای ملی پوشان و موفقیت هایی که تکواندو ایران با تکیه بر نیروهای اصفهانی به دست آورده خود دلیل گویایی است که فدراسیون بخواهد از گزینه موردنظر خود برای ادامه این روند استفاده کند.

در این بین به نظر می رسد الله آبادی که به نوعی نماینده تکواندو شهرستان هاست در حاشیه بازی اداره کل و فدراسیون کناره نشین خواهد شد و رقابت اصلی میان رستم شیرازی و عیدی وند شکل خواهد گرفت. به هر جهت تا مشخص شدن تکلیف هیات تکواندو استان اصفهان باید تا ظهر روز چهاردهم تیر ماه صبر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.