۱۴:۲۰ - جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۲

در کانون پرورش فکری کودکان شاهین شهر

سفره شب یلدای لاله ها در کانون چیده شد

مراسم شب یلدا آیین نیک ایرانی همراه با اربعین حسینی با عنوان یلدای لاله ها در کانون پرورش فکری کودکان شاهین شهر برگزار شد.

yalda4.92.09.28

 

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه“شاهین نا”، سفره شب یلدا با آداب و رسوم خاص و ویژه‌ای درکانون پرورش فکری کودکان انداخته شد و مربی مهربان کانون، بجه ها را دور هم جمع کرد و برایشان قصه گفت، قصه بلدا و اربعین،  قصه ای از مظلومیت کربلا،  تا یلدا را با اربعین حسینی پیوند دهد.

 

به مناسبت قرار گرفتن درآستانه فصل سپید زمستان و همزمانی با اربعین حسینی، مراسم شب یلدا آیین نیک ایرانی همراه با اربعین حسینی با عنوان ( یلدای لاله ها ) در قالب دو برنامه متنوع روز پنجشنبه 28 آذر ماه در مرکز شاهین شهر برگزارشد.
در این مراسم مربیان در قالب شعر و داستان ضمن اشاره به سنت های باستانی ایرانیان تلاش کردند تا پیوندآیین‌‌های اسلامی را در نهاد کودکان و نوجوانان نهادینه نمایند و در این همنشینی زمستانی یاد پرچمدار کربلا را در دلها زنده نگه دارند.
خانم حق شناس میهمان این برنامه با اشاره به اینکه یلدا یعنی احترام به بزرگترها و گوش سپردن به قصه های شیرین ایرانی، با بازگویی قصه ای از مظلومیت کربلا ، یلدا را با اربعین حسینی پیوند دادند .
معرفی شخصیت ها، بازخوانی ایام وقایع اربعین حسینی، تاریخچه شب یلدا و آشنایی با مراسم ها و آداب و رسوم این شب درقالب قصه گویی، شاهنامه و حافظ خوانی، شعرخوانی، اجرای سرود توسط نونهالان مهد کودک، ایستگاه نقاشی برنامه بعدی این مراسم بود.
در پایان نیز ازاعضا کتابخوان برترکانون تقدیر شد و سپس با آش و هندوانه و آجیل از مدعوین پذیرایی شد.

 

 

yalda1.92.09.28 yalda2.92.09.28 yalda4.92.09.28 yalda5.92.09.28 yalda6.92.09.28 yalda8.92.09.28 yalda7.92.09.28 yalda3.92.09.282

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.