۱۶:۰۸ - جمعه ۱۲ تیر ۱۳۹۴

آیت‌الله مظاهری:

عده‌ای نفهم و تندرو صلح امام حسن را زیر سئوال می‌برند

رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: ایده شیطانی نابودی شیعه با صلح امام حسن علیه السلام نقش بر آب شد و این صلح باعث بقای اسلام شد.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا؛  آیت‌الله العظمی حسین مظاهری سحرگاه امروز پس از اقامه نماز صبح در جمع نمازگزاران مسجد امیرالمومنین(ع) اصفهان با تبریک ولادت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام اظهار کرد: این عید بزرگ را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف تبریک می‌گوییم و از حضرت زهرا(سلام الله علیها) می‌خواهیم امروز عیدی خوبی به شیعیان عطا کنند.

رئیس حوزه علمیه اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه حضرت امام حسن مجتبی علیها السلام امتیازات برجسته ای دارند و از منظر تاریخ هدایتگری مهمی انجام دادند خاطر نشان کرد: همانطوری که شهادت امام حسین علیه السلام برای اسلام مفید بوده، به همان اندازه صلح امام حسن علیه‌السلام برای اسلام و برای تشیع مفید بوده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه اگر صلح امام حسن علیه السلام نبود امروز تشیع نیز نبود اذعان کرد: معاویه بنا داشت که بعد از امیرالمومنین علیه السلام تشیع را نابود کند، اما صلح امام حسن علیه السلام این ایده شیطانی را از میان برد و تشیع جان گرفت و شجره طیبه قرآن بهره داد.

مرجع عالی قدر جهان تشیع در ادامه افزود: برخی از تندروها می‌گویند که چرا امام حسن علیه‌السلام صلح کرد و برخی کندروها هم بر این عقیده هستند که حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام که می‌دانست شهید می‌شود، پس برای چه قیام کرد و هر دو این ابهامات و سئوالات از سر نفهمی است.

وی خاطر نشان کرد: وظیفه امام حسن علیه‌السلام صلح بوده و وظیفه امام حسین علیه‌السلام قیام بر علیه ظلم بود و همه شیعیان باید بر این نکته معتقد باشند که ائمه سلام الله علیها به صورت کامل به وظیفه خود عمل کردند و اگر ابهاماتی در این زمینه وارد کنیم از دایره شیعه خارج شده‌ایم.

آیت‌الله مظاهری خاطر نشان کرد: دشمنان اسلام همواره تلاش داشتند که اسلام را نابود کنند، اما چون سرپرستی این اسلام به دست امام حسن و امام حسین علیه السلام بوده نتوانستند به هدف خود برسند و تشیع مرهون صلح امام حسن علیه السلام است و خوشبختانه کتاب‌های زیادی در این زمینه نوشته شده است.

رئیس حوزه علمیه اصفهان در ادامه تصریح کرد: عده‌ای نفهم و تندرو بر این مسئله تاکید دارند که چرا امام حسن علیه‌السلام صلح کرد و عده‌ای که آنها نیز نفهم و کندرو هستند می‌گویند که چرا امام حسین علیه‌السلام با اینکه نتیجه جنگ را می‌دانست قیام کرد و باید در پاسخ به آنها گفت که امامان ما به وظیفه خود عمل کردند و با این شناخت و عمل به وظیفه شیعه را نجات دادند.

مرجع عالی قدر جهان تشیع در بخش دیگری از سخنان خود، به ذکر روایتی از امام حسن مجتبی علیه‌السلام پرداخت و گفت: به استناد این روایت از این معصوم، هر کس که بخواهد ابهت و شخصیت اجتماعی داشته باشد باید حکومت بر دلها داشته باشد و هر آن‌که بخواهد در میان مردم عزیز باشد باید متقی باشد و لباس ذلت معصیت را از تن بیرون کند و لباس عزت اطاعت را بپوشد که در این حالت وقتی ارتباط با خدا زیادتر باشد، این مسئله هم ابهت اجتماعی ایجاد می‌کند و هم عاقبت به خیری و هم عزت و شخصیت اجتماعی ایجاد می‌کند.

آیت‌الله مظاهری در خاتمه سخنان خود شیعه را در شرایط کنونی دچار مخاطره دانست و با اشاره به اینکه تشکیل جریاناتی مثل داعش به دنبال تحت تاثیر قرار دادن شیعیان و ایران اسلامی است، اذعان کرد: به لطف خدا شیعه در حال حاضر به واسطه نظام جمهوری اسلامی یک عزت و ابهت اجتماعی دارد که امیدواریم با کمک ائمه معصومین و رهبری رهبر معظم انقلاب، این جایگاه روز به روز تقویت شود.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.