۰۸:۱۰ - چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۴

کارت زرد؛

پول های بی حد و حساب جایگزین تحصیلات عالیه!

مسئله تحصیلات بین فوتبالیست ها یکی از مشکلات بزرگ است، شاید اگر الآن قرار باشد یک فوتبالیست تحصیل کرده را نام ببریم، ما هم مثل پدر پژمان بگوییم، کسی غیر از علی دایی را مثال بزن، چرا که بحث او از بقیه جداست.

به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا” به نقل از صاحب نیوز، چند روز پیش در یکی از  نرم افزار اجتماعی چرخی می زدم با صفحه یکی از بازیکنان جوان تیم سپاهان مواجه شدم. بازیکن مذکور در قسمتی که مربوط به تحصیلات و محل تحصیل بود، نوشته بود: “کی درس میخونه!”

مسئله تحصیلات بین فوتبالیست ها یکی از مشکلات بزرگ است، شاید اگر الآن قرار باشد یک فوتبالیست تحصیل کرده را نام ببریم، ما هم مثل پدر پژمان بگوییم، کسی غیر از علی دایی را مثال بزن، چرا که بحث او از بقیه جداست.

واقعا تا کی قرار است علی دایی آخرین فوتبالیست تحصیل کرده ای باشد که هم در درس و هم در فوتبال برتر است؟

البته حالا وحید امیری، هافبک تیم نفت تهران هم فوق لیسانس قبول شده و دارد درس می خواند تا علی دایی تنها نباشد و وقتی کودکی خواست پدرش را مجاب کند تا نام وی را در مدرسه فوتبال بنویسد، بگوید من اگر قرار باشد فوتبالیست بشوم، یک فوتبالیست تحصیل کرده مثل علی دایی و وحید امیری می شوم تا شما بتوانی به پسر تحصیل کرده فوتبالیستت افتخار کنی!

البته شاید تمام این فوتبالیست های امروزی که معمولا بداخلاق ترین ورزشکاران(بد اخلاق، با ادبانه ترین و اخلاقی ترین واژه ای بود که می شد به کار برد) هستند، اول قرار بوده یک فوتبالیست تحصیل کرده بشوند اما با گذشت زمان و دیدن جو حاکم بر جامعه فوتبالیست ها و پول های هنگفتی که در بین آن ها رد و بدل می شود، تصمیم گرفته اند همان فوتبالیست خالی بشوند! هم زحمت نمی خواهد و هم تحصیل کرده بودن برایشان فایده ای ندارد، البته به اذعان خودشان!

شاید به واقع ریشه بی اخلاقی ها، ادا و اصول ها و به اصطلاح فوتبالی ها “غیر حرفه ای بودنشان” هم به همین تحصیلات بازمی گردد، شاید!

البته مدرک یا تحصیلات عالیه نشان از درک و میزان بالای فهم افراد نیست (حداقل امروزه و با زیاد شدن دانشگاه ها و آبکی شدن مدرک ها و پائین آمدن کیفیت علمی دانشگاه ها) اما به هر حال با توجه به اینکه این افراد الگوی میلیون ها کودک و نوجوان این سرزمین هستند باید نسبت به مسئله تحصیلات و درس خواندن توجه بیشتری داشته باشند چرا که فهم و درکی که همه در تحصیلات دنبال آن هستند، بالأخره باید در افراد باشد تا حداقل در جلسه خواستگاری از آن به عنوان مدرک انسانیت رونمایی کرد!

البته با این وجود، روند تحصیلات ورزشکاران و فوتبالیست ها و اینکه تربیت بدنی جز رشته های تحصیلاتی به حساب نمی آید! در سال های آینده کودکان باید دنبال دلایل قانع کننده دیگری برای پاسخ به خانواده هایشان در جواب اینکه فوتبال آخر به چه درد می خورد، برو بچسب به درست! باشند. البته اگر در آن زمان خانواده ای باشد و کودکی هم باشد و برای کودک، مجاب کردن خانواده مهم باشد، اگر…

02584

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.