۱۶:۰۲ - پنجشنبه ۰۴ تیر ۱۳۹۴

در ماه رمضان:

میوه های آبدار از ایجاد تشنگی جلوگیری می کنند

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: میوه‌های آبدار و سبزیجات بهترین منبع برای ذخیره آب در بدن و تاثیرگذارترین شیوه مقابله با تشنگی در ایام روزه‌داری است.

به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا” به نقل از صاحب نیوز/ محمدحسن انتظاری  اظهار کرد: میوه‌ها، سبزیجات، سالادها، غذاهای غیرسفید مانند پلو کلم و پلو شوید بهترین منبع برای ذخیره آب در بدن و تاثیرگذارترین شیوه مقابله با تشنگی در ایام روزه‌داری هستند زیرا آب حاصل از این مواد غذایی به صورت تدریجی جذب و دفع می‌شود.

وی افزود: با توجه به افزایش ابتلا به یبوست در زمان روزه‌داری، ضروری‌ است تا میوه‌های آب‌دار و نیمه ملین در برنامه افطار و سحر گنجانده شود، در این رابطه آلو سیاه از بهترین گزینه‌ها به حساب می‌آید.

این متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی در ادامه صحبت‌های خود یادآور شد: روزه‌داران خوردن سحری را تحت هیچ شرایطی حذف نکنند حتی اگر میزان سحری معادل یک وعده صبحانه باشد، زیرا عدم مصرف مواد غذایی مورد نیاز بدن در سحر سبب افت فشار و قند خون و تجمع مواد سمی در بدن و سبب اختلال تمرکز روزانه و ایجاد بی‌حالی فرد می‌شود.

وی بیان کرد: بهتر است در وعده سحر مصرف مواد گوشتی، چای پررنگ و ادویه‌جات تند حذف و یا به حداقل برسد.

انتظاری اضافه کرد: چای پررنگ سبب تشدید تشنگی می‌شود، از طرفی بدن نیز جایی برای ذخیره آب ندارد و جذب ناگهانی آب سبب دفع ناگهانی آن می‌شود بنابراین هنگام سحر در کنار مصرف آب باید از میوه و سبزیجات آبدار یاد شده استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.