۰۸:۱۱ - چهارشنبه ۰۳ تیر ۱۳۹۴

مسئول اتحادیه املاک و اتومبیل شاهین‌شهر و میمه:

حل‌ مشکلات املاک در گرو ابلاغ مصوبه 1387 هیئت دولت است

اگر مصوبه‌ای که هیئت دولت در خصوص املاک 1387 تصویب کرد برای اجرا ابلاغ کند خیلی از مسائل و مشکلات املاک حل‌ و فصل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا، عباسعلی علی‌‌عباسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار شاهین نا با اعلام خبر فعال شدن سقف صنفی املاک در سامانه اصناف و املاک کشور اظهار کرد: به همین علت در شهرستان شاهین‌شهر و میمه با تعداد زیادی از متقاضیان دریافت پروانه کسب مواجه هستیم.

وی افزود: لذا در تلاشیم در جهت ایجاد اشتغال در سطح شهرستان تنها برای مشاوران املاکی پروانه فعالیت صادر کنیم که شرایط لازم در این زمینه داشته باشند.

مسئول اتحادیه املاک و اتومبیل شاهین‌شهر و میمه تصریح کرد: بر اساس این اصل اساسی معتقدیم که مشاوره املاک یک شغل حرفه‌ای و خاصی است که مستلزم داشتن آگاهی و سوابق خوب بوده تا بتواند در همین راستا به مردم خدمات ارزنده و بدون مشکلی ارائه کرد.

وی با بیان اینکه اساسنامه املاک در 17 ماده تهیه و تدوین شده است، ادامه داد: تصویب این اساسنامه هم به مردم و هم در جذب و به‌ کارگیری متخصصین املاک کمک شایانی کرد.

علی عباسی با بیان اینکه این اساسنامه به خوبی می‌تواند از حقوق مردم دفاع کند، یادآور شد: برای هر کدام از مشاوران املاک دارای مجوز در سامانه «ایرانیان اصناف» پروفایلی جهت ثبت رزومه آن‌ها پیش‌بینی‌شده است.

وی همچنین گفت: هر مشاور املاکی پس از اینکه پروانه کسب او از سوی اتحادیه صادر شد باید به سامانه مستقلات املاک کشور مراجعه و اطلاعات خواسته‌شده را در آنجا به ثبت برساند تا بدین‌وسیله بتواند قرار داد خود را در این سامانه ثبت و یا تمدید کند.

مسئول اتحادیه املاک و اتومبیل شهرستان: با بیان اینکه اتحادیه املاک شاهین‌شهر و میمه دارای کمیسیون‌های مختلفی جهت تعیین نرخ املاک یا اجاره بهاء است، اظهار کرد: قانون‌گذار 5 کمیسیون برای اتحادیه املاک تعریف کرده اما ما به‌صورت خودجوش کمیسیون فرهنگی را نیز اضافه کرده‌ایم.

وی افزود: بیشترین کمیسیون‌هایی که مردم با آن در ارتباط هستند عبارت‌اند از کمیسیون بازرسی و رسیدگی به شکایات مردمی است.

به گفته علی عباسی نزدیک 500 مشاوره املاک در سطح شهرستان شاهین‌شهر و میمه مشغول فعالیت‌اند که با توجه به فعال شدن سقف صنفی و در واقع صدور پروانه کسب مجدد این تعداد در حال افزایش است.

وی با بیان معایب باز شدن سقف صنفی و صدور پروانه کسب مجدد در شاهین‌شهر و میمه ادامه داد: زمانی که تعداد مشاوران املاک افزایش یابد در حوزه مالی اغنا افراد به خوبی صورت نخواهد گرفت و به همین خاطر دادن سرانه کاهش خواهد یافت و بازار دلال‌بازی رشد خواهد داشت.

مسئول اتحادیه املاک و اتومبیل شاهین‌شهر و میمه خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر بخش مسکن در کشور شاهد رکود بوده و متأسفانه رونق چندانی نداشته است لذا این همین علت موجب شده برخی از مشاوران املاک به سختی از پس هزینه‌های جاری خود برآیند.

وی از علل و عوامل رکود بازار مسکن در شاهین‌شهر کاهش تسهیلات بانکی، کمک نکردن به تولید مسکن دانست و به مسائل و مشکلات مسکن مهر شاهین‌شهر اشاره کرد و گفت: مسکن مهر یک تافته جدا بافته از هم است.

علی عباسی با بیان اینکه نفس این کار خوب بوده است چون کمک شایانی در تأمین نیازهای مردم می‌کند، تصریح کرد: متأسفانه برخی افراد به‌صورت غیرقانونی در حوزه مسکن مهر شاهین‌شهر فعالیت می‌کنند تاکنون برخورد جدی با آن‌ها صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه مردم شاهین‌شهر و میمه در هنگام مراجعه به مشاوران املاک تنها به مشاوران و املاک و دارای مجوز و پروانه کسب مراجعه کنند چراکه در صورت بروز هرگونه مشکل این اتحادیه می‌تواند پیگیر و پاسخگوی مسائل و مشکلات آن‌ها باشد، متذکر شد: مردم شاهین‌شهر و میمه می‌تواند با دو خط ارتباطی (4527280-45241281/031) از ساعت 10 صبح الی 14 عصر از شنبه تا چهارشنبه تماس و مسائل و مشکلات خود را با کارشناسان این اتحادیه جهت پیگیری در ارتباط بگذارند.

مسئول اتحادیه املاک و اتومبیل شاهین‌شهر و میمه با بیان اینکه نرخ اجاره‌بها همیشه بعد از تعطیلات مدارس یعنی از ابتدای تیرماه تا ابتدای مهرماه مشخص می‌شود، افزود: اگر مصوبه‌ای که هیئت در خصوص املاک در 1387 تصویب کرد برای اجرا ابلاغ کند خیلی از مسائل و مشکلات املاک حل‌وفصل می‌شود.

وی گفت: این مصوبه در خصوص سامانه ثبت اصناف و املاک کشور است که قراردادهای تنظیم‌شده املاک را در سامانه ثبت و کد رهگیری به طرفین معامله داده می‌شود به همین خاطر دست خیلی از دلالان مسکن را کوتاه می‌کند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.