۱۶:۵۷ - سه شنبه ۰۲ تیر ۱۳۹۴

فرمانده نیروی انتظامی شاهین شهر و میمه:

هیچگونه مجوزی برای چایخانه و رستوران های سنتی صادر نمی شود

سال گذشته 31 مرکز عرضه قلیان در شهرستان با دستور قضایی پلمپ شد که مجدد با ارائه تعهد به عدم عرضه قلیان و با نظارت نیرو انتظامی شروع به فعالیت کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه از پاک سازی پارکهای شهر از وجود معتادین و خرده فروشان مواد مخدر طی 9 مرحله در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد و افزود: این طرح تا پایان سال در دستور کار نیرو انتظامی شهرستان قرار دارد.

وی با اشاره به جمع آوری تعداد قابل توجهی معتاد و کشف انواع مواد مخدر از خرده فروشان در طرح پاک سازی پارکها اضافه کرد: بر اساس آمار، جمع آموری معتادین و کشف انواع مواد مخدر نسبت به سال قبل به ترتیب 46 و 70 درصد افزایش داشته است.

سرهنگ رجبعلی مختاری خاطر نشان کرد: علاوه بر کلیه معتادین جمع آوری شده، معتادین خود معرف نیز با هماهنگی مراجع قضایی به کمپ های ترک اعتیاد تحویل داد می شوند، که نیرو انتظامی شهرستان در تحویل معتادین به کمپ های ترک اعتیاد نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد افزایش 35 درصدی می باشد.

وی برخورد با خودروهای مزاحم و ایجاد کننده آلودگی صوتی که با سرعت بالا در سطح شهر تردد دارند را از جمله وظایف نیرو انتظامی عنوان کرد و افزود: کلیه خودروهایی که با ایجاد آلودگی صوتی و تخطی از سرعت مطمئنه برای شهروندان مزاحمت ایجاد نمایند و یا بصورت علنی دارای مظاهر فساد هستند بر اساس قانون توقیف شده و به پارکینگ منتقل می شوند که بر همین اساس سال قبل 376 دستگاه خودرو اعمال قانون شده و به پارکینگ منتقل شدند.

مختاری اضافه کرد: به طور متوسط هرماه 150 دستگاه خودرو بعلت تخطی از سرعت مطمئنه در سطح شهرستان اعمال قانون می شوند.

فرمانده انتظامی شهرستان با بیان اینکه عرضه قلیان در کلیه امکان عمومی اعم از پارکها و رستورانها ممنوع می باشد اضافه کرد: هیچ گونه مجوزی برای راه اندازی چایخانه، رستوران سنتی و امثالهم صادر نمی شود.

وی افزود: سال گذشته 31 مرکز عرضه قلیان در شهرستان با دستور قضایی پلمپ شد که مجدد با ارائه تعهد به عدم عرضه قلیان و با نظارت نیرو انتظامی شروع به فعالیت کرده اند.

این فرمانده انتظامی در ادامه با اشاره به افزایش خودروهای در حال ترد و حجم بالای ترافیک خیابان فردوسی افزود: با توجه به اینکه خیابان فردوسی گنجایش این حجم خودرو را ندارد بهره برداری از پارکینگ طبقاتی در این خیابان کمک شایانی به کاهش ترافیک خواهد کرد

مختاری در ادامه از برخورد با افراد بد پوشش خبر داد و گفت: اکیپ گشت ارشاد سیار و ثابت در سطح شهر با افرادی که پوشش نامناسب و زننده داشته باشند برخورد می کند و در صورت تکرار و یا عدم رعایت تذکرات داده شده این افراد به مراکز مشاوره که همکاری ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر راه اندازی شده معرفی می شوند.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.