۱۳:۵۰ - سه شنبه ۰۲ تیر ۱۳۹۴

با آغاز نخستین روزهای تابستان؛

اصفهان در دمای مثبت ۴۰ درجه تب کرد

تیر ماه هنوز نرسیده چند درجه هوای اصفهان را گرم کرد تا نصف جهان در نخستین روزهای تابستان گرمای بالای ۴۰ درجه را تجربه کند که بر اساس پیش بینی های اداره کل هواشناسی این گرما پایدار است و حتی در اواخر هفته یک تا دو درجه برمیزان آن افزوده می شود.

به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا” به نقل از صاحب نیوز/ گرمای هوا فقط منتظر رسیدن تیرماه بود تا خود را در اولین روزهای تابستان به دمای مثبت چهل درجه هم برساند هرچند به گفته کارشناسان  پیش بینی در اواسط هفته دما در گرمترین ساعات اصفهان به ۴۰ و  در برخی شهرستان ها یه ۴۳ درجه هم رسید و باید همچنان منتظر روند صعودی دما باشیم.

سازمان هواشناسی استان اصفهان برای ۴۸ ساعت آینده استقرار جوی پایدار را بر روی استان اصفهان پیش بینی می کند که این جو در اواخر هفته حتی  با افزایش دمای یک تا دورجه ای داغتر می شود.

بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر استقرار جوی پایدار بر روی استان است، که بر این اساس آسمان در اکثر مناطق استان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، در ساعات بعد ازظهر و شب گاهی وزش باد پیش بینی می شود.  همچنین دمای اصفهان تا اواخر هفته  یک تا دو درجه افزایش خواهد داشت.

وضعیت هوا در حال حاضر  درسه شنبه ۲ تیر ماه بر اساس آخرین آمار پایگاه هواشناسی کشور سرعت باد: آرام  دید افقی:  بیش از ۱۰ کیلومتر بیشینه دما در ۲۴ ساعت گذشته:  ۴۰° c و کمینه دما در ۲۴ ساعت گذشته:  ۲۵°  پیش بینی می شود.

 و اما آخرین پیش‌بینی وضعیت جوی  و تفسیر نقشه های هواشناسی  استقرار جوی نسبتاً پایدار بر روی استان را نشان میدهد که  بر این اساس وضعیت آسمان در اکثر مناطق استان صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد در برخی نقاط افزایش ابر و غبار محلی، پیش بینی می شود. کمینه دما در ۲۴ ساعت آینده ۱-۲ درجه کاهش خواهد داشت.

بر اساس این گزارش هوای اصفهان امروز صاف تا کمی ابری ، گاهی وزش باد و چهارشنبه صاف تا کمی ابری ، گاهی وزش باد و در آخرین روز هفته پنجشنبه صاف تا کمی ابری و غبار صبحگاهی گاهی افزایش ابر و وزش باد پیش بینی می شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.