۲۲:۲۸ - شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴

معاون عمرانی استانداری اصفهان:

مشارکت مردم در مدیریت شهری بخشی از مردم سالاری دینی است

به لحاظ رشد جمعیتی و منابع درآمدی که موجب توسعه و عمران در شاهین شهر می باشد این شهر یکی از شهرهای نمونه در استان و کشور محسوب می شود.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا، معاون عمرانی استانداری اصفهان در آیین تودیع و معارفه شهردار شاهین‌شهر ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، نظام مند کردن حضور و نظارت مردم بر مدیریت شهری با انتخاب اعضای شورا ها را اولین دستاورد نظام شورایی در شهرها عنوان کرد.

وی افزود: مشارکت مردم در مدیریت شهری بخشی از مردم سالاری دینی به عنوان اساس مدیریت شهری و مورد تاکید رهبر انقلاب می باشد که تحقق پیدا کرده است.

محمدعلی طرفه سرعت رشد شهرها را نشان دهنده اداره مدبرانه نظام شورایی دانست و خاطر نشان کرد: به لحاظ رشد جمعیتی و منابع درآمدی که موجب توسعه و عمران در شاهین شهر می باشد این شهر یکی از شهرهای نمونه در استان و کشور محسوب می شود.

وی اضافه کرد: شاهین شهر با جمعیتی قریب به 140 هزار نفر درآمدی در حدود 130 میلیارد تومان دارد که سرانه هر نفر سالیانه بالای یک میلیون تومان می باشد.

معاون عمرانی استانداری با بیان اینکه در حالی که درآمد شهرداری در دیگر شهرهای استان بیش از 400 هزار تومان با سرانه هر نفر 80 هزار تومان سالیانه که موجب خدمات رسانی محدودتری می شود تصریح کرد: فاصله درآمدی شهرداری شاهین شهر با دیگر شهرها نشان فعال بودن این شهرداری در دو حوزه درآمد و عمران می باشد.

وی ارتقا و رشد مدیران شهری در استان را دیگر از ارمغان‌های نظام دانست و اضافه کرد: با توجه به انجام فعالیت‌های هدفمند برای خدمت به مردم، رعایت قوانین و مقررات در حوزه مدیریت شهری یکی از دغدغه‌های مهم استانداری اصفهان است.

طرفه با بیان اینکه کسانی که در شوراها خدمت می کنند امانت داران مردم هستند، قدرت و امانت داری را دو خصلت مهم اعضای شوراها دانست و خاطر نشان کرد: شهرداران نیز با این دو خصلت باید در چارچوب آرمان های اسلامی و ادای دین به خون شهدا خدمت کنند.

معاون عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به پروژه متروی شاهین شهر افزود:با برگزاری جلسات متعدد برنامه ریزی و کار مطالعاتی خط مترو شاهین شهر از میدان استقلال تا شاهین شهر به طول 12 کیلومتر در حال تکمیل است.

وی عدم نیاز به حفر تونل را یکی از محاسن این پروژه عنوان و اضافه کرد: اعتبار پیش بینی شده برای خط مترو شاهین شهر قریب به 80 میلیارد تومان است که کار اجرایی آن بزودی با حمایت دولت و تخصیص بودجه دولتی آغاز خواهد شد.

بصیری فرماندار شهرستان پیگیری و تلاش شبانه روزی برای خدمت رسانی به مردم را از دغدغه های مدیران و مسئولان شهرستان دانست و افزود: در گذشته اتفاقاتی موجب بر باد رفتن میلیون ها هکتار از اراضی کشور شده بود که در مدت 20 ماه فعالیت دولت قریب به دو میلیون هکتار زمین از زمین خواران پس گرفته شده است.

شکرزاده رئیس شورای اسلامی شاهین شهر در ابتدای این مراسم انتخاب شهردار جدید را حاصل ساعت ها جلسه فوق العاده، نشست و همفکری اعضای شورای اسلامی شهر به منظور حفظ منافع شهر عنوان کرد.

امیری شهردار جدید شاهین شهر ضمن ابراز خرسندی و رضایت از خدمت در شهرداری شاهین شهر گفت: برای کسب رضایت شهروندان و توسعه و پیشرفت شهر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهم کرد.

در پایان این مراسم ضمن قدردانی از خدمات ذاکری شهردار سابق شاهین شهر با حکم استاندار اصفهان حسین امیری به‌ عنوان شهردار جدید شاهین‌شهر معرفی شد.

مراسم تودیع و معارفه شهردار شاهین شهر با حضور معاون عمرانی استانداری، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری، نماینده مردم شهرستان در مجلس، فرماندار شهرستان، امام جمعه شاهین شهر، رئیس و اعضای شورای اسلامی شاهین شهر، مسئولان شهرستان و همچنین جمعی از مسئولان و شوراهای شهرهای لنجان، فولادشهر، مبارکه و… در تالار شیخ بهایی شاهین شهر برگزار شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.