۱۱:۵۸ - چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۲

مهندس ناصر نفری شهردار شاهین شهر

در 5 سال آینده جمعیت شاهین‌شهر به مرز 400 هزار نفر می‌رسد

شهردار شاهین‌شهر: 320 پروژه ظرف پنج سال گذشته کاری بزرگی بود که به همت شورای شهر و شهرداری شاهین‌شهر به هر صورت ممکن رقم خورده است.

images04    شهردار شاهین‌شهر: 320 پروژه ظرف پنج سال گذشته کاری بزرگی بود که به همت شورای شهر و شهرداری شاهین‌شهر به هر صورت ممکن رقم خورده است.

به گزارش شاهین نا، مهندس ناصر نفری شهردار شاهین شهر با اشاره به اینکه جمعیت شاهین‌شهر ظرف پنج سال آینده به نزدیک 400 هزار نفر خواهد رسید، اظهار داشت: در برنامه دوم توسعه بسیاری از ویژگی‌های چنین شهری از جمله شهر بدون ترافیک، شهری با اخلاق اسلامی، ایرانی و توسعه‌ یافته در نظر گرفته ‌شده بطوری که در پایان این برنامه سرانه ورزش، فضای سبز، فرهنگی و ترافیک با استانداردهای کشوری مطابقت خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به اهداف مذکور منابع مالی بالغ بر 460 میلیارد تومان برآورد و طریق تأمین آن مهیا شده است.

شهردار شاهین‌شهر با اشاره به چالش بزرگ شاهین‌شهر ادامه داد: در شرایط حاضر آلایندگی پالایشگاه و نیروگاه این شهرستان یکی از چالش‌های بزرگ آن است، بطوری که روزانه مقادیر زیادی مواد زائد به هوای شهر تزریق می‌شود.

این مسئول گفت: آلودگی پالایشگاه شاهین‌شهر در حالی است که ظرف پنج سال گذشته پالایشگاه عوارض آلایندگی هوا را به شهرداری پرداخت نکرده است.

وی با بیان اینکه 320 پروژه ظرف پنج سال گذشته کاری بزرگی بود که به همت شورای شهر و شهرداری شاهین‌شهر به هر صورت ممکن رقم خورده، تاکید کرد: شهرداری تمام تلاش خود را در جهت احقاق حقوق مردم شاهین‌شهر وفق قانون انجام داده است.

نفری با بیان اینکه بودجه امسال شهرداری شاهین‌شهر هزار میلیارد ریال هست، تصریح کرد: از این مقدار 67 درصد آن در بخش عمرانی و بقیه در بخش فرهنگی و خدماتی هزینه خواهد شد.

این مسئول از تصویب طرح پیشنهادی مبنی بر احداث خط قطار سریع‌السیر به اصفهان در شورای عالی ترافیک خبر داد، گفت: در جلسه گذشته‌ای شورای عالی ترافیک که با حضور وزیر کشور و اعضای این شورا تشکیل شد، پیشنهاد شهرداری شاهین‌شهر دایر به احداث مسیر ریلی بین این شهر و اصفهان مطرح و پس از بحث و بررسی با اجرای آن موافقت شد.

شهردار شاهین‌شهر ادامه داد: پیگیری این خواسته مردمی در شورای سوم رقم خورد و پس از تمهیدات موثر شهرداری و طی مراحل قانونی، امروز در جلسه شورای عالی ترافیک به تصویب نهایی رسید.

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح بزرگ که از جمله مطالبات دیرینه مردم شاهین‌شهر بوده است، بسیاری از مشکلات ترافیکی در زمینه تردد به اصفهان حل و علاوه بر صرفه‌جویی در وقت و هزینه، تصادف در این محور نیز کاهش چشمگیری خواهد داشت.

نفری با بیان اینکه روزانه بالغ بر 15 هزار خودرو از محور شاهین‌شهر به اصفهان تردد می‌کنند، ادامه داد: با تجمیع خودروهای سبک و سنگین در این محور ترانزیتی وضعیت پرخطری را به وجود می‌آید.

این مسئول متذکر شد: عملیات اجرایی این سامانه ریلی بزودی از پایانه کاوه آغاز و تا شمال شاهین‌شهر ادامه خواهد یافت.

شهردار شاهین‌شهر در پایان اذعان داشت: تعهدات مالی شهرداری در اجرای این پروژه در برنامه دوم توسعه شهر لحاظ شده و با مشارکت مردم و بخش خصوصی منابع آن پیش‌بینی‌شدهاست.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.