۱۰:۰۱ - شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴

عزم راسخ شاگردان کواچ در برابر قهرمان المپیک

سرو قامتان ایرانی برای اولین بار روسیه را شکست می دهند؟

تیم ملی والیبال کشورمان امروز و فردا ( ۲۳ و ۲۴ خرداد) پنجمین و ششمین دیدار خود در رقابت های لیگ جهانی را در خاک روسیه و برابر تیم ملی والیبال این کشور برگزار خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا” به نقل از صاحب نیوز/  تیم ملی والیبال کشورمان امروز و فردا ( ۲۳ و ۲۴ خرداد) پنجمین و ششمین دیدار خود در رقابت های لیگ جهانی را در خاک روسیه و برابر تیم ملی والیبال این کشور برگزار خواهد کرد. هر دو بازی تیم ملی ساعت ۱۹:۴۰ به وقت تهران در ورزشگاه شهر سنت پترزبورگ خواهد بود.

دو تیم در حالی برابر هم صف آرایی می کنند که ملی پوشان کشومان تاکنون در هیچ مسابقه رسمی موفق به شکست روس ها نشده اند و انگیزه بسیار زیادی برای شکستن طلسم شکست ناپذیری روس ها دارند.

با توجه به آمار بازی دوم کشورمان با لهستان متوجه می شویم که تیم ایران در این دیدار نسبت به دیدارهای گذشته خود بهتر ظاهر شد. دفاع های محمد موسوی کار را برای خط حمله لهستان سخت کرده بود. تیم ایران در این دیدار به اندازه مجموع سه دیدار قبل خود در لیگ جهانی توانست در دفاع روی تور موفق ظاهر شود و ۱۳ امتیاز از دفاع روی تور به دست بیاورد. آمار دریافت توپ کشورمان در مقابل لهستان نیز بهتر از سه بازی گذشته بود و پاسور تیم بهتر توانست مهاجمین را در خط حمله به کار گیرد و در نتیجه اختلاف آبشار در این بازی کمتر از بازی های گذشته بود.

تیم ملی کشورمان پس از کسب یک امتیاز از لهستان امید زیادی دارد تا از آوردگاه روسیه نیز دست پر بیرون بیاید و به روند صعودی آمادگی خود برسد. تیم ایران و روسیه در جدول گروه B وضعیت تقریبا یکسانی دارند؛ و قهرمان المپیک نیز همچون ایران، تنها توانسته یک امتیاز از ۴ مسابقه قبلی خود به دست آورد. جوانگرایی روسیه در ۴ بازی اول لیگ جهانی و عدم نتیجه گرایی کار ایران را به نسبت آمریکا و لهستان سخت تر کرده است؛ چون تیم روسیه برای صعود باید بلند مردان ایران را مغلوب کند تا همچنان شانس صعود داشته باشد.

تیم ایران نیز با یک امتیازی که در مقابل لهستان به دست آورد؛ امیدوار است تا روند صعودی خود را ادامه دهد و بتواند برای اولین با در یک دیدار رسمی تیم ملی روسیه را شکست دهد. بلند قامتان کشورمان بارها در مقابل روسیه به میدان رفته اند ولی در حال حاضر در هیچ مسابقه رسمی نتوانستند یکی دیگر از غول های والیبال را شکست دهند. تیم کشورمان تا کنون در ۶ دیدار رسمی در مقابل روسیه پا به میدان گذاشته است ولی در هر ۶ بازی نتیجه را به حریف واگذار کرده است.

اولین رویارویی دو تیم به سال ۲۰۱۱ و مسابقات جام جهانی برمی گردد،؛ روسیه در آن دیدار توانست ۳ بر یک در مقابل ایران به پیروزی برسد و در نهایت به عنوان قهرمانی مسابقات دست پیدا کند. دومین و سومین مصاف این دو تیم به مسابقات لیگ جهانی ۲۰۱۳ و اولین حضور ایران در آن مسابقات مربوط می شود؛ که در این دو مسابقه هم تیم جوان و با انگیزه کشورمان نتیجه هر دو بازی را به حریف قدرتمند خود واگذار کرد. چهارمین دیدار ملی پوشان کشورمان در مقابل روسیه به چند ماه پس از مسابقات لیگ جهانی ۲۰۱۳ می رسد جایی که شاگردان ولاسکو باید در جام قهرمان قاره ها در مقابل روسیه قرار می گرفتند که این مسابقه نیز در پایان با نتیجه ۳ بر صفر به نفع تیم قدرتمند روسیه به پایان رسید. نقطه اوج عملکرد ملی پوشان ایران در مقابل روسیه به مرحله نهایی لیگ جهانی ۲۰۱۴ می رسد، جایی که بلند قامتان کشورمان در یک بازی زیبا و تماشایی در نهایت بازی را با نتیجه ۳ بر دو به روسیه واگذار کردند. آخرین رویارویی نیز در مسابقات قهرمانی جهان لهستان در سال ۲۰۱۴ بود که تیم روسیه در مقابل تیم بی انگیزه ایران به میدان رفت و توانست با شکست ایران در جایگاه پنجم قرار بگیرد.

اگر نگاهی به آمار ایران در مقابل روسیه داشته باشیم؛ می توانیم به این نکته پی ببریم که کار دشواری در مقابل تیم روسیه داریم؛ ولی امید و انگیزه جوانان ایرانی می تواند نتایج هفتمین و هشتمین تقابل رسمی دو تیم را به نفع ما تمام کند. مشکل اصلی تیم ایران در این دو مسابقه خستگی به دلیل مسافرت های زیاد و همچنین مصدومیت بازیکنانی همچون موسوی و ظریف است؛ که می تواند کار را برای ایران سخت بکند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.