۱۲:۱۲ - شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴

وقتی خیرین یک دیوار را ۱۱۰ میلیون تومان می‌خرند

باز هم سالی دیگر و زمان نقش بستن لبخند بر لبان نیازمندان به ویژه کودکان رسید. زمانی که دست‌های مهربانی به هر میزانی به دنبال ثواب و نشستن شادی بر دل نیازمندان هستند… آری ماه رمضان ماه خدا در راه است…

به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا” تنها چند قدم مانده تا رسیدن به ماه خدا، ماهی که خدواند متعال میزبان تمام بنده‌هایش از بد تا خوب، جوان تا سالمند است و این تنها میهمانی است که همه دعوت هستند و هیچ‌کس با یکدیگر نزد خدا تفاوت ندارد…

حال اینجاست که می‌توانی با کمک به نیازمندان و افردای که چشم‌ به راه کمک تو هستند، به خداوند نزدیک‌تر شوی… در این میان خیریه‌های مختلف و حتی خود مردم به تکاپو برای جمع‌آوری کمک‌های مالی افتادند تا حتی اگر امکانش باشد، یکی از بندگان خداوند را در این ماه مهربانی به یک لبخند دعوت کنند.

آری به ماه مبارک رمضان نزدیک می‌شویم و خیریه‌های مختلفی برای شادی و مهربانی از جمله “خیریه همت” آستین بالا زدند تا بتوانند یک قدم برای کمک به نیازمندان بردارند.

چند روزی مانده تا ماه رمضان و در این راستا خیریه همت برای تهیه بسته ارزاق ماه مبارک رمضان از هم اکنون  به میدان آمده تا بتوانند لبخندی حتی کوچک بر لبان افراد به خصوص کودکان در این ماه خدا بنشانند.

دو هفته گذشته برنامه “خوبی از خودتونه” از شبکه دوم سیما پخش شد و تعداد زیادی از هنرمندان و افراد برجسته یادگاری بر روی یک دیوار نمادین نوشتند حال این یادگاری و امضا‌ها توانسته است باعث تهیه حتی یک بسته ارزاق برای نیازمندان شود.

چرا که امروز در جشن گلریزان ارزاق ماه مبارک رمضان که از سوی خیریه همت برگزار شد این دیوار پر از یادگاری به مزایده گذاشته شد تا هر کسی بتواند در این میهمانی سهمی حتی کوچک داشته باشد…در حقیقت این دیوار نمادین و سمبلیک برای کمک به نیازمندان به فروش گذاشته شد.

در این جشن بسته‌های ارزاق ماه مبارک رمضان تهیه می‌شود و همه از سالمندان تا جوانان با کمک‌های خود در این جشن شرکت کرده و خود را در این میهمانی سهیم کردند.

حال باید بگویم که خیریه همت دو موضوع مهم را در اولویت خود قرار داده است که شامل تهیه جهیزیه و کمک‌های درمانی برای خانواده‌های نیازمند است که اصل موضوع در این خیریه مربوط به مشارکت است نه میزان کمک‌های مالی…

موضوع مهم و خاص این جشن حضور پررنگ مسئولان، هنرمندان و سیاسیون است که هر کدام نظر خاصی در خصوص ماه رمضان و کمک به نیازمندان و جمع‌آوری ثواب در این ماه داشتند.

هنوز هم دستان مهربانی وجود دارد که به هر بهانه‌ای کمکی به یک فرد در این جامعه کوچک کنند هنوز همدلی و وحدت میان مردم موج می‌زند و این موضوع کوچک نشان از وحدت و یکپارچکی ایران عزیزمان است.

در این جشن، آزادمکان مدیر گروه اجتماعی شبکه دو سیما اظهار داشت: این برنامه به مناسبت ماه مبارک رمضان تدارک داده شده است تا بتوانیم گامی برای کمک به نیازمندان برداریم.

وی ادامه داد: برنامه خوبی از خودتون در شبکه دو سیما با همکاری خیریه همت از 25 دی ماه 93 پخش شد و برای ماه مبارک رمضان نیز آن را پخش خواهیم کرد تا بتوانیم در راستای حس و حال خوب اقدامی انجام دهیم.

وی بیان کرد: یکی از مأموریت‌های صدا و سیما امیدبخشی است و ما با برنامه خوبی از خودتونه به دنبال حس و حال خوب بودیم.

وی ادامه داد: به طور مثال میهمانانی در این برنامه داشتیم مثل رامین که اتفاق تلخی برایش افتاد ولی امید به زندگی داشته و اکنون مربی باشگاه است و فعالیت می‌کند و همچنین زوجی که در ابتدای زندگی برایشام اتفاق تلخی افتاد ولی با کمک خیریه همت به زندگی خود ادامه می‌دهد؛ بنابراین به دنبال حس و حال خوب و ترویج کارهای امیدبخش هستیم.

به گزارش تسنیم، در این برنامه اعلام شد که مردی در ابتدای زندگی خود دست را از دست داده و خیریه همت در تلاش برای خرید دست مصنوعی است که این خبر خوشی برای این زوج محسوب می‌شود. در واقع خیریه همت و برنامه خوبی از خودتون به دنبال امیدبخشی و اقداماتی برای حس و حال خوب مردم هستند.

در ادامه مراسم، قمصریان یکی از مسئولان خیریه همت گفت: باور بنده و دوستانم در روز اول برمبنای توجه به پیرامون خود بود همان‌چیزی که در اسلام و عرف و فرهنگ کهن و عمیق ما ایرانیان است. ابتدا بحث خانواده و بعد حلقه‌های بعدی مانند دوستان و آشناسان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: متأسفانه ما نگرش‌ها و بینش‌هایمان براساس تغییر و تحولات ناگهانی بوده است. شکل‌گیری نهادهای حمایتی از نوع دولتی وغیردولتی خیریه همت تا به امروز تصویر عینی و جسمی را به نمایش نکشیده بلکه از طریق شبکه‌های اجتماعی محسوس بوده است.ولی به طور کلی از سال 90 این خیریه شکل گرفته است؛ کارهای خوب و بزرگ احتیاج به دلایل و موضوعات مهم ندارد بلکه برخی اوقات با موضوعات کوچک می‌توان در این کمک دخیل بود. ایده تشکیل خیریه همت با همت اطرافیانمان ابتدا با تهیه یک جهیزیه شکل گرفت. افراد نیازمند حقیقی که وجود دارند از خیریه همت بهره‌مند شدند.

قمصریان بیان کرد: چند اصل در خیریه همت وجود دارد که شامل مشارکت بوده و افراد کمک‌کننده اصلاً مهم نیست بلکه به دنبال مشارکت همه اقشار هستیم، در این خیریه به دنبال شناسنامه‌دار کردن خیرین نیستیم بلکه می‌خواهیم هر کسی با هر میزانی که می‌تواند کمک کند.

وی ادامه داد: امروز با لطف خدا و همت همه افراد در خیریه همت 1600 مورد کار انجام دادیم. از گره 600 هزار تومانی تا 400 میلیون تومانی؛ در خیریه همت دوستان نزدیک به اخلاص و گمنامی به نیت خیر و این باعث صداقت و شفافیت این خیریه شد و امروز به دل مردم نشسته است.

این مسئول خیریه همت بیان کرد: خیلی از مجموعه های دیگر هستند که معمولاً گزارش عملکرد خود را ارائه می کنند ولی لزوماً مورد استقبال کاربران قرار نمی‌گیرد در واقع این نشان از اخلاص پشت پرده است؛ در خیریه همت برخی از افراد اسمشان شنیده نمی‌شود. در خیریه همت افراد بدون هیچ چشم‌داشتی خدمت می‌کنند. ما براساس قانون مجازیم 10 درصد از منابع خیریه را برای حقوق و پاداش استفاده کنیم و تاکنون حدود شش هزار میلیارد تومان کمک کرده‌ایم.

وی ادامه داد: چابک‌سازی و دهک ‌سازی هزینه‌ها به ما کمک کرد تا بتوانیم اقدامات مهمی را انجام دهیم. ما با منابع می‌توانستیم خیلی از کارها را انجام دهیم ولی به‌دنبال این هستیم تا از این منابع در کارهای خیر و کمک به نیازمندان گام برداریم. برخی از محققان ما حتی در مساحت دور برای کمک به نیازمندی می‌روند. برخی از محققان ما به دنبال خرید دارو و تهیه کمک نیز می‌روند.

قمصریان گفت: این خیریه ابتدا با 8 سایت و رسانه و اکنون با 120 سایت و رسانه همکاری می‌کند که باید بگویم این رسانه‌ها یک ریال هزینه هم دریافت نکردند و با حس انسان دوستی اقدامات خیریه همت را به نمایش کشیدند.

وی افزود: امیدوارم خیریه همت یک روز تعطیل شود به این معنا که نیازمندی دیگر در جامعه آبرویش را عرضه نکند.

در ادامه لیلا بلوکات در این جشن خیریه همت گفت: زمانی که من می‌خواستم کار خیلی انجام دهم کار فردی انجام می‌دادم ولی وقتی می خواستیم برای یک فرد معلول‌ ولیچر برقی بخریم به مبلغ 5 میلیون تومان ولی این کار به صورت گروهی انجام دادیم و به مرور این کار ادامه یافت و بنده سفیر جهانی ام اس بوده و 60 کودک سرطانی را کمک می‌کنم.

وی ادامه داد: می‌خواهم که هر فردی به اندازه‌ای که می‌تواند کمک کند.

در ادامه موسوی گوینده تلویزیون گفت: اینکه چقدر هزینه می‌کنیم مهم نیست بلکه باید بدانیم هرکمکی که می‌کنیم دو برابرش به ما از سوی خدا باز می‌گردد.اینکه این همه خیر و این همه نیازمند داریم نشان از این است که ما نتوانستیم اقدام خوبی انجام دهیم باید تصمیم بگیریم هر کدام از امروز 10 درصد حقوق خود را برای نیازمندان کنار بگذاریم و حساب و کتاب در کار خیر نداشته باشیم. به طور مثال از اجرای هر صحنه میزانی را برای خداوند و کمک به نیازمندان اختصاص دهیم.

در ادامه محمود معصومی گوینده با سابقه تلویزیون گفت: بیاییم همه بانی خیر شویم.

دیوار یادگاری از 50 میلیون تومان پیشنهاد به مزایده گذاشته شد، بعد از این پیشنهاد فردی 50 میلیون تومان را پذیرفت و فردی از خیریه باقیات و صالحات امام رضا به نیت امام رضا 80 میلیون تومان را پیشنهاد داد که در نهایت با قیمت 110 میلیون تومان برای تهیه بسته‌های 300 هزار تومانی ارزاق ماه مبارک رمضان فروخته شد.

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.