۱۵:۳۳ - دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴

رادیو فردا به دنبال چیست؟

دادستان مشهد در پی مسمومیت زائران عربستانی در مشهد گفت: متاسفانه در این اتفاق تعداد ۴ نفر که دچار مسمومیت شدید غذایی شده بودند با وجود تلاش تیم‌های پزشکی جان خود را از دست دادند و ۱۲ نفر دیگر نیز تحت درمان قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا؛. دیروز خبری در رسانه‌ها منتشر شد که به دلیل حساسیت برانگیز بودن خیلی زود به صدر اخبار رسانه‌های داخل و خارج مبدل شد؛ «مسمومیت ۱۶ زائر عربستانی در مشهد»

غلامعلی صادقی دادستان عمومی و انقلاب مشهد عصر دیروز برای اولین بار با بیان این خبر به فارس گفت: در یکی از هتل‌های مشهد یکی از کاروان‌های زائران غیرایرانی که عربستانی بودند اقامت داشته که تعدادی از آن‌ها دچار مسمومیت شدند.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد افزود: «علت مسمومیت این افراد در دست بررسی بوده و در پیگیری‌های اولیه هنوز مدرکی مبتنی بر اینکه علت این مسمومیت عمدی بوده مشاهده نشده است. وی تاکید کرد: پیگیری پرونده به طور جدی در حال انجام است.»

اما صادقی شب گذشته خبر خود را تکمیل کرد: «متاسفانه در این اتفاق تعداد ۴ نفر که دچار مسمومیت شدید غذایی شده بودند با وجود تلاش تیم‌های پزشکی جان خود را از دست دادند و ۱۲ نفر دیگر نیز تحت درمان قرار گرفتند.» قاضی صادقی افزود: «بررسی‌های بیشتردستگاه قضایی در مورد این واقعه به صورت ویژه ای همچنان ادامه دارد.»

جزئیات حادثه از زبان رئیس بیمارستان

عبدالله بهرامی رئیس بیمارستان امام رضا (ع) مشهد نیز در گفتگو با وبدا، در پی مسمومیت این زائران خارجی اظهار داشت: حدود ساعت ۶ بامداد صبح دیروز ۳۳ نفر شامل ۱۴ نفر بزرگسال و ۱۹ نفر کودک و نوجوان از اتباع کشور عربستان که در قالب تور سیاحتی زیارتی به مشهد سفر کرده بودند با علائم احتمالی مسمومیت همچون تهوع، سرگیجه، افت فشارخون و افت هوشیاری به این بیمارستان مراجعه کردند که با وجود تلاش کادر پزشکی متاسفانه تعداد سه نفر از بیماران شامل یک دختر ۱۴ ساله و دو پسر ۳ ساله به علت وخامت شدید حال عمومی در بیمارستان امام رضا (ع) فوت شدند و یک کودک سه ساله دیگر نیز در یکی از بیمارستان‌های سطح شهر مشهد فوت شد.

رادیو فردا دنبال چیست؟

اما واکنش‌ها به این خبر منحصر به رسانه‌های داخلی نماند و بی‌بی‌سی فارسی، صدای آمریکا و رادیو فردا و سایت صهیونیستی بالاترین نیز با رویکرد خود به انعکاس این خبر پرداختند. آنچه مخاطب از خواندن اخبار این رسانه‌ها متوجه می‌شود، تلاش مرموزانه این رسانه‌ها برای تروریستی جلوه دادن این حادثه است.

رادیو فردا با استفاده از یک بند خبر یکی از رسانه‌های داخلی نوشت:« انتشار خبر مسمومیت این زائران «موجب شد تا بسیاری از گمانه‌زنی‌های بی‌اساس، فرضیه عمدی بودن این حادثه را به صدر محافل عمومی تبدیل کند. گزارش دربارهٔ این «گمانه‌زنی‌ها» درحالی منتشر می‌شود که محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران، هشتم خرداد گفته بود که «عناصر تکفیری قصد مسموم کردن غذای یکی از هیئت‌های بزرگ تهران» را داشتند که «شناسایی شدند، زیر ضربه قرار گرفتند و امکان تحقق توطئه را پیدا نکردند»

منبع: صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.