۰۷:۳۰ - سه شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴

کارشناس ارشد علوم سیاسی:

نباید اجازه دهیم عده ای امام را تحریف کنند

امروز عده ای دانسته یا ندانسته در تلاش هستند به نام مذاکره، تعامل برد برد، گفتگو و اینکه باید با دنیا تعامل و ارتباط داشته باشیم، روحیه استکبار ستیزی را تضعیف کرده و از ملت ما بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا، کارشناس ارشد علوم سیاسی در گفتگویی با این پایگاه خبری، حضرت امام(ره) را علاوه بر معمار انقلاب بودن تا همیشه تاریخ معیار انقلاب نیز دانست و گفت: همه ما برای تشخیص و سنجش درستی یا نادرستی مسیر خود باید معیارهای حضرت امام(ره) که منطبق با قرآن و عترت است را مبنا و معیار خود قرار دهیم.

وی افزود: برای داشتن تحلیل درست از مسائل داخلی و خارجی جامعه در حوزه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اعتقادی باید اندیشه، آرمان ها و رهنمودهای حضرت امام(ره) را سر لوحه و مبنا قرار دهیم.

دکتر محسن نصری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مراسم ارتحال حضرت امام(ره) اضافه کرد: امسال بیانات رهبر انقلاب در تبیین ملاک ها و شاخصه های مکتب امام نسبت به سال های قبل چند تفاوت داشت.

وی افزود: رهبر انقلاب با مشاهده مصادیق ایرادات و مشکلات موجود دربین قوای سه گانه، اداره کشور و مردم و مسئولان به همه ملت ایران هشدار داد که اگر از مسیر و شاخصه های امام فاصله بگیرند سیلی خواهند خورد.

اعتماد به وعده یاری خداوند

استاد معارف دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به هفت محور شاخص مکتب امام(ره) که مقام معظم رهبری معرفی نمودند اشاره و اظهار کرد: امام به هیچ بیگانه ای نه در شرق و نه در غرب اعتمادی نداشت و از شاخصه رفتاری، اخلاقی و سیره امام، اعتماد به وعده یاری خداوند تبارک و تعالی بود، چراکه جامعه امروز برای کسب موفقیت های بیشتر در مسیر تمدن نوین اسلامی و آرمانی بزرگ نیازمند اعتماد به وعده یاری خداوند است

وی با بیان اینکه حضرت امام(ره)پیروزی انقلاب اسلامی، پیروزی در هشت سال دفاع مقدس و پیشرفت های امروز انقلاب را صرف وعده خدا می دانست اضافه کرد: امروز عده ای دانسته یا ندانسته به نوعی در تلاش هستند به جای اعتماد به خدا به کدخدا اعتماد کنند و در مدت 20 ماه مذاکرات برگزار شده اگر اعتماد و خوش باوری نسبت به دشمن داشته باشیم که مستکبر است دچار ضربه و خسارتهایی خواهیم شد.

استکبار ستیزی شاخصه مهم حضرت امام(ره)

نصری افزود: بر اساس مبانی اسلامی دو اصل بسیار مهم ولایت و برائت در قرآن وجود دارد که علاوه بر اظهار و ابراز معرفت و محبت به ولایت ائمه اطهار(ع) باید از دشمنان اهل بیت نیز برائت و دروی داشته باشیم. بر همین اساس امام راحل برائت و روحیه استکبار ستیزی را در انقلاب اسلامی پایه گذاری کرد که تا به امروز نیز ادامه دارد.

استاد دانشگاه اصفهان اضافه کرد: لازمه مبارزه با نظام استکباری امروز به رهبری دو شیطان بزرگ آمریکا و صهیونیست داشتن روحیه استکبار ستیزی است و به همین دلیل مذاکره، گفتگو و ارتباط با همه دولت ها و ملتها برای مسائل اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را امام پذیرفتند مگر رژیم صهیونیستی که جعلی و غیر قانونی است.

وی با بیان اینکه: حضرت امام(ره) پذیرش سلطه بیگانگان را همیشه رد می کردند افزود: امام(ره)تا لحظات پایانی عمر در تمام سخنرانی ها پیام های مکتوب و تصمیم گیری در باب نظام، روحیه استکبار ستیزی را مطرح می کردند و یکی از رکن های اصلی انقلاب نیز بر اساس استقلال آزادی جمهوری اسلامی پایه گذاری شده است

کارشناس ارشد علوم سیاسی اضافه کرد: امروز عده ای دانسته یا ندانسته در تلاش هستند به نام مذاکره، تعامل برد برد، گفتگو و اینکه باید با دنیا تعامل و ارتباط داشته باشیم، روحیه استکبار ستیزی را تضعیف کرده و از ملت ما بگیرند.

وی با بیان اینکه: ما با دنیا سر جنگ نداشته و نداریم با همه کشورهای دنیا ارتباط داشته ایم خاطرنشان کرد: روحیه استکبار ستیزی یعنی استقلال طلبی یعنی اجازه دخالت به بیگانگان ندادن، ما رابطه و تعامل با همه کشورها را قبول داریم اما سلطه و زورگویی آنها را هرگز نمی پذیریم.

بر همین اساس مقام معظم رهبری همه ملت ایران را به داشتن روحیه استکبار ستیزی که در انقلاب اسلامی معیار و مبنای آن حضرت امام می باشد، تاکید دارند.

توصیه امام(ره) به وحدت جامعه اسلامی

این استاد دانشگاه در ادامه افزود: با توجه به تاکید قرآن و عترت به وحدت جامعه اسلامی، حضرت امام (ره)از آغاز پیروزی انقلاب نیز همواره به وحدت میان اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی و بین شیعه و سنی در جهان اسلام تاکید فراوان داشتند و وحدت ملی را لازمه عزم ملی برای رسیدن به هدف اصلی مهم و ضروری می دانستند.

نصری با بیان اینکه: ایجاد تفرقه و جدایی در بین جهان اسلام و امت اسلامی یکی از ابزاری است که امروزه دشمنان بر علیه جوامع اسلامی استفاده می کنندتصریح کرد: امروزه دشمنان در جهان اسلام ایجاد اختلاف می کند و جهان اسلام نیز به جای استکبار ستیزی و نبرد با رژیم صهیونیستی و مقابله با استکبار جهانی به جان یکدیگر افتاد و از درون مشغول خود می شوند. همانند تشکیل گروه های تکفیر داعش که بوجود آوردند.

بر همین اساس امام راحل همواره به وحدت جامعه اسلامی با احترام به سلایق و دیدگاه های مختلف توصیه می کردند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد امام راحل ضمن توصیه به حفظ این معیارها و شاخصه ها فرمودند: اگر جامعه ما با این شاخصه ها فاصله بگیرد سیلی می خورد و این سنت الهی است اگر کفران نعمت کنید سیلی از جانب خداوند خواهد بود. نعمت انقلاب اسلامی نعمت اندیشه های امام (ره) بود که به ما استقلال آزدی و جمهوری اسلامی بخشید و قطعا با کفران نعمت سیلی عذاب از جانب خداخواهد بود.

نباید اجازه دهیم عده ای امام را تحریف کنند

کارشناس ارشد علوم سیاسی بابیان اینکه اندیشه ها، تفکرات و منش امام باید مستند به حرفهای حضرت امام باشد تصریح  کرد: بر اساس بیانات رهبر انقلاب هرکسی نباید نظر و دیدگاه شخصی خود را به حضرت امام تحمیل و نسبت دهد. چرا که نظرات امام به صورت مشخص در سخنرانی ها، پیام ها و تصمیمات ایشان به صورت مستند در 22 جلد صحیفه نور و در کتابهایی از جمله چهل حدیث، آداب و الصلاة، کشف الاسرار و امثالهم وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم عده ای به خود اجازه بدهند که تفکرات و حرف های غیر مستند به امام نسبت بدهند و باید هشدار مقام معظم رهبری در جامعه مراقبت شود و معیار و ملاک هایی که بر اساس قرآن و عترت است مراقبت کنیم تا فاصله نگیریم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.