۰۸:۳۱ - یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۲

شادی عجیب سعودی ها در پی بارش برف در این کشور

همزمان با بارش برف شدید در اکثر کشورهای عربی از جمله سوریه، فلسطین، لبنان و عراق ، منابع دولتی در اردن اعلام کردند: سرما و یخبندان شدید در مناطق مختلف اردن باعث مسدود شدن اکثر راههای ارتباطی در اردن و لغو پروازهای هوایی شده است.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا به نقل از مهر، خبرگزاری فرانسه از کاهش بی سابقه دمای هوا و سرمای و یخبندان شدید در اردن و برخی کشورهای عربی دیگر باعث فلج شدن عبور و مرور در این کشورها شده است خبر داد.

 

JORDAN-WEATHER

اردن

بنابراین گزارش، در استانهای البلقاء ، عجلون، اربد، الطفیله و معان سرما و یخبندان عبور و مرور در جاده را غیر ممکن کرده و برخی از پروازهای هوایی در اردن به علت بارش شدید برف لغو شده است.

 

 

LEBANON-WEATHER-STORM

لبنان

طوفان الکسا در سوریه، لبنان، فلسطین ، عراق و مصر نیز باعث کاهش شدید دما شده و موجی از برف و سرما را در این کشورها به همراه داشته است.

منابع مصری اعلام کردند: کاهش دما در برخی نقاط مصر طی 122 سال اخیر بی سابقه بوده است و حتی در برخی مناطق قاهره (پایتخت مصر) نیز برف باریده است.

در فلسطین نیز بارش برف اکثر مناطق از جمله بیت المقدس اشغالی را سپیدپوش کرده است.

TOPSHOTS-PALESTINIAN-ISRAEL-WEATHER-JERUSALEM

بیت المقدس اشغالی – فلسطین

در سوریه نیز بارش برف بر مشکلات مردم این کشور در دسترسی به سوخت و غذای مورد نیازشان افزوده است.

البته تروریستها که تاکنون دو زمستان را از سرگذرانده اند به نظر می رسد مشکلی برای رویارویی با دشمن جدیدشان یعنی برف و یخبندان شدید نداشته اند.

IMG13231259

تروریستها در سوریه

متفاوت ترین واکنش اعراب به بارش برف در عربستان و به ویژه در منطقه تبوک (شمال عربستان) دیده شد.

IMG13231309

شادی عجیب پس از برف در عربستان

در این منطقه سعودیهایی که بارش دانه های سپید برف را به ندرت دیده اند، با بیرون آمدن از چادرهای محل زندگی شان به رقص و پایکوبی عجیبی پرداختند که می توانید تصویر آن را در اینجا ببینید.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.