۱۱:۱۰ - شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴

پاکسازی معده از اصول اساسی روزه داری صحیح است

یک متخصص طب سنتی با بیان اینکه پاکسازی معده از اصول اساسی روزه داری صحیح است, گفت: افراد قبل از شروع ماه رمضان به پاکسازی معده بپردازند.

به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا” غلامرضا کردافشاری درباره آمادگی برای قبل از ماه رمضان اظهار داشت: افراد بهتر است که قبل از ماه رمضان آمادگی پیدا کنند و به پزشک مراجعه کنند تا نوع رژیم غذایی و داروهای خود را تنظیم کنند.

به گفته وی افراد به پاکسازی معده قبل از ماه رمضان بپردازند و پاکسازی معده از مواد زائد خود از شروط اصلی روزه داری است. افراد باید از مصرف برخی موادغذایی پرهیز کنند.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: افرادی که خیلی در ماه رمضان تشنه می‌شوند بهتر است که به پاکسازی معده بپردازند چرا که وجود مواد زائد در معده خود موجب بروز تشنگی بیش از حد می‌شوند.

کردافشاری گفت: خیلی از افراد در ماه رمضان به جای اینکه لاغر شوند, چاق می‌شوند؛ خیلی از افراد به جای اینکه سرحال شوند, بی‌‌حال می‌شوند؛ روزه گرفتن صحیح, روزه‌ای است که مواد زائد را از درون پاک کند.

وی بیان داشت: وقتی مواد زائد و نیم سوخته, مانده و انباشته شده در طی سالیان دراز از بدن پاک شود, صورت نورانی می‌شود. فرد طراوت پیدا می‌کند و شور و نشاط عبادت در فرد ایجاد می‌شود.

این متخصص طب سنتی افزود: اما اگر افراد روزه‌ای بگیرند و هر چی گیرشان آمد بخورند, غذا روی غذا مصرف کنند و برهم خوری و باهم خوری داشته باشند, خود موجب بروز بیماری می‌شود و از ماه رمضان سودی نمی‌برند.

کردافشاری ادامه داد: کسانی که مشکل معده دارند, باید معده را اصلاح کنند همچنبن اگر مشکل نفخ و یبوست دارند, باید برطرف شود. بهترین درمان پرهیز است و هیچ درمانی به پرهیز نمی‌رسد.

وی عنوان کرد: بهترین راهی که نه ضرری برای بدن دارد و نه آسیبی می‌رساند, پرهیز درست و صحیح است. این افراد نباید غذایی را که برای معده ضرر دارد, را مصرف کنند.

این متخصص طب سنتی خاطرنشان کرد: افرادی که مشکل معده دارند نباید, غذاهای نفاخ مصرف کنند, باید دقت کنند که چه غذاهایی مصرف کنند. پس مرحله اول پاکسازی معده و استفاده از تدابیری که باعث می‌شود, معده و روده‌ها از مواد زائد پاک شود.
منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.