۱۰:۰۳ - شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴

شهردار بعدی شاهین شهر چه دغدغه هایی باید داشته باشد؛

شهردار شاهین شهر هرکه باشد، نیمی زسر جبر نیمی ز سر عهد

شهردار جدید بیش از آنکه دغدغه حمایت شورای شهر و مدیران شهرستان و حاشیه های گروهی و جناحی را داشته باشد در اندیشه ساماندهی امور اجرایی و عمرانی شهر و شهرداری باید باشد.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا، با استعفای شهردار شاهین شهر، شورای اسلامی شهر در نیمه راه بار دیگر به نخستین وظیفه خود یعنی انتخاب شهردار برگشت تا اینبار شهردار را برای دو سال انتخاب نماید. بنابراین شهردار جدید هرکه باشد وظیفه ای سنگین و در مواردی ناممکن بر عهده دارد.

او وارث چه میزان بودجه ای است، چه میزان اعتبار عمرانی و چه نوع مطالبات مردمی در انتظار اوست و چه میزان خودباوری و تکریم کارکنان شهرداری را باید احیاء نماید، همه آن مؤلفه هایی است که نیمی زسر جبر و نیمی زسر عهد باید متقبل شود.

بی گمان شهردار جدید بیش از آنکه دغدغه حمایت شورای شهر و مدیران شهرستان و حاشیه های گروهی و جناحی را داشته باشد در اندیشه ساماندهی امور اجرایی و عمرانی شهر و شهرداری باید باشد.

او یا باید نسبت به وعده های ابتر شهردار قبلی که تنها تا این بخش از اقدامات یک مدیر شهری پیش رفت و رفت، متعهد شود و یا از همان ابتدا با برشمردن دلایل متقن نسبت به بخشی از وعده های و پروزه ها چشم پوشی نماید.

دیگر فرصت شعار و وعده وجود ندارد فرصت حکایت ناکامی مدیران قبلی و وعده های مدیران بعدی از شهردار جدید ربوده شده است.

وقت آن رسیده که شورا و شهردار از ارائه برنامه های فراتر از عمر خود دست بردارند و خواسته های حداقلی شهروندان را در گرداب برنامه های چندین و چند ساله فرو نبرند.

نگارنده سالهاست که از فرعی یک غربی خیابان فردوسی تردد می کند، هنوز پیاده رو برای عابران این خیابان پرتردد تعریف نشده اما همواره سخن از برنامه های پنج ساله و دراز مدت و زیر بنایی از مدیران شنیده می شود!.

مبادا اعضای شورای شهر و شهردار صدای مردم را در هیاهوی شعارهای سیاسی و گروهی نشنوند. باید سیاست را به اهلش سپرد.

مردم این شهر سالهاست در حسرت توسعه مراکز تفریحی، ورزشی و تجاری هستند. برای ایجاد تعلق خاطر شهروندان باید شرایطی ایجاد کرد که مردم به داشته های شهرخود افتخار کنند، شهردار وظیفه دارد به افتخارات آنان بیفزاید.

شورای شهر نقد را با گشاده روی بپذیرد. اگر شورای شهر فرهنگ نقد پذیری را اشاعه دهد مدیران شهری نیز به تبعیت از این آموزه، آستانه تحمل پذیری خود را بیشتر خواهند کرد.

اگر شورای شهر با دعوت از روزنامه نگاران و خبرنگاران منتقد به قلم و کلام آنان توجه می کرد شاید امروز شاهد این فرصت سوزی نبودیم.

و اگر کمی طعم قلم منتقدین را می چشید امروز اینگونه مستاصل نمی شد که تنها حاصل عملکرد دوسال گذشته خود را انتخاب شهردار به فرمانداری شهرستان دیگر عنوان نماید. گویی که دیگران از معادلات سیاسی این مرز و بوم بی خبرند!

اگر شورا قلم روزنامه نگاران و خبرنگاران واقعی را باور داشت امروز ناچار نمی شد به دنبال شهردار بگردد که یا در دیگر شهر دچار چالش شده یا چشم به اسم و رسم شاهین شهر دوخته باشد.

آقای شهردار بعدی! هرکه هستی و از هرکجا که به شهر ما قدم می گذاری؛ اگر به جبر آمده ای که دریغا…! و اگر به عهد می آیی، کمی درنگ…!

به هر تقدیر، از آنانی باشید که در آیین تودیع شما حاضرین به احترام وفای به عهد شما برخیزند و کف بزنند، نه از آنانی که در آیین معارفه شما حاضرین به اجبار کف بزنند، که به آن تقدیر قسم و به این تشویق تردید باید کرد…!

همچنین بخوانید:

One Response to “شهردار شاهین شهر هرکه باشد، نیمی زسر جبر نیمی ز سر عهد”

  1. علی قادری گفت:

    سلام با تشکر از دغدغه مسولین سایت شاهینا / این یک مطالبه عمومی دانشجویان و مردم شاهین شهر است امیدوارم اعضاء شورای شهر در انتخاب شهردار اصلح فرمایشات مقام معظم رهبری و مطالبات مردم فرهیخته شاهین شهر را مد نظر قرار دهند

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.