۱۳:۰۵ - جمعه ۰۸ خرداد ۱۳۹۴

آتشفشان «شیندیک» فعال شد؛ فوران 9000 متری غول ژاپنی

آتشفشان «شیندیک» در جنوب کشور ژاپن فوران کرد و نیروهای امداد این کشور در حال خالی کردن این منطقه دورافتاده از ساکنان هستند.

به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا”  پس از فوران آتشفشان «شیندیک» نیروهای دفاعی ژاپن به مناطق دوردست درجنوب جزیره «کوچینورابو-جیما» هلی‌کوپتر اعزام کردند تا با خارج کردن ساکنان این نواحی آنان را از خطر فوران این آتش‌فشان دور کنند.

به نوشته پایگاه خبری اسپوتنیک، «شین‌زو آبه» نخست وزیر ژاپن روز جمعه (امروز) به خبرنگاران گفت یک کشتی نجات هم 15 دقیقه بعد از شروع فوران آشتفشان در ساعت 10 صبح به وقت محلی، به سوی جزیره «کوچینورابو-جیما» فرستاده شد.

مراکز اورژانس این کشور نیز به حالت آماده باش درآمده و مرکز هواشناسی ژاپن بعد از فوران آتشفشان شیندیک، شرایط هشدار را در سطح 5 اعلام کرد.

یکی از سخنگویان این مرکز به خبرنگاران گفت که احتمال فوران‌های شدیدتر آتشفشانی در جزیره «کوچینورابو-جیما» انتظار می‌رود. وی از ساکنان جزیره درخواست کرد منطقه را ترک کنند.

دوربین‌های مرکز هواشناسی ژاپن تصاویری از وقوع این آتشفشان ثبت کردند که دود سیاه و خاکستر تا ارتفاع 9000 متر فوران می‌کند. فوران آتش‌فشان به شدت زیاد و با پرتاب سنگ و گدازه های آتش نیز همراه بود.

تعداد ساکنان این منطقه جنوبی در کشور ژاپن 140 نفر است و تنها وسیله دسترسی به این منطقه قایق و کشتی است. حدود 7 درصد از آتشفشان‌های جهان در ژاپن هستند و این کشور در ماه‌های اخیر شاهد افزایش شمار فوران‌ها بوده است.

منبع:فارس

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.