۱۶:۲۵ - پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۲

در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهین شهر و میمه مطرح شد

روند افزایش طلاق در شهرستان مطابق نرم های کشوری است

روند افزایش طلاق در شهرستان شاهین شهر و میمه مطابق نرم های کشوری است، در شش ماهه سال جاری 1143 ازدواج در شهرستان ثبت شده است .

shora92.9.22

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا”، جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهین شهر ومیمه با  موضوع بررسی سبک زندگی ایرانی اسلامی به ریاست حجة الاسلام والمسلمین ملکیان امام جمعه شاهین شهر و با حضور روحانیت شهرستان و مدیران اجرایی در محل فرمانداری برگزار شد.

حجة الاسلام ملکیان با اشاره به جایگاه این شورا در سامان بخشی معضل‌های اجتماعیاظهار داشت: همه معضلات از آنجا ناشی می شود که جامعه از اسلام فاصله گرفته و بعضاً دچار تندروی و یا کندروی شده باشد.

وی افزود: این درحالی است که خداوند تبارک وتعالی در کتاب الله تاکید بر این امر می فرمایند که : از خدا و رسول نه عقب بیفتید و نه پیشی گیرند که خیر شما در آن است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن باز خوانی عملکرد این شورا در سالروز تصویب آن افزود:  سعی کردیم از هر فرصت زمانی و مکانی برای پیشبرد ارزشهای اسلامی استفاده نمائیم و مطابق دستورات ائمه اطهار، اساس کار را برحلم وبردباری و استواری قدم در جلب و تحبیب قلوب قرار دهیم.

امام جمعه شاهین شهردر خصوص ترویج فرهنگ اسلامی در شهرستان گفت: ظرایفی که در احیای ارزشهای دینی در میان شهروندن رعایت شد بسیار است و حضور سخنوران مشهور کشور و دلالت و راهنمایی مردم نتایج خوبی در برداشته است.

وی سپس ازاعضای این شورا خواست تا در تطبیق  شرایط زندگی مردم با ارزشهای اسلامی تدبر وکارشناسی نمایند و براساس واقعیت های موجود، به تهیه نقشه راه اقدام نمائید.

پیش از سخنان امام جمعه، سرهنگ نجیمی به دستاوردهای پدافند غیرعامل شهرستان اشاره نمود. و بیان داشت: در طول اجرای این طرح 7 هزار نفر تحت آموزش قرار گرفته اند و در این مدت 6 مانور شهری انجام شده است.

برگزاری نمایشگاه و تشکیل 12 کارگروه تخصصی از دیگر مواردی بود که سرهنگ نجیمی بعنوان دستاورد از آن نام برد.

سپس جلسه وارد دستور شد و به بررسی عوامل طلاق در شهرستان پرداخت.

 زارع مدیر بهزیستی شهرستان با بیان اینکه روند افزایش طلاق در شهرستان شاهین شهر و میمه مطابق نرم های کشوری است. افزود:  در ششماهه سال جاری 1143 ازدواج در شهرستان ثبت شده است .

مدیر بهزیستی شهرستان  با اشاره به نتایج بررسی علل  و عوامل طلاق توسط کارشناسان این سازمان، برخی عوامل طلاق در شهرستان را  نداشتن مهارت های ارتباطی زوجین، عدم آشنایی زوج های جوان با تفاوت های جنسی و اخلاقی و نیز دوری گزینی خانواده ها از زندگی مزدوجین  سه عامل مهم در ناپایداری ازدواجها معرفی کرد.

سپس  یک کارشناس حاضر در جلسه، عواملی چون افزایش شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، ازدواجهای ناپایدار اینترنتی و پدیده ای نظیر زندگی اشتراکی خارج از عرف، توسط دشمنان تبلیغ می شود که باید این عوامل را درکنار دیگر عوامل از هم گسیختگی نظام خانواده ها دانست.

 مصطفی هادیزاده فرماندار شهرستان با جمع بندی مسایل طرح شده و با اشاره به فرازهایی از تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص مسایل مربوط به بنیان خانواده ذیل مقوله فرهنگ گفت: فرهنگ به برنامه ریزی نیاز دارد و مقصد نهایی دشمن بر همین عرصه قرار گرفته است.

وی به برخی از توطئه ها در این زمینه و شفاف سازی مواردی از آن اشاره و افزود:  قبله نمای سعادت زندگی و پایداری نظام خانواده بر توجه به ارزشهای برآمده از اسلام و اجرای دستورات مقام معظم رهبری است.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.