۱۴:۰۲ - دوشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۴

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه

حذف یارانه پردرآمدها و تک نرخی شدن سوخت توامان باشد/ کسری ۱۲هزار میلیاردی یارانه نقدی

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بر اصلاح قیمت حامل‌های انرژی در کنار حذف یارانه اقشار پردرآمد برای جبران کسری 12 هزار میلیارد تومانی هدفمندی یارانه‌ها تاکید کرد و گفت: طبق قانون هدفمندی باید قیمت بنزین به فوب خلیج فارس برسد.

به گزاش پایگاه خبری”شاهین نا” غلامرضا تاجگردون درباره اقدام دولت مبنی بر حذف سهمیه‌بندی که از فردا 5 خرداد ماه عملیاتی خواهد شد و براساس آن قیمت هر لیتر بنزین به صورت تک نرخی 1000 تومان عرضه شود اظهار داشت: این اقدام دولت در راستای قانون بوده و باید در کنار آن حذف یارانه اقشار پردرآمد جامعه در دستور کار باشد.

وی با اشاره به اینکه 70 درصد یارانه سوخت نصیب طبقات ثروتمند جامعه می‌شود، گفت: این اصلاح قیمتی باید انجام می‌شد اما باید حذف یارانه اقشار پردرآمد برای جبران کسری 12 هزار میلیارد تومانی مورد تاکید دولت باشد.

رئیس کمیته برنامه، بودجه و محاسبات مجلس کسری پرداخت مستقیم یارانه به مردم را 12 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و کفت: این میزان به غیر از یارانه تولید و سایر کالاهای اساسی در کشور است.

وی گفت: مجلس 3 هزار میلیارد تومان هم از اعتبار مربوط به پرداخت یارانه نقدی برای صرف آن در اشتغال کم کرده است که این امر مستلزم اصلاح قیمت‌های حامل انرژی در کنار حذف یارانه‌هاست.

تاجگردون با بیان اینکه بر اساس قانون باید 20 درصد از جامعه یارانه‌بگیران حذف شوند، گفت: کسری 12 هزار میلیارد تومانی در صورتی جبران خواهد شد که یارانه اقشار ثروتمند جامعه حذف شود.

وی گفت: در شرایطی هستیم که اگر یارانه 2 دهک از جامعه نیز حذف شود باز هم کسری منابع ناشی از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها جبران نخواهد شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی همچنین به قانون هدفمندسازی یارانه‌ها اشاره کرد و افزود: طبق این قانون باید قیمت بنزین به فوب خلیج فارس برسد که بر مبنای آن حدود لیتری 1800 تا 1900 تومان خواهد شد.

تاجگردون تاکید کرد: دولت به دلیل جلوگیری از فشار زیاد مردم قیمت بنزین را در سطح 1000 تومان نگه داشته اما یارانه اقشار پردرآمد هم باید طبق قانون مدنظر دولت باشد تا کسری بودجه جبران شود.

منبع:فارس

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.