۱۰:۲۸ - چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴

رئیس کمیته امداد شاهین شهر:

با حمایت کمیته امداد، 30 خانوار نیازمند از چرخه حمایتی خارج شدند

برای رفع بیکاری و محرومیت زدایی با ایجاد اشتغال و کمک به تامین معیشت خانواده های نیازمند با اعتباری بالغ بر 54 میلیارد ریال از محل منابع بانکی و صندوق امداد 544 مورد تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده است

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا، دومین نهادی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دستور حضرت امام(ره) برای حمایت از محرومان و مستضعفان و خودکفا کردن آنها تاسیس شد کمیته امداد حضرت امام(ره) بود.

این نهاد انقلابی علاوه بر حمایت و یاری رساندن به قشر محروم و آسیب پذیر جامعه در شرایط خاص به یاری نیازمندان مسلمان دیگر کشورها نیز اقدام می کند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شاهین شهر طی گفتگویی ضمن تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه گفت: در سال گذشته برای رفع بیکاری و محرومیت زدایی با ایجاد اشتغال و کمک به تامین معیشت خانواده های نیازمند با اعتباری بالغ بر 54 میلیارد ریال از محل منابع بانکی و صندوق امداد 544 مورد تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده است که به لحاظ مبلغ 50 درصد و به لحاظ تعداد 13 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: کمیته امداد شهرستان شاهین شهر و میمه به منظور آموزش مددجویان تحت پوشش خود برای حضور در بازار کار و اشتغال با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال برای 1801 نفر دوره های آموزشی اشتغال و کاریابی برگزار کرده است.

علیرضا منصوری با بیان اینکه سال گذشته 410 خانوار نیازمند، مبلغ پنج میلیارد و 780 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه و وام ضروری امداد دریافت کرده اند افزود: به دو هزارو 520 خانوار تحت پوشش این کمیته با اعتباری بالغ بر 19 میلیارد ریال مستمری ماهیانه پرداخت شده است که نسبت به سال قبل 30 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: سال گذشته مبلغ شش میلیارد و 993 میلیون تومان به سه هزارو 870 مورد کمک های موردی، هزینه زندگی، زکات و سایر کمک های خاص که شامل فطریه و کفارات، نذورات، اطعام و… انجام شده است.

رئیس کمیته امداد امام(ره) شاهین شهر خاطر نشان کرد: یک هزار و 738 حامی ایتام مبلغ پنج میلیارد ریال و 536 میلیون ریال به 246 یتیم کمک کرده اند که 22 درصد نسبت به سال92 افزایش داشته است.

وی افزود: برای کمک به خرید و انجام تعمیرات کلی و جزئی مسکن یکصد خانوار بالای دو نفر و زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام شهرستان، مبلغ یک میلیارد و 292 میلیون ریال پرداخت شده است که نسبت به سال 1392 پنج درصد افزایش داشته است.

منصوری در ادامه بیان کرد: برای کمک هزینه تحصیلی دانش آموزان، دانشجویان، و برگزاری کلاس های آموزشی، ایاب و ذهاب و برزگاری برنامه های مذهبی و فرهنگی با اعتباری به میزان یک میلیارد و یکصدو 60 میلیون ریال، به یک هزار و 557 مورد پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: سال گذشته دو هزارو 82 مورد مشاوره و راهنمایی به مددجویان در زمینه های شغلی، تحصیلی، درمانی، ازدواج و خانوادگی بصورت رایگان انجام شده که نسبت به سال قبل 20 درصد افزایش داشته است.

رئیس کمیته امداد شاهین شهر بابیان اینکه برای درمان و رفع سوء تغذیه کودکان زیر 6 سال کمیته امداد امام(ره) در طرحی نه تنها افراد تحت حمایت خود را بلکه دیگر اقشار آسیب پذیر که دارای کودکان زیر شش ساله دچار سوء تغذیه هستند را مورد حمایت قرار می دهد. تصریح کرد: در این طرح که با همکاری خانه های بهداشت شهرستان انجام می شود لیست اسامی افراد واجد شرایط به کمیته ارسال و کمیته امداد پس از بررسی افراد واجد شرایط را شناسایی و معرفی می کنند. که هرماه به این افراد بن 60 هزارتومانی برای تامین سبد غذایی اعطا می گردد.

بر همین اساس سال گذشته بالغ بر یک میلیارد و 605 میلیون ریال به یک هزارو 460 مورد پرداخت شد که نسبت به سال قبل 120 درصد افزایش داشته است.

وی همچنین تصریح کرد: سال گذشته یکصد و 23 مورد کمک هزینه ازدواج به فرزندان مددجو و ازدواج مجدد بانوان مبلغ یک میلیارد و 544 میلیون ریال پرداخت شد که نسبت به سال قبل 20 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه 14 مورد پیگیری معافیت فرزندان خانواده های مددجو از خدمت سربازی انجام شده است. افزود: کمیته امداد شهرستان سال 1393 در مجموع به ارزش 105 میلیاردو 779 میلیون ریال خدمات ارائه کرده است.

منصوری اضافه کرد: از مجموع خدمات ارائه شده مبلغ 45.924.000.000 ریال حدود 44 درصد بصورت بلاعوض و مبلغ 59.855.000.000 ریال در حدود 56 درصد بصورت تسهیلات معوض پرداخت گردیده است.

وی کل درآمد های کمیته امداد شهرستان از محل صدقات، نذورات کمک های امانی و شرعی در سال 93 مبلغ 23.800.000.000 ریال(51 درصد صدقات و 49 درصد وجوهات شرعی و امانی)عنوان کرد و گفت: سال گذشته به طور متوسط ماهیانه به هر خانوار تحت پوشش مبلغ یک میلیون و 520 هزار ریال بصورت وجه نقد و کالا پرداخت شده است.

رئیس کمیته امداد امام(ره) با بیان اینکه سال گذشته با تعامل انجام شده با کارفرمایان و مدیران صنایع برای تامین نیروی مورد نیاز صنایع، مددجویان نیازمند شغل به این صنایع معرفی و اشتغال به کار پیدا می کنند و به مدت یک سال حق بیمه این افراد توسط کمیته امداد پرداخت می شود.خاطر نشان کرد: باحمایت کمیته امداد سال گذشته 30 خانوار از چرخه تحت پوشش خارج شدند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.