۱۵:۱۵ - دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴

سردار مقیمی در جمع خبرنگاران:

شخصا پیگیر پرونده اسیدپاشی اصفهان هستم/ وقوع ۳۰ درصد جنایت‌ها با سلاح سرد

رئیس پلیس آگاهی ناجا گفت: اسیدپاشی اصفهان جز جرایم مهمی است که در اولویت پلیس آگاهی قرار دارد و در این بحث اسیدپاشی به دنبال رصد و شناسایی مجرم پرونده هستیم، حتی در این پرونده خودم به شخصه در حال تحقیق و بررسی هستم.

به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا” به نقل از صاحب نیوز/ سردار مقیمی رئیس پلیس آگاهی ناجا در حاشیه گردهمایی روسای پلیس آگاهی کشور در جمع خبرنگاران گفت: اسیدپاشی اصفهان جز جرایم مهمی است که در اولویت پلیس آگاهی قرار دارد و در این بحث اسیدپاشی به دنبال رصد و شناسایی مجرم پرونده هستیم حتی در این پرونده خودم به شخصه در حال تحقیق و بررسی هستم.

این مقام مسئول انتظامی افزود: مظنون‌های مختلفی شناسایی شدند اما یکی از مظنونان که گفته می‌شد متهم اصلی بشمار می‌رود اینگونه نبوده چرا که پس از بررسی صورت گرفته مشخص شد این فرد جزء یکی از مجرمان سریالی در اصفهان بوده است که اقدام به سرقت از منازل و به آتش‌کشیدن آنها می کرده است.

وی در ادامه بیان کرد: همچنان احتمال شناسایی و کشف متهم اصلی پرونده وجود دارد و پرونده در جریان است و پلیس آگاهی از تمام ظرفیت و توان خود برای شناسایی عامل اسیدپاشی اصفهان استفاده می‌کند.

این مقام مسئول انتظامی عنوان کرد: موضوع سرقت از بانک ها نیاز به تجهیز امکانات و تکنولوژی‌های جدید از سوی آنها است و این توقع می رود که ما تجهیز و بکارگیری از تکنولوژی جدید مانع از سرقت‌ها شود.

وی در ادامه بیان کرد: ۳۰ درصد از جرایم جنایی توسط سلاح سرد صورت می‌گیرد و مبارزه با این افراد در اولویت پلیس است و در همین راستا لایحه‌ای به مجلس داده‌ایم که به صورت جدی روی این موضوع بررسی صورت گیرد.

سردار مقیمی در پایان افزود: سرقت از منزل از زمان وقوع تا کشف بیشترین زمان را می‌برد اما این در حالی است که سرقت از خودرو سریعتر از زمان ممکن کشف صورت می‌گیرد.

*کشف ۸۶ درصدی جرایم جنسی

سردار مقیمی رئیس پلیس آگاهی ناجا در گردهمایی روسای پلیس‌ آگاهی گفت: با هم افزایی تمام پلیس‌ها در بحث ماموریت اصلی (مبارزه با سرقت) تلاش‌های زیادی صورت گرفته و در سال ۹۳ دو رویکرد توسعه فعالیت‌های اطلاعاتی و به کارگیری از آزمایشگاه‌ها از برنامه‌های پلیس آگاهی بوده است که در هر دو حوزه موفقیت خوبی کسب شده است در همین راستا ۱۲ طرح عملیاتی سراسری و کنترلی فصلی در بحث سرقت در سال گذشته انجام شد و مجموعه این اقدامات منجر به کاهش دو درصدی سرقت‌ها در کشور شد.

وی در ادامه بیان کرد: در بحث کشفیات ۶ درصد افزایش در سال ۹۳ به نسبت سال ۹۲، ۵ درصد کشف وقوع افزایش یافته است.

این مقام مسئول انتظامی اذعان کرد: ‌راه اندازی اولین قرارگاه پلیس در سال ۹۳ باعث شد کاهش چشمگیری در دستگیری سارقان بدون سابقه و افزایش ۸ درصدی دستگیری مالخران داشته باشیم.

سردار مقیمی با اشاره به کشف ۸۶درصدی جرایم جنسی افزود:‌ در سال گذشته توفیقات خوبی صورت گرفت و در حوزه کشف قاچاق رشد ۳۱ درصدی داشته ایم و ۶۰۴باند قاچاق کالا نیز منهدم شده که یک درصد کاهش در این حوزه داشته‌ایم.

پلیس آگاهی ناجا عنوان کرد:‌ در بحث جعل و کلاه برداری وضعیت مناسبی داشته و موفقیت خوبی در این حوزه حاصل شد و به دنبال آن هستیم این روند در سال۹۴ با توجه به مدیریت اجزا شاهد کاهش سرقت و افزایش کشف شویم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.