۱۲:۰۱ - شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴

امام جمعه گز برخوار:

همه ما در برابر بعثت رسول گرامی اسلام(ص) مسئول هستیم

امت اسلامی باید با داشتن احساس بعثت به سوی آگاهی و بصیرت حرکت کند و ارزشهای دینی را با اقامه نماز و عمل به دستورات دینی حفظ کند.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا، امام جمعه شهر گز در گفتگویی به بررسی علتهای عقلی و نقلی بعثت پرداخت و در پاسخ به اینکه گفته می شود چه نیازی به پیامبران داریم با وجود اینکه ما انسانها از قدرت عقلی برخورداریم گفت: به لحاظ عقلی؛ خداوند متعال برای تکامل وجودی و کسب معرفت انسان به خدا، از روی لطف و محبت پیامبران را برای هدایت و رسیدن به تکامل فرستاده است .

وی افزود: به لحاظ نقلی نیز خداوند برای موحد و یکتا پرست شدن و تزکیه انسانها و همچنین به آگاهی و معرفت رسیدن از جهل و نا آگاهی، به پاکی و طهارت ذهن رسیدن از آلودگی های فکری و از آلودگی های رفتاری به پاک دامنی رسیدن و پاک زیستن انسانها پیامبران را مبعوث کرده است.

حجت الاسلام سید حمیدرضا هاشمی اضافه کرد: پیامبراکرم با تلاوت آیات الهی هم مردم را آگاهی می کند و هم شیوه صحیح زندگی کردن را نشان می دهد و انسانها را از ضلالت و گمراهی به سمت هدایت و روشنایی راهنمایی می کند.

وی با اشاره به بعثت پیامبر اکرم(ص) گفت: امتداد مبعث رسول گرامی اسلام به بعثت امت اسلام منتهی می شود، امت اسلامی باید احساس بعثت کند و با آگاهی و بصیرت حرکت و اقدام کند و ارزشهای دینی را با اقامه نماز و عمل به دستورات دینی عمل کند. اگر قرار باشد همه ارزشهای الهی و اخلاقی اجتماعی و فردی و خانوادگی تعطیل شود هدف بعثت ناتمام می شود و خدای متعال به پیامبر اکرم فرموده که هیچ گاه راضی نیستم که هدف بعثت ناتمام شود.

امام جمعه شهر گز با بیان اینکه: همه ما در برابر بعثت رسول گرامی اسلام(ص) مسئول هستیم و باید هدف بعثت را دنبال کنیم خاطرنشان کرد: هرکسی باید هم خودش اهل نماز باشد و هم دیگران را دعوت به نماز کند، هم خودش عامل به معروف باشد و هم دیگران را امر به معروف کند، هم خودش منهی از منکر باشد و هم دیگران را نهی از منکر کند و هم خودش با اخلاق باشد و هم دیگران را توصیه به اخلاق کند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.