۱۰:۱۰ - جمعه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴

فتحی پور:

حذف یارانه پر در آمد ها تا سه سال دیگر نهایی می شود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این‌که «دولت باید با امکاناتی که دارد به شناسایی افراد پردرآمد اقدام کند» گفت: امیدواریم طی دو سه سال آینده به طور کلی این افراد شناسایی و حذف یارانه افراد پردرآمد نهایی شود.

به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا”  ارسلان فتحی‌پور در مورد حذف یارانه 6 میلیون نفر، اظهار کرد: هم در قانون بودجه 93 و هم بودجه 94 به دولت اختیار داده شده تا نسبت به حذف یارانه افراد پردرآمد اقدام کند.

 

وی افزود: امیدواریم که دولت با استفاده از ابزاری که در اختیار دارد بتواند افراد پردرآمد را شناسایی و نسبت به حذف یارانه آنان اقدام کند و نباید دولت در این رابطه کوتاهی داشته باشد.

 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: قطعاً دولت هم در تلاش است که به شناسایی افراد پردرآمد دست یابد. البته می‌دانیم در جامعه پزشکان، جامعه مهندسین، هیأت مدیره بانک‌ها و شرکت‌های خصوصی و دولتی افرادی وجود دارند که از حقوق و مزایای بیشتری برخوردارند و نیازی نیست که یارانه دریافت کنند.

 

فتحی‌پور با بیان این‌که «شناسایی افراد پردرآمد و حذف یارانه آنها می‌تواند در چرخه اقتصاد کشور به کار گرفته شود» گفت: دولت می‌تواند تیمی تشکیل داده و طی دو یا سه سال آینده به سقف حذف یارانه افراد پردرآمد و نهایی کردن این کار اقدام کند.

 

وی با تأکید بر این‌که «در اجرای هدفمندی یارانه‌ها، هدف اقشار آسیب پذیر بوده است» گفت: آن زمانی که بر روی دهک‌ها کار می‌کردیم آن دهک‌ها وجود داشت و دولت هم امکان شناسایی آنها را داشت اما هم اکنون با توجه به تورم ایجاد شده، با حقوق 700 یا 800 هزار تومان بسیاری از افراد نمی‌توانند امرار معاش کنند و اگر بخواهند یک دفعه هم اقدام کنند قطعاً سخت خواهد بود.

منبع:راه دانا

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.