۰۷:۰۷ - چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴

پارسا خبر داد:

افتتاح ۵ مرکز بهداشتی و درمانی در شاهین‌شهر و میمه تا پایان سال

رئیس شبکه بهداشت و درمان شاهین‌شهر و میمه گفت: تا پایان سالجاری ۵ مرکز بهداشتی و درمانی و یک پایگاه اورژانس به مجموعه فضاهای بهداشتی و درمانی شهرستان افزوده خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا” علی پارسا  اظهار داشت: نظارت و بازرسی بر نحوه تولید و عرضه مواد غذایی و آموزش به جامعه دو وظیفه اصلی شبکه بهداشت و درمان است.

وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده تخلف بهداشتی می‌توانند با تلفن ۱۴۹۰ گزارش تخلفات مواد غذایی را به گروه بهداشت محیط شهرستان شاهین‌شهر و میمه اطلاع دهند. همچنین در خصوص آموزش نیز مراکز بهداشتی درمانی و پرسنل بهداشت آماده پاسخگویی به سؤالات شهروندان هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین‌شهر و میمه با بیان اینکه عزم دولت و وزارت بهداشت برای توسعه خدمات سلامت با اجرای طرح تحول نظام سلامت به‌ویژه در پخش درمان از سال گذشته کاملا جدی و راسخ بوده است، اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۸۵ درصد از یارانه سلامت بابت کاهش پرداختی و هزینه‌های مردم صرف شد.

وی ادامه داد: پرداختی از جیب مردم به کمتر از ۶ درصد کاهش یافت که در این خصوص سه میلیارد تومان به دو بیمارستان گلدیس شاهین‌شهر و حضرت محمد (ص) میمه تخصیص یافته است.

پارسا تصریح کرد: بخش بهداشت و اورژانس ۱۱۵ اولویت طرح تحول نظام سلامت در سال جاری که از روز گذشته در سطح کشور با توسعه خدمات سلامت در حاشیه شهر شروع‌ شده است، از ابتدای خرداد در شاهین‌شهر و در منطقه گلدیس شروع و سپس منطقه خانه کارگر و در فاز بعدی نیز در شهرهای ۲۰ تا ۵۰ هزار نفر مثل شهر گز اجرا خواهد شد.

وی در ادامه کمبود فضای ساختمانی مراکز بهداشتی و نامناسب بودن تجهیزات را از بزرگ‌ترین مشکلات شبکه بهداشت و درمان شهرستان بخصوص در شهر شاهین‌شهر مطرح کرد و افزود: در شاهین‌شهر طبق قانون بایستی ۱۰ ساختمان مرکز بهداشتی داشته باشیم که متأسفانه فقط ۴ ساختمان داریم (سرخوش ، گلدیس، باستان و حاجی‌آباد) و بقیه مراکز بهداشتی یا استیجاری‌اند یا تاکنون راه‌اندازی نشده‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شاهین‌شهر و میمه در مورد پروژه‌های عمرانی در دست احداث شبکه بهداشت شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: طی چند ماه گذشته بیش از ۸۰۰ میلیون تومان برای بازسازی و تعمیرات و بیش از ۷۰۰ میلیون تومان برای تجهیزات مراکز بهداشتی و پایگاه‌های اورژانس هزینه شده است.

وی افزود : در سال ۹۴ نیز در یک هزار و ۸۰۰ مترمربع ۴ مرکز بهداشتی درمانی شامل (مسکن مهر،حاجی‌آباد، شهرک میلاد و گلدیس) و ۲ پایگاه اورژانس جدید (گرگاب و گلدیس) و همچنین در ۳ هزار و ۲۰۰ مترمربع پروژه‌های ساختمانی شامل ۵ مرکز بهداشتی و درمانی و یک پایگاه اورژانس در منطقه حافظ شمالی شاهین‌شهر در مجموع با اعتباری بالغ‌ بر ۳ میلیارد تومان تکمیل و به مجموعه فضاهای بهداشتی درمانی شهرستان به‌ ویژه شهر شاهین‌شهر افزوده خواهد شد.

پارسا با اشاره به شایعاتی در خصوص آلودگی آب شرب مصرفی شهروندان گفت: با توجه به نظارت دقیق شبکه بهداشت به سیستم آب آشامیدنی با اطمینان می‌گویم که هیچ‌گونه آلودگی در آب شرب شهرستان و حتی استان وجود ندارد و مردم در این خصوص به شایعات توجهی نکنند.

وی با بیان اینکه تا اواسط اردیبهشت‌ماه جاری تمامی دست‌ فروشان مواد غذایی در سطح شهر شاهین‌شهر با همکار شهرداری ساماندهی خواهند شد، اظهار کرد: بر اساس دستورات الحاقی از وزارت بهداشت و درمان همه‌ ساله تمام اطفال زیر ۵ سال اتباع بیگانه طی دو نبوت در فرودین و اردیبهشت‌ماه بر علیه فلج اطفال واکسینه می‌کنیم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.