۲۳:۰۲ - شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۲

با حضور کارشناس نیرو انتظامی

همایش (مدگرایی: تقلید یا تنوع؟)

یکی از ویژگی و خصلت های نسل جوان آن است که به مدهای مختلف اهمیت می دهد و نیاز به داشتن الگو و سرمشق در بین گروه همسالان، او را به مدگرایی شایق تر می نماید.

thumbnail       یکی از ویژگی و خصلت های نسل جوان آن است که به مدهای مختلف اهمیت می دهد و نیاز به داشتن الگو و سرمشق در بین گروه همسالان، او را به مدگرایی شایق تر می نماید.

به گزارش شاهین نا، سرگرد عابدی کارشناس نیروی انتظامی در همایش (مدگرایی: تقلید یا تنوع؟) که با همکاری مرکز فرهنگی بانوان وابسته به سازمان رفاهی تفریحی صبح روز شنبه در تالار شیخ بهایی برگزار شد گفت: یکی از ویژگی و خصلت های نسل جوان آن است که به مدهای مختلف اهمیت می دهد و نیاز به داشتن الگو و سرمشق در بین گروه همسالان، او را به مدگرایی شایق تر می نماید.

وی افزود: شاید این مصداق روشنی برای فرمایش حضرت مولا علی باشد که فرمود مردم به (اهل) زمانه خود شبیه ترند تا به پدرانشان .

سرگرد عابدی آنگاه به چند نکته مهم در این زمینه اشاره نمود و افزود: تشویق جوانان به آراستگی و زیبایی از نگاه اسلام و نکوهش از تقلید کورکورانه فرهنگ وارداتی از ظرایفی است که باید درانتقال آن به نیروی جوان دقت نمود.

وی افزود: از نشانه های رشد وتکامل جامعه ، نظم پذیری و گرایش به تفکرهای برنامه ریزی شده است که به برکت فداکاری خالصانه دهها هزار عنصر فرهنگی بوجود می آید و نباید این مهم توسط تعدادی افراد نا آگاه مورد سوء استفاده قرار گیرد.

وی گفت : در سال گذشته 88 باب مغازه را بدلیل عدم رعایت مسایل حجاب و عفاف در شاهین شهر پلمپ کرده ایم و به برخی نیز تذکر داده ایم که ازترویج مدگرایی نامفهوم دست بردارند.

این کارشناس افزود : این چگونه خرید و فروشی است که در شهر اسلامی و در محل کسب، ساز و آواز می زنند. این کجایش اسلامی است.

وی تاکید کرد : جنگ نرم مثل اژدهای هفت سر است و مدگرایی و ترویج ناهنجاری های اجتماعی تنها یک سر از این اژدهاست .

 در ادامه دکتر کاظمی روانشناس علوم خانواده ، بحث مدگرایی را حاصل یک فرآیند ناقص اجتماعی ومحصول تغافل فرهنگی بیان کرد.

وی افزود : (مُد) را ما می سازیم اما سپس اجازه می دهیم تا ما را کنترل و در واقع ما را بسازد و این اثر گذاری دوگانه تا مرحله ای پیش می رود که دیگرهیچ نشانه ای از (بود) انسانی  ما باقی نمی گذارد و به توده ای بی محتوا تبدیل می شویم.

این کارشناس همچنین ، تهذیب جامعه یه مسایل معنوی و حرمت داشتن مسایل زندگی را راهی برای برخورد با این عامل خارجی و ترفند دشمن معرفی کرد.

در حاشیه این همایش که ویژه صنوف مختلف شهر ترتیب یافته بود نمایشگاه آثار نقاشی و روایتی برقرار بود.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.