۱۶:۲۹ - چهارشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

مشاور رئیس ستاد نیرهای مسلح:

امروز انقلاب اسلامی در اوج ناامنی کشورهای دنیا، مقتدرانه به راه خود ادامه می دهد

ما شهادت را از منطق قرآن فرا گرفته ایم و در راه دفاع از اسلام اگر شهید شویم به این مقام و جایگاه افتخار خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا، مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در سیزدهمین یادواره شهدای گمنام دانشگاه صنعتی مالک اشتر شاهین شهر گفت: انقلاب اسلامی که به رهبری امام(ره) به پیروزی رسید برای دوستداران اسلام انفجار نور و برای آمرریکا و اسرائیل و دیگر ایادیشان زلزله بود.

امير سرتيپ ستاد مصطفي سلامي با بیان اینکه در مرور تاریخ ملتها وقایعی مشاهده می شود که سرنوشت آن کشور منوط به ایستادگی و مقاومت مردم آن ملت بوده است اظهار کرد: قدرت های ظالم استکبار غرب از بدو پیروزی انقلاب اسلامی بنای مخالفت را با ایجاد شورش و ناامنی با استفاده از وجود قومیت ها و زبان های مختلف در کشور با هدف تجزیه کشور بنا نهادند.

مشاور رئیس ستاد نیروهای مسلح شورش در کردستان را بزرگترین شورش و برزگترین گروه های ایجاد این جریان را منافقین عنوان و خاطرنشان کرد در سالهای ابتدایی پس از پیروزی کشور دشمنان انقلاب بدلیل ناتوانی در برابر قدرت مردم دست به ترور مسئولان کشور زدند که حادثه هفتم تیر و انفجار دفتر نخست وزیری از بزرگترین ضربه هایی بود که در ابتدای انقلاب بر ملت ایران وارد شد.

وی اضافه کرد: با وجود اقدامات ظالمانه دشمنان بر علیه ملت ایران به هیچ یک از اهدافی که می خواستند نرسیدند زیرا دیدند از خون هر شهید دهها رزمنده می روید.

امیر سلامی افزود: دشمنی که قصد داشت با انبوه لشکر ظرف چند روز بخشی از کشور را اشغال کند با نگاه ژرف و عمیق رهبری انقلاب و انسجام نیروهای مردمی بسیج و نیروهای مسلح پس از هشت سال جنگ تحمیلی حتی نتوانست یک وجب از خاک این کشور را به تصرف در بیاورد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران امروز در اوج ناامنی کشورهای دنیا با اقتدار، قدرت و امنیت به راه خود ادامه می دهد. تصریح کرد: امنیت امروز کشور در سایه رشادت های دلیرمردانی بدست آمده که همه لذت ها و محبوبیت های دنیوی را ترک کرده و با نثار خون خود کشور را بیمه کردند.

امیر ارتش جمهوری اسلامی گفت: در حالی که پیرمردان صدساله غرب از مرگ می ترسند اما جوانان 14 ساله ما در راه دفاع از انقلاب و اسلام خود را مهیای شهادت می کند، زیرا ما شهادت را از منطق قرآن فرا گرفته ایم و در راه دفاع از اسلام اگر شهید شویم به این مقام و جایگاه افتخار خواهیم کرد.

وی در ادامه افزود: زبان از بیان اقتدار و عزتی که شهدا برای ما به ارمغان آوردند قاصر است و وظیفه داریم که قدر شهدا و خانواده های شهدا و جانبازان را بدانیم.

امیر سلامی خطاب به دانشجویان اظهار کرد: امروز شما دانشجویان نیز همان راه شهدا را می روید و با تولید علم و پیشرفت های علمی موجب عزت و اقتدار کشور هستید امیدوارم که خداوند چنان قدرت و تفکری به همه ما بدهد که حافظ دستاوردهای شهدا و ادامه دهنده  راه انان باشیم.

حجت الاسلام بیگدلی استاد حوزه در ابتدای این مراسم شهدا را بندگان خوب خدا دانست که عبودیت و بندگی ویژگی و شاخصه اصلی آنهابود. و در حالی که گمنام نامیده می شوند بسیار خوشنام هستند

وی عبودیت و بندگی را راه نجات از گرفتاری ها عنوان کرد و گفت: شهدابا نماز اول وقت و اقامه نماز شب به اوج بندگی و نهایت اخلاص رسیدند.

استاد حوزه علمیه افزود: شهدای گمنام این دانشگاه بسیار توفیق داشتند که در چنین مکان و فضای علمی جای گرفتند.

برگزاری مسابقه نقاشی، پخش کلیپ، رونمایی از مستند شهید هاشمی به همراه تجلیل از خانواده این شهید و اهدای جوایز به برگزیدگان مسابقات ورزشی و اجرای نمایش از دیگر برنامه های سیزدهمین یادواره شهدای گمنام دانشگاه مالک اشتر بود.

این مراسم با حضور امیر سلامی، امیر جهادی، امیرابراهیمی، حجت الاسلام بیگدلی، کیانی بخشدار مرکزی و مسلم زاده معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شهرستان، خانواده شهید هاشمی، ثقفی معاون دانشگاه و حجت الاسلام حق پرست، اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعتی مالک اشتر شاهین شهر در سالن آمفی تئاتر شهید نبوی منش این دانشگاه برگزار شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.