۱۲:۰۵ - سه شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۴

بر اساس اعلام هواشناسی:

هواي سه شهر اصفهان ،ناسالم براي گروههاي حساس

وضع هوای سه شهر استان اصفهان، برای گروههای حساس، ناسالم اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا؛ مرکز اطلاع رسانی آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان ،وضع کیفی هوای اصفهان ،خمینی شهر و شاهین شهر را ناسالم برای گروه های حساس اعلام کرد.
رییس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: براساس سنجش کیفیت هوا در ایستگاه های مراقبت دائم بر حسب شاخص آلودگی، امروز هوای اصفهان در 6 منطقه ناسالم گزارش شده است.
آقای صادقیان افزود: این وضعیت در ایستگاه های احمدآباد، خیابان رودکی، چهار باغ خواجو، بزرگراه شهید خرازی، میدان امام حسین(ع) و خیابان پروین ثبت شده است.
وی میانگین شاخص سنجش کیفی هوا (A Q I )را امروز برای اصفهان 111 اعلام و گفت: این در حالی است که وضع کیفی هوای شهرهای خمینی شهر و شاهین شهر هم تا این ساعت ناسالم برای گروه های حساس ثبت شده است.
رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان از مردم به ویژه بیماران قلبی، ریوی، سالمندان، کودکان و زنان باردار خواست برای جلوگیری از بروز مشکلات تنفسی در صورت لزوم از خانه خارج نشوند.
شاخص کیفی هوا (A Q I )یا شاخص آلودگی هوا (P S I ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا همچون منوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، ازون و ذرات معلق را به عددی بدون واحد تبدیل می کند و وضع آلودگی هوا را در سطوح مختلف نمایش می دهد.

منبع: واجد مرکزی خبر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.