۱۷:۴۴ - چهارشنبه ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۴

همزمان با شروع هفته سلامت؛

زنگ سلامت در مدارس سطح شهرستان نواخته شد

همزمان با آغاز هفته سلامت زنگ سلامت در مدارس سطح شهرستان به صدا درآمد.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا“ دکتر علی پارسا مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین شهر و میمه در مراسم نواخته شدن زنگ سلامت که در مدرسه بنت الهدی صدر شاهین شهر برگزار شده بود با اشاره به شعار سازمان بهداشت جهانی در سال 94، نقش رژیم غذایی در سلامت مورد تاکید قرار داد.

وی در خصوص اهمیت رعایت رژیم غذایی مناسب به مصرف انواع گروههای اصلی غذایی (گوشت،لبنیات،میوه،سبزی،نان و غلات)-رعایت ۵ کلید طلایی در خصوص ایمنی مواد غذایی (حفظ تمیزی و پاکیزگی- جدا نگهداشتن مواد غذایی خام و پخته- پختن کامل مواد غذایی- نگهداری مواد غذایی در دمای مناسب- استفاده نمودن از آب و مواد اولیه سالم) پرداخت.

در ادامه مدیر مدرسه دبستان بنت الهدی صدر گزارشی از فعالیتهای مدرسه در حوزه سلامت در طول سال تحصیلی جاری را ارائه کرد.

اجرای سرود و تئاتر، برگزاری جشنواره غذا، پخت نان محلی، برپایی ایستگاه و نمایشگاه نقاشی با موضوع شعار هفته سلامت، استقرار تیم امداد و نجات فرزانگان سازمان دانش آموزی، معاینه دهان و دندان دانش آموزان توسط خانم دکتر همدانی از اولیاء دانش آموزان و اهداء جوایز به دانش آموزان فعال در عرصه بهداشت و برندگان مسابقه از طرف شبکه بهداشت و درمان شهرستاناز دیگر برنامه های این مراسم بود.

DSC03376

زنگ سلامت در دبیرستان دخترانه فاطمه زهرا(س) میمه

به همین مناسبت و همزمان با این مراسم در دبیرستان فاطمه زهرا(س) میمه نیز بصورت نمادین با حضور رئیس مرکز بهداشت شهرستان شاهین شهر و میمه، مدیر آموزش و پرورش و سایر مسئولین بخش میمه زنگ سلامت به صدا درآمد.

خانم دکتر اعتضادی رئیس مرکز بهداشت شهرستان در این مراسم با اشاره به شعار سازمان جهانی بهداشت “ایمنی غذا از مزرعه تا سفره” و شعار هفته سلامت “عزم ملی برای دسترسی عادلانه به خدمات سلامت” و عنوان روز شمار هفته سلامت، به بیان اهمیت تغذیه سالم، گروههای اصلی مواد غذایی (میوه- سبزی- گوشت- نان و غلات و لبنیات)، رعایت تنوع و تعادل در برنامه غذایی روزانه، ۵ نکته کلیدی برای غذای سالم، ورزش و تحرک بدنی برای دانش آموزان به صورت روزانه پرداخت.

متوسلی رئیس آموزش و پرروش بخش میمه در ابتدای این مراسم در خصوص شعار سازمان بهداشت جهانی در سال ۹۴ مطالبی را بیان کرد.

در پایان این مراسم از طرف شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه به دانش آموزان فعال عرصه بهداشت و برندگان مسابقه جوایزی اهدا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.