۱۳:۰۶ - جمعه ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی آموزش و پرورش

دریافت وجه هنگام پیش ثبت نام ممنوع است

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش گفت: گرفتن وجه هنگام پیش ثبت نام از نظر ما غیر قانونی است.

به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا” مرضیه گُرد، رئیس سازمان مدارس غیر دولتی، توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش  در پاسخ به این پرسش که «آیا تغییر در ثبت‌نام مدارس غیر دولتی صورت گرفته و یا پیش‌ ثبت‌نام در این مدارس صحیح است؟»، گفت: قبول داریم هر مدرسه‌ای نیاز دارد برای سال آینده خود برنامه‌ریزی کند، به خصوص که باید تعداد کلاس‌ها مشخص شود و معلمان گزینش شوند و ما آن را درک می‌کنیم؛ اما گرفتن وجه از نظر ما غیر قانونی است.

وی اضافه کرد: این اختلاف نظر بین ما و برخی مؤسسات است که نباید این کار صورت گیرد و تا الان نیز هیچ مصوبه‌ای برای گرفتن پیش ثبت‌نام نداشته‌اند و در هر استانی الگوی شهریه را اعلام کردیم و به محض اینکه اعلام کردند آنها می‌توانند از آن زمان، مبلغ ثبت‌نام را اخذ کنند و در شرایطی که الان این مجوز داده نشده است، از نظر ما قانونی نیست.

گُرد در پاسخ به این پرسش که پیش‌ ثبت‌نام از چه زمانی است؟، افزود: بسیاری از مدارس پیش ثبت‌نام را شروع کردند و هیچ جایی برای ممنوعیت قانونی آن نداریم که در آن گفته باشد این کار انجام نشود و تقریباً روالی است که به شکل مرسوم ایجاد شده است و این اشکالی ندارد؛ اما با گرفتن وجه مغایرت دارد و هیچ مصوبه‌ای برای گرفتن وجه نداریم.

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی، توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت: به والدین توصیه کرده‌ایم هیچ مبلغی پرداخت نکنند به خصوص دانش‌آموزانی که بین پایه هستند نباید تا زمانی که اعلام نشده وجهی بپردازند و نظر شورای نظارت استان‌ها هر وقت اعلام شود و تعیین نرخ شهریه‌ کنند، می‌توانند هم زمان با ثبت‌نام مدارس دولتی  ثبت‌نام آن نیز انجام شود.

منبع:فارس

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.