۱۶:۰۲ - پنجشنبه ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۴

بعد از گذشت 6 ماه؛

هدیه های ۲۰۰ هزار تومانی جشنواره ICCN به جیب چه کسانی می رود

باز هم تقدیرهای گزینشی مدیران این بار برای تشکر از خبرنگاران جشنواره ICCN ثابت کرد زور رابطه ها هنوز هم به ضابطه ها نمی رسد.

به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا”به نقل از صاحب نیوز/ اجلاس ICCN که در همان ابتدای امر آغازش با حرف و حدیث هایی همراه بود و پر بود از هزینه های سر سام آوری که از جیب شهرداری و یا بهتر بگوییم مردم شهر رفت نه تنها دردی را از اصفهان درمان نکرد بلکه بعد از ۶ ماه هنوز هم پیامدهایش به قوت خود باقیست .
بگذریم از اینکه این اجلاس که با حضور بیش از ۲۰ کشور برگزار شد قرار بود نصف جهان را به تمام جهان آن طور که هست معرفی کند،قرار بود مردم شهر برای این اجلاس آماده باشند تا در مدت زمان حضور مهمانان خارجی بیش از پیش مهمان نوازی کنند،قرار بود این اجلاس بشود یکی از نقاط قوت اصفهان در سال ۹۳ اما هرچقدر پیش رفت کم تر و کمتر به آنچه که باید نزدیک شد و تنها اجلاسی برگزار شد که جز نارضایتی از نحوه ی برگزاری و هزینه های آنچنان چیزی در بر نداشت.
بار سنگین پوشش خبری این اجلاس باز هم همانند همیشه بر دوش خبرنگارانی بود که بی هیچ چشم داشتی سعی شان معرفی اصفهان در مجامع خبری به بهترین بود اما وقتی پای مدیران به بحث های خبری هم باز شود چیزی جز نارضایتی به دنبال ندارد.
همزمان با برگزاری نشست خبری اجلاس دبیر اجلاس و جشنواره بین الملی میراث فرهنگی ناملموس در بین خبرنگاران تنها برای پوشش خبری به جلسه دعوت شده بودند از این مسئله سخن به میان می آورد که هدایای اصلی پس از برگزاری اجلاس و بسته به پوشش خبری رسانه ها به خبرنگاران اعطا می شود.
این پیشنهاد همان روز برای آن دسته از خبرنگاران که برای دریافت هدیه های خبری آماده اند خوش آیند آمد و برای آن گروه از خبرنگاران که تنها وظیفه خود را اطلاع رسانی مناسب اخبار می دانند و انتظاری این چنین برای جبران زحماتشان ندارند گران تمام شد اما وقتی این مسئله بیشتر به چشم می آید که پس از ۶ ماه از برگزاری این اجلاس نه چندان دل چسب در اصفهان و با عملی شدن حرفهای دبیر اجلاس تماس ها برای دریافت لوح تقدیر که در کنار آن کادوهای ۲۰۰ هزارتومانی هم به چشم می خورد آغاز شد و این بارهم تبعیض ها به چشم آمد.
تماس با خبرنگارانی که به هیچ عنوان حتی در اجلاس حضور نداشته اند و از قلم افتادن بسیاری دیگر که با زحمات آنان این اجلاس معرفی شد باعث شد تا بار دیگر شانیت خبرنگاران توسط مدیران زیر سوال برود و نارضایتی خبرنگاران رسانه ها را به دنبال داشته است.
بدون شک خبرنگارانی که برای رسالت خود ارزش قائلند چندان چشم به تقدیرهای این چنین ندارند و آنهایی که جزو این دسته نیستند باز هم به طریقی وارد عمل می شوند اما نکته اینجاست که گزینشی عمل کردن مدیران اصفهان در جامعه خبری که سابقه طولانی نیز به همراه دارد باعث شده تا این روزها اعتماد خبرنگاران کمتر به مدیران جلب شود و باز هم این فکر در ذهن ها قوت بگیرد که همچنان رابطه جای ضابطه را حتی در بین خبرنگاران و قدردانی از زحمات آنان گرفته است.
اغراق نیست اگر بگوییم پوشش خبری مناسب اجلاس و جشنواره بین الملی میراث فرهنگی ناملموس از سوی برخی روزنامه ها و خبرگزاری ها باعث شد تا ایراد های جشنواره کمتر به چشم آید اما در این میان باز هم تقدیرهای مدیران به جای اینکه کام زحمت کشان اصلی را شیرین کند به کام کسانی بود که حتی رنگ جشنواره را ندیده و سختی های پوشش خبری آنرا با همه کمبودها نچشیده اند.

صاحب نیوز آماده انتشار پاسخ مسئولان ذی ربط در خصوص این اتفاق تلخ می باشد

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.