۱۵:۰۶ - پنجشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۴

امکان جاسوسی از رایانه حتی در حالت آفلاین

محققان موسسه فناوری جورجیا هشدار می‌دهند که امکان هک کردن و جاسوسی از رایانه و تلفن همراه حتی در صورت متصل نبودن به اینترنت نیز وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا”  زمانی که رایانه بدون اتصال به اینترنت در حال باز کردن یک برنامه یا تایپ یک متن است، سیگنال‌های نامحسوس و ظریفی توسط دستگاه تولید می‌شود که هکرها قادر به شنیدن آنها و جاسوسی از دستگاه هستند.

درحالیکه اغلب افراد نگران دسترسی هکرها به اطلاعات رایانه یا تلفن همراه آنها در زمان اتصال به اینترنت هستند، اما کارشناسان هشدار می‌دهند که برای دریافت این سیگنال‌ها نیازی به اتصال دستگاه به اینترنت یا شبکه‌های بی‌سیم وجود نداشته و تنها فعال بودن دستگاه برای جاسوسی کافی است.

حتی در صورت غیرفعال کردن ارتباط اینترنت، سیگنال‌ها ارسال شده و رایانه و تلفن همراه در معرض حملات هکری قرار می‌گیرند.

محققان موسسه فناوری جورجیا با بررسی سیگنال‌های منتشر شده توسط رایانه‌، لپ‌تاپ و تلفن همراه هوشمند، موفق به یافتن روشی برای اندازه‌گیری میزان افشای اطلاعات افراد شده‌اند.

این سیگنال‌ها با استفاده از ابزار جاسوسی مختلف قابل دریافت هستند؛ انتشارات الکترومغناطیسی با استفاده از آنتن‌های پنهان در داخل کیف دستی قابل دریافت هستند.

انتشارات صوتی – صدای تولیدی توسط اجزای الکترونیک مانند خازن – توسط میکروفون‌های رومیزی و برخی سیگنال‌های توسط رادیوهای AM/FM دریافت می‌شوند.

هکرها می‌توانند به سیگنال‌های منتشر شده توسط رایانه، لپ‌تاپ و تلفن همراه گوش کرده و اقدام به جاسوسی اطلاعات کنند.

به گفته محققان، امکان تولید نرم‌افزاری برای کاهش آسیب‌پذیری دستگاه‌های الکترونیک وجود دارد.

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.