۰۹:۰۱ - پنجشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۴

سخنی با مدیران شهری شاهین شهر؛

شاهین شهر چشم انتظار تدبیر یا تقدیر

شهرداری شاهین شهر می تواند با استفاده از سلیقه شهروندان در ایجاد نماهای ساختمانی منحصر آن چنان مدبرانه عمل نماید تا رفته رفته این شهر بعنوان پایلوت معماری مدرن و الگوی کشور معرفی شود.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا“ همه ساله از یکم تا سیزدهم فروردین همزمان با شروع تعطیلات نوروزی گروه کثیری از مردم به مناطق خوش آب وهوا و شهرهای برخوردار از مناطق دیدنی ، مسافرت می کنند.

به همین سبب ستادهای راهنمایی و پذیرایی مسافرین با محوریت شهرداریها تشکیل می شود تا در این فرصت مغتنم ، مدیران شهری میهمان نوازی ، آداب و رسوم و البته توانایی های مدیریتی شهر را به رخ دیگر هموطنان کشیده و به مصداق ضرب المثل سری تو سرا داشتن، از این بحر بی بهره نمانند.

از سوی دیگر در سالهای اخیر آمار و ارقامی از گردش مالی و اشتغالزایی  در طول تعطیلات ارائه می شود که اگرچه موقت اما قابل توجه و موثر بوده و  نشانگر اهمیت موضوع و دلیلی بر توسعه فعالیت ستادهای نوروزی توسط مدیران شهری است.

اما چنانچه واقع بینی  و دقت نظر در بررسی پدیده فرهنگی و اقتصادی، سفرهای نوروزی را نادیده انگاریم، دچار تعصب، خطای محاسباتی و خود بزرگی بینی خواهیم شد. در رویکرد واقع بینانه در خواهیم یافت که عمده ترین دلیل هموطنان در انتخاب یک شهر برای سفر، جاذبه های توریستی، آثار ملی و تاریخی و منابع طبیعی و در مواردی معماری منحصر شهری آن شهر است و بدیهی است که فارغ از این دلایل هر انتخاب دیگری از سر اضطرار بوده و نمی تواند اهداف میزبان را در ایجاد گردش مالی و معرفی توانمندیهای  شهر تامین کند.

یکی از خطاهای محاسباتی مدیران شهری در بحث حضور گردشگران ارائه آمارمسافران است بی آنکه به عبوری بودن و یا انگیزه توقف آنان در شهر پی ببرند .شایسته است گاهی مدیران شهر دور از تعصب و پیش داوری استعدادها وجاذبه های شهر تحت مدیریت خود را مورد ارزیابی قراردهند. یعنی آنچه که از دیر باز شاهین شهر نیازمند آن است.

واقعیت آن است شاهین شهر، شهری است که در 19 کیلومتری اصفهان قرار دارد ،این شهر در سال 68 بعنوان مرکز شهرستان شناخته شد و از آن پس تاکنون برغم تلاش های صورت پذیرفته توسط مدیران شهری اما هنوز در استفاده از استعدادهای نهفته ناکام مانده است.

مدیریت شهری می توانست و می تواند با تعامل و استفاده از توانمندی شرکت هواپیما سازی “هسا” یکی از بی نظیرترین  نمایشگاههای دائمی هوا و فضا را در این شهر ایجاد کند تا سالهای طولانی انگیزه ای باشد برای علاقمندان بازدید از نمایشگاههای علمی و تفریحی.

شهرداری می توانست و می تواند بابهره مندی از فرصت فرهنگی و جمعیتی  این شهر که عمدتا خوزستانی های با ذوق هستند با استفاده ازنشانه ها و نمادهای بنادر جنوب یکی از منحصرترین مراکز تفریحی و ارائه غذاهای دریایی و فست فوت را ایجاد نماید.

همچنین با بهره مندی از دانشگاه صنعتی مالک اشتر و سایر مراکز دانشگاهی و  جوانان با استعداد می توانیم شاهد یکی از با کیفیت ترین پارک های علمی و فناوری در شاهین شهر باشیم.

مدیران شهری می توانند با فعال سازی بهتر و بیشتر پیست موتور سواری و توسعه اماکنی نظیر آن شاهین شهررا بعنوان کانون ورزش های جوان پسند معرفی نمایند.

همچنین متناسب با موقعیت جمعیتی و جوانگرایی شهر ایجاد نمایشگاه های مد لباس هماهنگ با ارزش های اخلاقی، دور از انتظار نیست.

شهرداری شاهین شهر می تواند با استفاده از سلیقه شهروندان در ایجاد نماهای ساختمانی منحصر آن چنان مدبرانه عمل نماید تا رفته رفته این شهر بعنوان  پایلوت معماری مدرن و الگوی کشور معرفی شود.

با توجه به مجاورت این شهر به مرکز استان و اهمیت موقعیت تاریخی، فرهنگی و سیاسی استان اصفهان مدیران شاهین شهر می توانند با ایجاد بزرگترین اتاق خبر مطابق استانداردهای خبری این شهر را بعنوان شهر خبر در کشور و بلکه جهان معرفی نمایند.

اگرچه سالهاست که مدیران این شهر بخاطر آنچه با سوادی ، جوانی و تنوع فرهنگی شهر نامیده می شود  ، برخود می بالند و هر از گاهی مورد تقدیر قرار می گیرند!! اما شاید بیش و پیش از همه این شاهین شهر است که چشم انتظار تدبیر است بی آنکه چشم به تقدیر داشته باشد./ بهمن اورانی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.