۱۰:۱۰ - یکشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۴

پایان نشست سرنوشت ساز در فدراسیون؛

جزئیات جلسه کفاشیان و کی روش/ شرط های مالی مرد پرتغالی

رییس فدراسیون فوتبال احتمال ماندن کی‌روش را بیش از پیش دانست و افزود: در نشست خبری پیشین من به شما گفته بودم که 80 درصد احتمال رفتن کی‌روش خواهد بود اما الان باید بگویم که آن 80 درصد به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده و احتمال ماندن او بیشتر شده است.

به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا” جلسه سرنوشت‌ساز کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال با حضور سرمربی تیم ملی و علی حسنی‌خو، مدیر کل حراست وزارت ورزش و جوانان و مازیار ناظمی، مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان از ساعت 11 امروز آغاز شد.

کی‌روش در این جلسه با تیپی جدید و با عینک آفتابی فرم قرمز حاضر شد. سرمربی تیم ملی قبل از ورود به جلسه خطاب به خبرنگاران گفت که در پایان نشست با کفاشیان، گفتگویی با آنها خواهد داشت.

کی روش بیانیه می دهد
مهر نوشت: مازیار ناظمی بعد از خروج از فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران درباره حضورش در جلسه با علی کفاشیان و کارلوس کی‌روش اظهار کرد: من نماینده وزارت در این جلسه نبودم. فقط رفته بودم تا با کفاشیان و کی‌روش احوالپرسی کنم!وی افزود: نشست فدراسیون با سرمربی تیم ملی ادامه دارد و قرار است تا ساعتی دیگر وضعیت کی‌روش مشخص شود.

ناظمی همچنین تاکید کرد: قرار است کی‌روش برای خبرنگاران بیانیه‌ای بدهد و در آن توضیحاتش را ارائه کند.

تکلیف کی‌روش امروز مشخص می شود
مدیر روابط‌عمومی وزارت ورزش که در محل فدراسیون فوتبال حضور دارد پیش از آغاز جلسه با سرمربی تیم ملی ضمن اعلام این خبر افزود: نتیجه مذاکرات فدراسیون با کارلوس کی‌روش صورتجلسه خواهد شد و برای خبرنگاران خوانده می‌شود.

مذاکرات کفاشیان و کی‌روش + نماینده وزارت ورزش هم‌چنان ادامه دارد

پس از گذشت 6 ساعت از آغاز گفت‌وگو‌ی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران و رییس فدراسیون فوتبال، این مذاکرات همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، در حالی که مذاکره علی کفاشیان و کارلوس کی‌روش با حضور حسنی‌خو مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان از ساعت 11 روز شنبه 22 فروردین (امروز) در محل فدراسیون فوتبال آغاز شده است، همچنان مسوولان فدراسوین فوتبال و سرمربی پرتغالی تیم ملی در پشت درهای بسته در حال گفت‌وگو هستند و روند مذاکرات هم‌چنان ادامه دارد.

هنوز هیچ خبر قطعی مبنی بر قطع یا ادامه همکاری کی‌روش با تیم ملی از جلسه بیرون نیامده است و مشخص نیست که مذاکره تا چه ساعتی ادامه خواهد داشت.

کی‌روش: جلسه خیلی خوبی با کفاشیان و حسنی خو داشتیم
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پایان نشست امروز خود با رئیس فدراسیون فوتبال گفت: جلسه خیلی خوبی را با کفاشیان و حسنی خو برگزار کردیم.

کارلوس کی‌روش در پایان این جلسه بدون اعلام اینکه در تیم ملی به همکاری خود ادامه خواهد داد یا از تیم کشورمان جدا خواهد شد، گفت: جلسه بسیار خوبی بود و این فرصت را داشتیم تا صحبت‌های خوبی را با هم رد و بدل کنیم. کفاشیان و حسنی خو در این باره توضیحات بیشتری خواهند داد. نباید من در این باره حرفی بزنم.

کفاشیان: کی‌روش تا حدی قبول کرد با ایران همکاری کند

رئیس فدراسیون فوتبال پس از چند روز مذاکره و پایان جلسه 7 ساعته با کی‌روش، می‌گوید هنوز نتیجه صددرصدی مذاکرات‌ با سرمربی تیم ملی مشخص نیست.

به گزارش تسنیم، علی کفاشیان در پایان جلسه‌اش با کارلوس کی‌روش در خصوص این جلسه اظهار داشت: ابتدا از جامعه فوتبال تشکر می‌کنم که پیگیر قضیه ماندن یا رفتن کی‌روش بودند و تشکر می‌کنم از آقای حسنی‌خو، نماینده وزارت ورزش که در این جلسه حضور داشت.وی افزود: در این نشست به دنبال این بودیم که مشکلات پیش آمده بین ما و کی‌روش را حل کنیم، نشستی که بیش از هفت ساعت طول کشید و همه مسائل توسط کی‌روش، من و حسنی‌خو گفته شد.

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان اضافه کرد: بحث‌های زیادی در نشست ما مطرح شد که به آنها قبلا اشاره کرده‌ام. اما در مورد اینکه حالا شما می‌پرسید کی‌روش با ما ادامه همکاری خواهد داد یا نه باید بگویم او تا حدی قبول کرد همکاری‌اش را با فدراسیون فوتبال ایران ادامه دهد اما این مسئله مشمول مواردی است که باید اجرا شود.

کفاشیان خاطر نشان کرد: کی‌روش دغدغه‌هایی در خصوص مسائل مالی، امکانات، کمپ و نبودن بازی‌های تدارکاتی دارد که ما باید تلاش کنیم خواسته‌های او را در این زمینه برآورده کنیم.

وی همچنین تصریح کرد: اینکه حالا نتیجه جلسه به کجا کشید را باید در نشست‌هایی که فردا و پس فردا خواهیم داشت مورد بررسی قرار دهیم. مذاکرات ما در این دو جلسه ادامه پیدا می‌کند و مسائل گوناگون در این نشست‌ها مطرح و به نتیجه خواهد رسید. جلسه امروز این امیدواری را ایجاد کرد که درصد ماندن کی‌روش که من قبلاً نماندن او را 80 درصد عنوان کرده بودم، کمتر شود.

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان ادامه داد: با توجه به جلسه‌ای داشتیم به صورت کلی صحبت‌هایی انجام شد و بحث در خصوص مسائل مدیریتی تیم ملی و مشکلات مالی بود. مسائلی که کی‌روش در خصوص مشکلات مالی گفته مربوط به بحث دستمزد خودش نیست و او در این خصوص هیچ ادعایی ندارد بلکه بحث مسائل تدارکاتی تیم ملی تا جام جهانی 2018 است که می‌خواهد حدود 50 بازی برگزار کنیم و این بازی‌ها نیاز به اردو و تدارکات دارد که باید مسائل مالی آن حل شود.

کفاشیان با بیان اینکه در خصوص مسائل مالی وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون فوتبال کمک خواهد کرد، گفت: در خصوص تدارکات برای تیم ملی و مشکلات مالی آقای حسنی‌خو از سوی وزارت ورزش و جوانان قول داد که این مشکل را حل کنیم. همچنین مسائل مدیریتی نیز مربوط به تیم ملی بوده که کی‌روش بحث سرپرست تیم ملی را مطرح کرد تا برای هر کاری از جمله گرفتن بلیت، آماده‌سازی اردوهای تدارکاتی تیم ملی و گرفتن امکانات و … خودش اقدام نکرده و به بخش‌های مختلف فدراسیون نرود بلکه یک مدیر در تیم ملی حضور داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: کی‌روش نقطه‌نظرات خوبی داشت و کارش را نیز بعد از این جلسه آغاز خواهد کرد، چون سه بازی تدارکاتی به ما پیشنهاد شده که کی‌روش گفت بعد از قرعه‌کشی روی این بازی‌ها فکر خواهد کرد. او بعد از جلسه بسیار خوشحال رفت اما صحبت‌های ما هنوز ادامه خواهد داشت و در دو سه روز آینده صحبت‌های دو طرفه انجام خواهد شد تا تفاهمات نهایی صورت بگیرد. شاید باز هم نوشته‌ای بین ما ردوبدل شود.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که آیا تاکنون خود کی‌روش مسائل مربوط به مدیریت تیم را انجام می‌داده و خودش به دنبال بلیت و دیگر مسائل بوده است، گفت: نه اینکه خودش به دنبال بلیط برود بلکه برای حل این مشکلات خودش اقدام می‌کرد. اینکه ما نتوانیم یک سرپرست مقتدر برای تیم ملی داشته باشیم برای ما یک ضعف است و کی‌روش می‌خواهد بداند اگر تیم ملی دو ماه دیگر اردو دارد، قطعاً هتل و دیگر امکانات آن از همین الان آماده شده است. ما نتوانستیم در بحث مدیریتی تیم ملی خوب عمل کنیم و خیلی از مسائل را اجرا نکردیم که البته بسیاری از مسائل نیز اجرا شده است اما کی‌روش درخواست کرده این مسائل را به طور کلی حل کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان یادآور شد: توقع کی‌روش این است که ما بهترین‌ها را برای تیم ملی فراهم کنیم و او می‌گوید مثلاً زمین چمن آکادمی باید بهترین زمین باشد که ما هم می‌دانیم که زمین چمن آکادمی ایراداتی دارد اما تا حد توانمان تلاش خواهیم کرد که بهترین امکانات را فراهم کنیم. کی‌روش هم خودش 4 سال با ما کار کرده و می‌داند که چنین انگیزه‌ای در ما وجود دارد و او هم به دلیل ایده‌های خود را در تیم ملی اجرا می‌کند.

کفاشیان درباره مشکل فدراسیون با شرکت آل‌اشپورت و اینکه کی‌روش به دنبال حل چنین مسائلی هم هست، گفت: این مسائل در میان نبود، چرا که توپ‌ها مطابق با هر مسابقه‌ای که باشد به تیم ملی می‌رسد و اصلاً تیم ملی با توپ‌های آل‌اشپورت تمرین نمی‌کند.

وی افزود: درباره مشکل با شرکت آل‌اشپورت هم باید بگویم ما به آنها پاسخ دادیم و گفتیم که دلایل‌شان برای قطع همکاری قابل قبول نیست و این همکاری باید ادامه داشته باشد ما همچنان با این شرکت قرارداد داریم و به آنها گفته‌ایم که از محصولات‌شان راضی هستیم و شاید باز هم همکاری‌مان را ادامه دهیم البته اگر شرکت‌های دیگر علاقه به همکاری دارند می‌توانند با فدراسیون فوتبال مذاکره کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان در پایان درباره اینکه چقدر به ماندن کارلوس کی‌روش امیدوار شد، گفت: ما امیدواریم که او در تیم ملی بماند. البته باید بگویم کی‌روش سرمربی تیم ملی می‌ماند و اکنون فقط برخی مکاتبات ما باید در سه چهار روز آینده صورت بگیرد.

رییس فدراسیون فوتبال در پایان از شکایت کی‌روش از عباس ترابیان به کمیته انضباطی اظهار بی‌اطلاعی کرد.
حسنی‌خو: همه ما با ادامه کار کی‌روش موافقیم

به گزارش فارس، رضا حسنی‌خو هم در نشست خبری گفت: جلسه‌ای بسیار خوبی بود از نظر من همانطور که کفاشیان گفت، همه ما هم با ادامه همکاری کی‌روش موافقیم و یکی از مسایل مهم این بود که توافق شد و تلاش می‌کنیم مسایل و مشکلات پیش رو در مورد مسایل مالی و مدیریتی را در حوزه فدراسیون حل کنیم. تا کی‌روش بتواند ادامه همکاری داشته باشد و امیدواریم ایشان به کارش ادامه بدهد با توجه به وقت اندکی داریم تا مقدماتی جام جهانی امیدواریم با کی‌روش همکاری کنیم و تا جایی که مقدور است تلاش همکاری کنیم اگر هم نتوانستیم تصمیم دیگری می‌گیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.