۱۴:۱۲ - شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۴

اثر معجزه‌گر زردچوبه بر حافظه

افزودن یک گرم زردچوبه به وعده صبحانه می‌تواند منجر به موجب بهبود حافظه‌ در افراد در معرض خطر اختلال شناختی و بیماران در مراحل اولیه دیابت شود.

به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا” کارکامین یکی از اجزای اصلی زردچوبه است که علاوه بر ایجاد رنگ زرد این ادویه، نقش مهمی در مهار واکنش‌های التهابی ایفا می‌کند.

تحقیقات قبلی نشان می‌دهند، کارکامین خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش می‎دهد. در جدیدترین پژوهش، تیم تحقیقاتی در تایوان به سرپرستی پروفسور «مارک والویست» از دانشگاه موناش استرالیا، 48 مرد و زن بالای 60 سال را با علائم پیش‌دیابت به چهار گروه تقسیم کردند.

به گروه اول روزانه یک کپسول حاوی یک گرم زردچوبه، به گروه دوم کپسول حاوی دو گرم دارچین، گروه سوم هر دو کپسول و به گروه چهارم دارونما داده شد. سپس حافظه‌ کاری این افراد قبل و شش ساعت بعد از صبحانه مورد بررسی قرار گرفت. نتایج بدست آمده نشان داد، حافظه‌ کاری افرادی که زردچوبه مصرف کرده بودند، با افزایش قابل توجهی مواجه شد؛ درحالیکه هیچ تغییری در مصرف‌کنندگان دارچین مشاهده نشد.

محققان معتقدند، کارکامین موجود در زردچوبه به دلیل خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی به پیشگیری از افسردگی، سرطان و التهاب مفاصل کمک می‎کند. نتایج این پژوهش در مجله Asia Pacific Journal of Clinical Nutrition منتشر شد.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.