۰۸:۳۲ - شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۴

جزئیات تغییر تعرفه تلفن ثابت

با توجه به تعرفه بسیار پایین، احتمال تغییر تعرفه مکالمات ثابت داخل استانی و آبونمان وجود دارد. همچنین احتمال تغییر تعرفه ثابت به سمت موبایل و ثابت بین استانی بعید است.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا“ معاون رگولاتوری گفت: با توجه به تعرفه بسیار پایین، احتمال تغییر تعرفه مکالمات ثابت داخل استانی و آبونمان وجود دارد. همچنین احتمال تغییر تعرفه ثابت به سمت موبایل و ثابت بین استانی بعید است.

صادق عباسی شاهکوه در گفت‌وگو با فارس، درباره تغییرات احتمالی تعرفه‌های مخابراتی در سال 94، اظهار داشت: تعرفه تلفن همراه اصلاً کشش تغییر ندارد و فقط تغییر تعرفه مکالمات تلفن ثابت مطرح است.معاون بررسی‌های فنی و اقتصادی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت:‌ تغییر تعرفه‌های تلفن ثابت نیز به صورت یکنواخت نخواهد بود و تعرفه‌ها در تمام بخش‌ها افزایش نخواهد یافت. بلکه نقاط ضعفی در تعرفه فعلی همکدی وجود دارد که این نقایص اصلاح می‌شود.

وی تصریح کرد: به این ترتیب هم‌اکنون تعرفه مکالمات ثابت داخل استانی (30 ریال به ازای هر دقیقه) بسیار پایین است و احتمال تغییر در بخش داخل استانی و آبونمان وجود دارد. همچنین احتمال تغییر تعرفه ثابت به سمت موبایل و ثابت بین استانی بعید است.

*بخشی از مشکلات مخابرات ناشی از تعرفه‌ نیست

معاون بررسی‌های فنی و اقتصادی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، درباره علت اصلاح تعرفه‌های ثابت، گفت: تغییراتی در رفتار مشترکان و در نتیجه درآمد مخابرات حاصل شده است که قطعا با کاهش درآمد مخابرات در بخش‌هایی همراه بوده است؛ اما تمام کاهش درآمد مخابرات به دلیل تعرفه نیست که با افزایش تعرفه حل شود.

وی توضیح داد: برای مثال هم‌اکنون مکالمه موبایل به موبایل افزایش یافته و میزان مکالمات از طریق تلفن ثابت کم شده است. سهمی از مکالمات نیز به نرم‌افزارهایی مانند وایبر منتقل شده است و هم‌کد سازی داخل استانی نیز بر درآمد تاثیر گذار بوده است.

*انتظار افزایش 7 تا 10 درصدی درآمد مجموع مخابرات در سال 93 محقق نشد

وی ادامه داد: قرار بود در سال 93 با تغییر تعرفه تلفن ثابت از طریق هم‌کدسازی داخل استانی و افزایش آبونمان، درآمد مجموع مخابرات 7 تا 10 درصد افزایش یابد اما این افزایش حاصل نشده است؛ علاوه بر این حتی مخابرات ادعا می‌کند تا 10 درصد کاهش درآمد داشته است که البته این کاهش درآمد را نمی‌توانیم تأیید کنیم و ادعای مطرح شده از سوی مخابرات است.

عباسی یادآور شد: دغدغه وزارت ارتباطات افزایش تعرفه فقط به شرط توسعه است. مخابرات باید فکری برای افزایش درآمد داشته باشد و برای عوامل غیر مرتبط با تعرفه خود چاره‌اندیشی کند و بخش‌های مربوط به تعرفه را رگولاتوری حل خواهد کرد.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.