۱۲:۱۲ - جمعه ۲۱ فروردین ۱۳۹۴

هشدار درباره مخوف ترین مخدر توهم زا

رییس مرکز تحقیقات و آزمایشگاه های پلیس مبارزه با مواد مخدر توضیحاتی را در خصوص جدیدترین و زیانبارترین مواد توهم زا و مخدر ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا” دکتر باهر در همایش تخصصی پلیس مبارزه با مواد مخدر که صبح امروز در مقر مرکزی ستاد ناجا برگزار شد، گفت: یکی از موادی که به عنوان یک معضل در کشور روسیه به حساب می آید مخدر کروکودیل است، بطوریکه در یک سال گذشته این ماده موجب بروز بحران در کشور روسیه شده است.

وی با بیان اینکه موردی از ورود این ماده به کشور ما گزارش نشده است، خاطرنشان کرد: البته با توجه به همسایگی کشورما با روسیه باید نسبت به این موضوع حساس بود.

به گفته باهراین ماده سبب جدا شدن قسمتهایی از گوشت بدن فرد مصرف کننده می شود و تمام کسانی که آن را مصرف می کنند حداکثر یک سال زنده می مانند.

باهر با هشدار نسبت به عوارض مصرف مخدر ال اس دی تصریح کرد: از سال 78 گزارش هایی از ورود این ماده به کشورمان ثبت شد؛ اما تعداد آن کم بوده و چون قیمت هر تمبر آن بین 100 تا 120 هزار تومان است چندان فراگیر نشده است.

وی ادامه داد: این ماده قوی ترین ماده توهم زاست و فرد مصرف کننده تا 24 ساعت در توهم خواهد بود.

باهر درباره حشیش صنعتی نیز گفت: مصرف این ماده نیز در کشورهایی مانند ترکیه شایع است و تا کنون موردی از ورود آن به کشورمان گزارش نشده؛ اما با توجه به هم مرزی ترکیه با کشورمان احتمال ورود آن وجود دارد.

وی افزود: این ماده به شکل بسته‌های گیاهان خشک شده موجود است و از آن استفاده می‌شود.

رییس مرکز تحقیقات و آزمایشگاه‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر همچنین با هشدار نسبت به عوارض مصرف مخدر گل خاطرنشان کرد: این ماده نوعی شاهدانه اما قابلیت توهم‌زایی بالایی دارد.

وی با اشاره به مصرف نوعی از قارچ‌های توهم‌زا نیز گفت: این قارچ‌ها را مانند چای مصرف می‌کنند در دنیا 35 هزار نوع قارچ وجود دارد که بخشی از آن‌ها توهم‌زا هستند اما خوشبختانه در کشور ما مورد مصرف آن شایع نیست.

باهر با اشاره به مصرف ترامادول نیز افزود: این ماده غیر قانونی نیست؛ اما تنها باید با نسخه پزشک فروخته شده و خاصیت دارویی دارد ولی متاسفانه برخی از جوانان از آن استفاده می‌کنند که این ماده نیز قابلیت توهم‌زایی دارد.

وی همچنین با اشاره به آزمایشگاه‌های مختلفی که در سراسر کشور وجود دارد، گفت: آزمایشگاه‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر از جمله آزمایشگاه‌های مجهزی است که در بسیاری از استان‌های کشور فعالیت می‌کند و فعالیت آن در دیگر استان‌ها نیز نیازمند به تامین اعتبار است.

منبع:راه دانا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.