۰۸:۰۰ - چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲

مدیر عامل سازمان رفاهی تفریحی بیان کرد

مشارکت معلولین در فعالیت های فرهنگی جامعه باید تضمین شود

عبدالرسول جانثاری سرپرست سازمان رفاهی تفریحی شهرداری شاهین شهر در بازدید از نمایشگاه آثار هنری معلولین که هم اکنون در تالار شیخ بهایی برپاست به خبرنگار ماگفت : ترغیب معلولین به اشتغالات فرهنگی از عمده رسالت های سازمان رفاهی است.

11

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا” به نقل از سازمان رفاهی شهرداری، عبدالرسول جانثاری سرپرست سازمان رفاهی تفریحی شهرداری شاهین شهر در حاشیه بازدید از نمایشگاه آثار هنری معلولین که در تالار شیخ بهایی برپا شده است، با بیان اینکه: ترغیب معلولین به اشتغالات فرهنگی از عمده رسالت های سازمان رفاهی است، افزود: معلولین باید فرصت یابند تا استعدادهای خلاق هنری و فکری خود را رشد داده و آنرا نه تنها برای منافع خود بلکه برای غنای بیشتر جامعه بکارگیرند.

مدیرعامل سازمان رفاهی افزود: بدین منظور بایستی دسترسی معلولین به مشارکت در فعالیت های فرهنگی تضمین شود واقدامات سازمان رفاهی براین اساس صورت می گیرد.

جانثاری تاکید کرد: جامعه باید بداند که معلولین هرگز نیازی به ترحم ندارند و کمک به این عزیزان باید به شکل طبیعی انجام شود.

زارع مدیرسازمان بهزیستی شهرستان در بازدید از نمایشگاه تولیدات هنری معلولین با اشاره به توانایی‌های این قشر از جامعه افزود: معلولین به جهت جوهره انسانی ، باید همچون دیگران از امکانات رفاهی و اجتماعی برخوردار گردند و از حق بهره مندی خدمات آموزش و پرورش ، بهداشت ، مسکن و اشتغال به عنوان موضوعات محوری برخوردار باشند.

وی افزود: متأسفانه دراثر برخی سهل انگاری ها و درحالیکه اشتغال هر فرد، موجب استقلال اقتصادی او می شود و به شخص هویت اجتماعی می بخشد ، متأسفانه تعداد زیادی از معلولین شاهین شهری علیرغم تحصیلات عالی و دانش ومهارت ، بکارگیری نمی شوند و با بی مهری مواجهند .

مدیرسازمان بهزیستی شهرستان اضافه کرد: براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی ده درصد از جمعیت جوامع صنعتی و دوازده درصد از جمعیت جوامع رو به توسعه را افراد معلول تشکیل می دهند که معمولاً مسایل آنان بصورت جامع حل نمی شود.

وی افزود : گرامیداشت این روز، بما یادآور می گردد که ارتباط با معلولین باید در فضایی همراه با احترام صورت گیرد و از نگاه ترحم آلود به این عزیزان جدا پرهیز شود.

 مدیر بهزیستی شهرستان افزود: همکاری شهرداری با جامعه معلولین شاهین شهر و تأمین نیازهای اجتماعی آنان بعنوان یک شاخص در سطح استان اصفهان مطرح است که جای تقدیر دارد.

وی اضافه کرد: با تمهیدات شهرداری شاهین شهر ، روان سازی معابر که در اجرای اصل احترام به معلولین صورت گرفته و احداث پارک ویژه معلولین نمونه دیگری از این خدمات است.

در نمایشگاه آثار معلولین شاهین شهر، انواع تولیدات این گروه اجتماعی در 36 غرفه به معرض بازدید گذاشته شده است.

12   10   11

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.