۱۸:۳۰ - پنجشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۴

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاههای اصفهان :

دولت در سال جدید نه تنها درشعار بلکه در عمل اعتدال واقعی را به ظهور برساند

متاسفانه در پاره ای از اوقات شاهد بوده ایم که عده ای قصد داشتند با دوقطبی کردن جامعه از آن به نفع خود بهره برداری کنند،بعد از روی کار آمدن دولت جدید نیز این مسئله کماکان وجود دارد،همچنانکه برخی بدخواهان به این مسئله دامن زده و احیای مجدد زندگی سیاسی خود را در تحقق آن می دانند.

به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا” به نقل از صاحب نیوز، محسن آنالوئی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اصفهان در گفتگویی با اشاره به  روز جمهوری اسلامی ونامگذاری سال ۹۴ گفت:اگر انقلاب اسلامی را به جهات متعدد انقلاب متمایزاز سایر قیام های دنیا دردوره های گوناگون بدانیم می توان به نقش ۲عامل اساسی دراین خصوص اشاره بکنیم که در به ثمررسیدن و تداوم وحفظ انقلاب اسلامی ایران نقش برجسته ای داشته اند.

آنالویی این دو عامل متمایز کننده را مردم و رهبری دانست و افزود: در همه عرصه ها اگر همراهی مردم با مسئولان ونیز درایت وهوشیاری رهبری انقلاب نبود امروز شاید وضعیت جمهوری اسلامی ایران شبیه کشورهایی می شد که بیداری اسلامی درآنها به واسطه نبود همین دوعنصر به صورت منسجم در کنار یکدیگر به نتیجه مطلوب انقلابیون نرسید که از جمله آنها می توان به کشور مصراشاره داشت.

وی گفت:اگر به رویه نامگذای های هرساله رهبری بنگریم متوجه عنصر همدلی وانسجام ملی در تمامی آنها خواهیم بود که گاهی در ظاهر وگاهی نیز این موضوع در باطن شعار سال وجود دارد.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاههای اصفهان ادامه داد: آنچه از نامگذاری سال جدید می توان برداشت کرد این است که مقام معظم رهبری درادامه همین شعارهای با محتوا و راهگشای خویش درسال های گذشته، امسال را نیز به این عنوان نام گذاری نموده اند.
آنالوئی بیان داشت:پیام این شعار در دوبعد دولت وملت قابل بررسی است. دربعد ملت، ما مشکلی نداریم چراکه مردم عزیز همواره برای اعتلای نام بلند ایران اسلامی وتحقق ارزش های انقلاب علی رغم وجود مشکلات وکاستی های کشور سنگ تمام گذاشته اند و لذا به نظر می رسد دغدغه ای در این خصوص وجود ندارد .اما در خصوص طرف دیگر این نامگذاری که دولت وجود دارد، قطعا نگرانی هایی چه در دولت های گذشته وچه امروز وجود دارد که به برخی از آنها لازم است اشاره شود.

عضوسابق شواری تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور بیان کرد:متاسفانه در پاره ای از اوقات شاهد بوده ایم که عده ای قصد داشتند با دوقطبی کردن جامعه از آن به نفع خود بهره برداری کنند.

وی گفت:بعد از روی کار آمدن دولت جدید نیز این مسئله کماکان وجود دارد،همچنانکه برخی بدخواهان به این مسئله دامن زده و احیای مجدد زندگی سیاسی خود را در تحقق آن می دانند.

آنالویی ادادمه داد:در همین زمینه شخص رییس جمهور و برخی مسئولان  در این پازل طراحی شده خواسته ویا نا خواسته نقش آفریدند،وشاید یکی ازعلل تنیده شدن تار حاشیه در دولت نیز همین موضوع بوده است که البته با درایت مردم ورهبری تاکنون به نتیجه ای نرسیده اند.

وی گفت:در سال جدید بر دولت فرض است نه تنها درشعار بلکه در عمل اعتدال واقعی را به ظهور رسانده وبه شعار های خود که مورد تایید می باشد جامه عمل بپوشاند.

آنالوئی افزود:از دیگر مسائلی که موجب تقویت یک دولت و در ادامه،حضور با صلابت دولتمردان  و به صورت کلی مسئولان در سطح بین المللی  است ایجاد وگسترش پایگاه های مردمی است.متاسفانه دراین خصوص نیز شاهد آن بودیم که در سال گذشته علی رغم شعاری که دولتمردان در خصوص انتقاد پذیری می دادند نسبت به برخی انتقادهای سازنده مردم نسبت به سیاست های دولت موضع گرفته وحتی با برخی الفاظ زشت ونامناسب آنها رامورد خطاب قرار داده اند،که این موجب نگرانی مردم ونخبگان وفعالان کشور شده است.بنابراین یکی دیگر از وظایف دولت محترم در عمل به شعار سال، این موضوع است تا با استقبال از انتقادهای سازنده ودلسوزانه منتقدان برای حل مسائل وچالش های اساسی کشور که حضرت آقا در سخنرانی شان در مشهد به صورت مفصل آنها را بیان داشتند گام بردارد.

وی در پایان اظهار داشت:امیدواریم با روحیه جهادی وانقلابی ونیزهمدلی وهمراهی دولت وملت شاهد تحقق اهداف وآرمان های مقدس نظام اسلامی باشیم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.