۰۸:۰۶ - دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲

در تالار شیخ بهایی برگزار شد

هیات مدیره و مدیران اجرایی سازمان رفاهی جلسه مشترک تشکیل دادند

رئیس هیات مدیره سازمان رفاهی اضافه کرد: تغییرات سازمانی نباید انگیزه ها را تحت تأثیر قرار دهد و مدیران را متوجه یأس نماید زیرا وظیفه ای که بدان اشتغال دارید ورای ارزش های مادی است.

 

457

 

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه”شاهین نا”،  رئیس جدید هیات مدیره سازمان رفاهی با حضور در اولین جلسه مشترک هیات مدیره و  مدیران اجرایی این سازمان گفت : حرکتهای فرهنگی و استراتژی فعالیت فرهنگی باید به سمت پرورش و تربیت انسان کامل باشد.

مهندس حمید عشقی افزود: باید استعداد ، ظرفیت و علاقه شهروندان را در زمینه های مختلف سنجید و شرایط رشد آنان را از وضعیت حداقلی به حداکثری فراهم نمود.

وی ضمن قدردانی از همه کسانی که ظرف سالهای گذشته در جهت اعتلای فرهنگ این شهر کوشش نموده اند گفت : خدمات سازمان رفاهی شهرداری ظرفیت عبور از مرزها را دارد و میتوان به اتکاء سازوکارهای موجود، نام این شهر و فرهنگ مداری شهروندانش را در وسعت بیشتری مطرح ساخت.

رئیس هیات مدیره سازمان رفاهی اضافه کرد: تغییرات سازمانی نباید انگیزه ها را تحت تأثیر قرار دهد و مدیران را متوجه یأس نماید زیرا وظیفه ای که بدان اشتغال دارید ورای ارزش های مادی است.

وی خطاب به پرسنل این سازمان تاکید کرد: گاهی نادیده انگاشتن برخی از اظهارنظرهای غیر کارشناسی و فاقد وجاهت علمی که موجب دلسردی می شود از درایت شنونده حکایت می کند وباید در این موارد زیاد جدی نباشیم.

مهندس حمید عشقی اضافه کرد: در شاهین شهر امکانات سخت افزاری در زمینه فرهنگ بخوبی احصاء شده و جای تقدیر دارد.

وی سپس با ارائه تعریفی از مقوله فرهنگ گفت : هماهنگی و یکپارچه سازی، مدیریت اختلافات و تحمل آنها ، اصل تفقد و عمل به میثاق های سازمانی از رموز مدیران موفق در حوزه فرهنگ است.

رئیس هیات مدیره تاکید کرد: شهروندان در بستر فرهنگ شهرنشینی به انسان های مسئولیت پذیر تبدیل می شوند و تنها فرهنگ است که به کمک آن می توان به اصلاح سبک زندگی پرداخت. وی تصریح کرد : قطعاً پیگیر سیاستهای سازمان که به خوبی تدوین شده خواهیم بود و دراین مورد سعی خواهم کرد در کنار اعضای شورای شهر و ضمن همفکری با شهردار و هیات مدیره سازمان این سیاست ها را به پیش ببرم.

پیش از سخنان رئیس هیات مدیره ، عبدالرسول جانثاری سرپرست این سازمان ضمن معرفی مدیران اجرایی گفت : مجموعه حاضر از کارآمدترین نیروهای فرهنگی شاهین شهر هستند که صداقت کاری خود را در دوره همکاری با سازمان رفاهی به اثبات رسانده اند.

وی افزود : هدف ما خدمتگزاری در حوزه فرهنگ است و معتقدیم به برکت فداکاری صدها نفر از عناصرفعال فرهنگی شاهین شهر می توانیم در کنار یکدیگر به سمت تکامل پذیری جریان فرهنگی و اجرای منویات مقام عظمای ولایت گام برداریم.

دکتر عرب یارمحمدی دیگر سخنران این جلسه به بازخوانی و تشریح عملکرد 5 ساله این سازمان پرداخت.

وی در ابتدا به سراغ اهداف کلی رفت و گفت: جلب نظر و ایجاد امید در مردم بمنظور رسیدن به جامعه مهدوی – اثبات عملی توانمندی دین در اداره جامعه و کارآمدی نظام اسلامی – تقویت بنیان های جامعه انقلابی و نوپا – مخاطب قرار دادن عامه مردم با تمام تنوعات فکری و مبنایی کردن اندیشه براساس منویات حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری از هدفگذاری های کلان این سازمان است.

دکتر عرب یارمحمدی گفت : در بستر چنین اهدافی بود که برنامه های اجرایی براساس ارتقاء فرهنگ شهروندی – ارتقاء فرهنگ تفریح و سلامت ، ارتقاء هویت شهری و محلی و فردی، ارتقاء فرهنگ مطالعه و علوم جدید وارتقاء فرهنگ کار و تولید در بیش از 2000 بسته فرهنگی ظرف 5 سال گذشته و با هزاران مخاطب به انجام رسید و تحولی در حوزه فرهنگی شاهین شهر رقم زد.

وی در قسمت دیگری از بیانات خود به جایگاه مشارکت پذیری در سازمان اشاره کرد: به گفته این عضو هیات مدیره : در طول 5 سال گذشته تقریباً همه نهادهای فرهنگی شاهین شهر و کسانی که مایل به کار فرهنگی بودند ، سازمان رفاهی رادر کنار خود داشتند و به این درک رسیدند که این سازمان نه روبرویشان ، بلکه در کنار آنان قرار دارد.

دکتر عرب یارمحمدی برگزاری طرح شوراهای مدارس ، همیاران پلیس ، درختکاری ، برگزاری کلاسهای آموزش شهروندی – آموزش اصلاح سبک زندگی – آموزش های بهداشت فردی واجتماعی- برگزاری همایش های علمی – مذهبی با حضور صدها تن از اساتید مطرح کشور، برپایی اردوهای فرهنگی – احترام به مقام زن و تقدیر از نخبه گان شهرو عملگرایان حوزه فرهنگ را تنها بخشی از برنامه های مشارکتی عنوان کرد.

وی همچنین پرورش استعدادهای هنری در تمام زمینه ها با همکاری اداره ارشاد را موجبی دانست که درپرتو آن ، شاهین شهر بعنوان مرکز خلاقیت استان اصفهان شهرت یافته است.

دکتر عرب یارمحمدی اذعان داشت : تمام مدیران سازمان در کنار فعالیت خود تحت مطلوبترین متدهای آموزشی قرار گرفته اند و به تایید مدیران فرهنگی طراز اول استان اصفهان و حتی کشور، چنین مجموعه ای با این ظرفیت وساختار تقریباً بی نظیر و مثال زدنی است.

این عضوهیأت مدیره سازمان ، اصل هدفمندی و انعطاف پذیری در مقابل خواست شهروندان را از دیگر نکات برجسته کارنامه سازمان در 5 سال گذشته دانست.

وی ضمن تشکر از زحمات سید رسول هاشمیان مدیر عامل سابق این سازمان برای اعضای جدید هیات مدیره آرزوی توفیق نمود.

در ادامه این جلسه ، مهندس حاج رحیمیان مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان و عضو هیات مدیره سازمان رفاهی با عرض خیرمقدم به اعضای جدید گفت : فعالیت فرهنگی بالذات سخت است و انجام آن در شاهین شهر بعلت تنوع سلایق امری سخت تر است و می طلبد که فعالین این حوزه مورد حمایت قرار گیرند.

وی گفت : در سالهای گذشته کار سنگینی در حوزه فرهنگ شاهین شهر انجام شده و مدعیم سازمان فرهنگی شهرداری شاهین شهر در مقایسه با سایر شهرستانهای استان از ظرفیت بالا و بهینه تری برخوردار بوده است.

مهندس حاج رحیمیان افزود: وظیفه شهرداری تنها ساخت وساز نیست و شرایط جامعه شهری برای شهرداریها تکالیف جدیدی در حوزه انسانی مقرر داشته که امیدوارم این مهم مورد توجه مدیریت شهری باشد.

وی آنگاه با خطاب قرار دادن رئیس جدید هیات مدیره گفت : شما کار سختی در پیش دارید و امیدوارم مسایل فرهنگی شاهین شهر را بصورت ویژه برگزار نمائید.

آخرین سخنران این جلسه ، صدیقه یزدانی عضو پیشکسوت هیات مدیره و فعال دیر سابقه شاهین شهر بود که ضمن تقدیر از مدیران سابق این سامانه فرهنگی ، توجه به اجرایی شدن اهداف و گسترش دامنه فعالیت سازمان رفاهی را مورد تاکید قرار داد.

وی گفت : از نشانه های رشد و تکامل تحرکات فرهنگی ، نظم پذیری و گرایش به سمت تصمیم گیریهای متفکرانه، خلاق و برنامه ریزی است که خوشبختانه تا کنون در این سازمان اعمال شده و باید همچنان بعنوان اولویت مورد توجه باشد.

456

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.