۰۵:۳۷ - سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳

رئیس جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان:

اجرای طرح های نوروزی هلال احمر استان اصفهان با مشارکت 1700 داوطلب

پانزدهمین طرح های نوروزی جمعیت هلال احمر استان اصفهان صبح امروز همزمان با سراسر کشور در پایگاه امداد و نجات بین شهری مورچه خورت شاهین شهر افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا“ مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان در مراسم افتتاحیه طرح های نوروزی، از آماده باش کلیه نجاتگران، پرسنل و تجهیزات امدادی جمعیت هلال احمر استان در اجرای طرح های نوروزی و تلاش هرچه بیشتر در جهت رفاه حال مسافرین نوروزی در سطح جاده های استان اصفهان خبر داد.

دکتر محسن مومنی اضافه کرد: در تعطیلات نوروز سال۹۴ تعداد 43 پايگاه امداد و نجات هلال احمر به همراه يك هزار و ۷۰۰ نفر از نیروهای داوطلب از تاريخ ۲۵ اسفند لغايت ۱۵ فروردين در طرح ایمنی و سلامت هلال‌احمر فعال و آماده‌باش خواهند بود.

وی افزود: در طرح ملی امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال احمر 43 پایگاه امداد و نجات بین شهری ثابت، سیار و موقت با 48 دستگاه آمبولانس، 22 دستگاه خودروی نجات، 25 دستگاه خودروی امدادی، 2 دستگاه آرگو، 26 دستگاه موتور آمبولانس و همچنین یک فروند بالگرد در سطح استان اصفهان آماده خدمت رسانی به هموطنان می باشند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان از اجرای طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی با شعار ” بی گدار به جاده نزنیم، ظریف برانیم” در ایام نوروز خبر داد و گفت: در این طرح 600 نفر از اعضای جوانان هلال احمر استان در 25 پست ایمنی وسلامت که در ورودی شهرهای استان مستقر هستند فعالیت می کنند.

وي به ارتقاء سطح توانمندیهای کارکنان داوطلب اشاره کرد و گفت: دانشگاه علمی کاربردی هلال‌احمر استان اصفهان، به منظور توانمندسازی كاركنان و داوطلبان سازمان، فعال شد و تربیت افراد متخصص، توانمند و مسلط به امداد و نجات در موضوعات جاده‌ای، سیل و زلزله را در دستور كار خود قرار داده است.

مومنی افزود: جمعیت هلال احمر استان اصفهان به دلیل ظرفیت بالای خود به عنوان جانشین و معین تهران عمل می‌کند، در همين راستا، اصفهان تاکنون میزبان ۶ مقام بلند پایه بین‌المللی بوده که در رأس آن‌ها، دبیرکل اجرایی صلیب سرخ جهانی نیز از هلال‌احمر اصفهان بازدید کرد و از طرف مرکز آموزش تخصصی بین‌المللی، هلال‌احمر استان اصفهان به عنوان سانتر آموزش فدراسیون صلیب سرخ انتخاب شد.

ارائه داروهای تک نسخه ای در استان اصفهان

معاون بهداشت و درمان و توانبخشی هلال احمر استان اصفهان نیز گفت: امسال سه پایگاه درمانی در شهرستانهای نجف آباد، شهرضا و خوانسار راه اندازی شد و پایگاه درمانی اصفهان نیز سال آینده افتتاح خواهد شد.

محمد علیزاده افزود: هلال احمر در حوزه داروهای کمیاب تلاش می کند داروهای بیماران خاص را تهیه و در اختیار آنها قرار دهد.

وی ادامه داد: برخی از داروها به صورت تک نسخه تا پیش از این فقط توسط تهران تهیه می شد ولی استان اصفهان این داروها را خود تهیه و در اختیار بیماران قرار می دهد.

معاون بهداشت و درمان و توانبخشی هلال احمر استان اصفهان گفت: تلاش می کنیم داروهای بیماران خاص شهرستانهای استان را توسط شعب شهرستانی برای آنها ارسال کنیم تا از مراجعه بیماران به مرکز استان جلوگیری شود.

وی با اشاره به فعالیت های درمانی هلال احمر استان اصفهان در حوزه توانبخشی، گفت: امسال توانبخشی بیماران مغز و اعصاب و ام اس به صورت تخصصی در استان راه اندازی شد.

علیزاده افزود: در حوزه درمان نیز بیمارستان ریفرال مجهز استان، به صورت صحرایی با 35 تخت در زمان حادثه به صورت جامع آماده پاسخگویی به نیازهای درمانی است.

وی با اشاره به فعالیت های هلال احمر در زمینه واکسیناسیون سفرهای خارجی، خاطر نشان کرد: بر اساس تفاهمنامه با علوم پزشکی اصفهان برای اولین بار در سطح کشور تمام واکسن ها به صورت متمرکز در یک جا در هلال احمر اصفهان انجام می شود.

همکاری 39 پزشک داوطلب در اجرای طرح مروجین سلامت 

معاون داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان در جمع خبرنگاران از اجرای سه طرح برای ایام نوروز خبر داد و گفت: جمعیت هلال احمر به منظور تحقق اهداف و فعالیت‌های بشر دوستانه و همچنین حمایت از اقشار ضعیف جامعه در طول سال با همکاری خیرین و نیکوکاران و جمع آوری کمک در قالب توزیع سبدهای غذایی در ماه رمضان با نام طرح‌ همای رحمت و در شب عید نیز با طرح فرشتگان رحمت فعالیت می کند.

علیرضا سلیمی درخصوص طرح دیگر هلال احمر در ایام نوروز با نام مروجین سلامت گفت: توزیع بروشور و آموزش به دانش‌آموزان برای آگاهی از حوادث چهارشنبه سوری از اهداف این طرح است و در طرح امدادیار داوطلب، 39 پزشک داوطلب بدون هیچ چشم داشتی انجام وظیفه می کنند.

جذب و سازمان دهی جوانان داوطلب

معاون امور جوانان هلال احمر استان اصفهان نیز با بیان اینکه سازماندهی افراد تا قبل از 29 سالگی در هلال احمر به عهده معاونت امور جوانان است، از جذب و سازماندهی سه هزار و 492 غنچه هلال با کمک مهدهای کودک سازمان بهزیستی خبر داد.

حیدرعلی خانبازی اضافه کرد: 15 هزار و 769 دانش آموز در قالب 611 کانون دانش آموزی، یک هزار و 702 طلبه در 30 کانون طلاب، 18 هزار و 92 دانشجو در قالب 63 کانون دانشجویی و 16هزار و 368 نفر در 60 کانون آزاد سازماندهی شده اند.

معاون امور جوانان هلال احمر استان اصفهان بی طرفی، بی غرضی، استقلال، خدمت داوطلبانه، بشر دوستی، یگانگی و جهان شمولی را اصول هفتگانه هلال احمر جهانی عنوان کرد و افزود: سازمان دهی داوطلبان در حوزه های درمانی، فرهنگی از جمله فعالیتهای این سازمان است.

وی افزود: در نوروز 94 علاوه بر 25 پایگاه جوانان، چهار ایستگاه سنجش سلامت قند و فشار خون دایر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.