۱۷:۱۲ - شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳

آغاز توزیع ۱۵هزار میلیارد ریال اسکناس نو در بانک‌ها از امروز

توزیع اسکناس نو در بانک‌ها از امروز شنبه آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شاهین نا؛ بانک مرکزی از امروز شنبه ۱۵ هزار میلیارد ریال اسکناس نو از طریق ۶۰ شعبه بانکی در سراسر کشور وارد بازار می کند.

بانک مرکزی به منظور تامین اسکناس های نو شب عید با توجه به افزایش نیازهای مردم به اسکناس های تانخورده در ایام پایانی سال و آغاز سال جدید، از امروز شنبه تا چهارشنبه ۲۷ اسفندماه جاری از طریق ۶۰ شعبه منتخب بانکی در سراسر کشور، توزیع اسکناس های نو را آغاز می کند و مردم می توانند با مراجعه به این شعب اسکناس های نو مورد نیاز خود را تامین کنند.

بانک‌های ملی، صادرات، ملت، اقتصاد نوین، کارآفرین، پاسارگاد و پست بانک اسکناس‌های نو را توزیع می کنند و اسامی شعب منتخب در سایت بانک مرکزی اعلام شده است. این اسکناس‌ها به صورت ۱۰۰ برگ، ۲۰۰ برگ و ۳۰۰ برگ در اختیار متقاضیان قرار می گیرد و ترکیب اسکناس‌ها ۵۰۰ تومانی، ۱۰۰۰ تومانی، ۲۰۰۰ تومانی، ۵۰۰۰ تومانی و ۱۰۰۰۰ تومانی است، در عین حال ۱۸.۵ درصد اسکناس‌ها ۲۰۰۰ تومانی خواهد بود.

بر این اساس، قرار است ۶ هزار میلیارد ریال اسکناس نو در تهران و ۸ تا ۹ هزار میلیارد ریال در شهرستان‌ها با نظارت ناظران پولی در اختیار شعب قرار گیرد. از هر نوع اسکناس، یکصد برگ در اختیار متقاضیان قرار خواهند داد. “فهرست شعب منتخب توزیع کننده اسکناس نو”

منبع: ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.