۰۰:۱۰ - شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳

امام جمعه شهر گز:

وحشت رژیم آل سعود از امضای توافقنامه هسته ای ایران/ آمریکایی ها ثابت کردند که قابل اعتماد نیستند

حجت الاسلام هاشمی امام جمعه شهر گز فت: سخنان نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره ملی آمریکا یک آشفتگی ساختگی و واقعی را در طرف آمریکایی بوجود آورد که حاکی از عدم قدرت و مدیریت آنها می باشد.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا“ امام جمعه شهر گز در خطبه های نماز جمعه این هفته، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به سالروز صدور فرمان حضرت امام(ره) مبنی بر تاسیس بنیاد شهید و نامگذاری روز شهدا گفت: پس از قیان خونین مردم در سال 42 جمعی از روحانیون به نیابت از امام(ره)از خانواده های شهدا سرکشی و به مشکلات آنان رسیدگی می کردند و این برنامه تا سال 57 ادامه داشت که در نهایت در اسفند سال 58 حضرت امام (ره) فرمان تاسیس بنیاد شهید را صادر کرد.

حجت الاسلام سید حمیدرضاهاشمی فعالیت های بنیاد شهید را در سه محور شهید و شهادت و خانواده عنوان کرد و گفت: اعتلا و احتزاز پرچم، عزت و کشور، اقتدار، صلابت و مقاومت کشور را تا ابد مدیون خون شهدا هستیم و همه باید سعی کنیم تا یاد شهدا فراموش نشود.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که در جایی فرمودند: اگر کسی ندانسته تلاش کند تا دوران دفاع مقدس و رشادت های شهدا و رزمندگان فراموش شود در غفلت بزرگی به سر می برد و اگر دانسته این کار را انجام دهد با خدمت به دشمنان خیانت بزرگی را مرتکب شده است.

خطیب نماز جمعه شهر گز در ادامه به سالروز ارتحال فرزند برومند حضرت امام(ره)، یاروفادار و همراه همیشگی امام در همه صحنه های انقلاب حاج سید احمد آقا اشاره کرد و گفت: ولایت مداری از خصوصیات بارز ایشان بود. به طوری که سال 68 و پس از انتخاب مقام معظم رهبری در اولین دیدار که با بیت امام انجام شد مرحوم حاج سید احمد آقا بیان کردند: خدا را شاکریم که دشمنان انقلاب مایوس شدند و من مانند زمان امام در خدمت مقام معظم رهبری خواهم بود.

وی افزود: در وصیتنامه مرحوم حاج احمدآقا نکته جالبی وجود داشت و آن این بود که”بین من و خداوند رضایت کامل وجود دارد که در تمام زمینه ها در خدمت امام و نظام بودم و در جهت مصلحت امام اگر کسی از من دلگیر است ناراحت نیستم چرا که خدمات من به خاطر مصلحت امام و نظام بوده و به فرزندانم توصیه می کنم که همیشه در خط رهبری باشند که خیر دنیا و آخرت در اطاعت پذیری و همراهی با مقام معظم رهبری است و دچار تحلیل های گوناگون نشوند که دشمن در کمین قرار دارد”.

حجت الاسلام هاشمی سپس به مذاکرات هسته ای 14 اسفند اشاره کرد و گفت: مذاکرات 14 اسفند تحت تاثیر سفر نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و غلط پراکنی وی طی سخنانی در کنگره آمریکاقرار گرفته بود.اگرچه مقامات ایران هیچ توجهی به جوسازی ها و حاشیه آفرینی ها نکردند اما در عمل و بیان اعلام کردند که نتانیاهو در حد و اندازه ای نیست که برای ایران شرط و شروط بگذارد.

وی افزود: سخنان نخست وزیر رژیم صهیونیستی یک آشفتگی ساختگی و واقعی را در طرف آمریکایی بوجود آورد که حاکی از عدم قدرت و مدیریت آنها می باشد.

امام جمعه شهر گز افزود: در دیدار وزیر امور خارجه آمریکا با مقامات عربستان پس از برگزار ی مذاکرات 14 اسفند، خشم و وحشت رژیم آل سعود از امضای توافقنامه بطور کامل دیده می شد.

وی به نامه 47 سناتور جمهوری خواه آمریکا برای مقامات ایران اشاره کرد و گفت: در نامه به ایران آمده بود که هرگونه توافق هسته ای بعد از دولت اوباما معتبر نیست. این نامه هرچند به لحاظ قوانین بین المللی فاقد وجاهت قانونی بود ولی بازتاب وسیع و گسترده ای را به دنبال داشت و موجب واکنش شدید مقامات آمریکایی و مسئولان ایرانی شد.

حجت الاسلام هاشمی گفت: به حمدالله مسئولان کشور مان کاملا هوشیار هستند و ضمن اینکه قرار نیست فقط با آمریکا توافق داشته باشیم بلکه باید با  6 کشور توافق داشته باشیم که 5 کشور آنها عضو دائم سازمان ملل هستند. و این رفتار آمریکایی ها حاکی از غیر قابل اعتماد بودن آمریکایی می شود.

تبریک، تشکر و تذکر

خطیب نماز جمعه شهر گز در ادامه ضمن تبریک انتصاب به حق و شایسته آیت اله یزدی به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری با همه انتخابات معمول دنیا کاملا متفاوت است زیرا در این انتخابات نه تبلیغ، تطمیع و تهدید وجود ندارد و خوشبختانه فردی دارای سابقه درخشان و وفادار امام، رهبری و نظام انتخاب شد، و ایشان جزو کسانی است که موضع خود در برابر فتنه گران را به صورت شفاف اعلام کردند.

وی در ادامه از مشارکت مردم و خیران نیکوکار شهر گز برای کمک به خیریه حضرت علی اصغر(ع) که در جشن اکرام فاطمی با شور نیکوکاری مبلغ 6 میلیون تومان وجه نقد و 12 میلیون تومان کالا در اختیار این خیریه گذاشتند تشکر کرد.

امام جمعه شهر گز در ادامه از پیگیری های نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی برای پیگیری جاری شدن مجدد آب در کانال آب رسانی زمینهای کشاورزی شهر گز نیز تشکر کرد.

وی در تذکری به نمایشگاه های انومبیل سطح شهر گز که بدون نصب مخزن اقدام به پمپاژ آب می کنند گفت: این کار علاوه بر اینکه خلاف قانون است، حرلم نیز هست. و همچنین مساجد و حسینیه ها هرچه سریعتر نسبت به پرداخت قبوض گاز مصرفی پرداخت نشده اقدام نمایند.

حجت الاسلام هاشمی در پایان ضمن درخواست از پدر و مادرها خواست در روزهای پایانی سال بر رفتار جوانان خود مدیریت صحیح داشته باشند تا حادثه ای برای کسی رخ ندهد

وی خاطر نشان کرد: در روزهای پایانی سال اگر جوانی بر اثر ارتکاب کار خلافی دستگیر شود باید تا پایان تعطیلات نوروزی در بازداشت موقت باقی بماند.و آنچه که مهم است شادی خانواده ها و جاری نشدن اشک پدر و مادرها اهمیت فراوانی دارد و امیدواریم که همه جوانان در سلامت کامل تا پایان تعطیلان نوروزی به سر ببرند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.