۱۳:۰۹ - جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۳

کوثری

مسئولان در حوزه سیاست خارجی سنجیده سخن بگویند/ دولت «یونسی» را کنار بگذارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه اظهارات اخیر یونسی به منافع ملی ضربه وارد کرده است، گفت: دولت باید با یونسی برخورد کند و وی را از جایگاهش کنار بگذارد.

به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا” اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات جنجالی یونسی، گفت: از آنجا که اظهارات اخیر آقای یونسی به منافع ملی ضربه وارد کرده است، هم دولت باید  وی را از مسئولیتش کنار بگذارد، هم دستگاه‌های امنیتی و قضایی باید به شدت با یونسی برخورد کنند تا هیچ مسئولی جرأت بیان چنین اظهاراتی که به منافع کشور لطمه می زند، نداشته باشند.

وی افزود: کسانی که چنین سخنانی را بیان می‌کنند، نباید در چنین جایگاهی به عنوان مشاور رئیس جمهور قرار بگیرند. قطعا اگر برخودی با یونسی انجام نگیرد آن هم بخاطر رفاقتی که بین رئیس جمهور و وی وجود دارد، آن دنیا خون شهدا یقه آنها را خواهد گرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سوابق یونسی، بر عامدانه بودن طرح مسائل مغایر امنیت ملی از جانب وی تاکید کرد و گفت: بنده از این جهت می‌گویم سخنان یونسی از روی عناد بیان شده است، که وی در مقطعی مسئولیت وزارت اطلاعات را برعهده داشته است. اگر فرد دیگری چنین اظهاراتی را مطرح می کرد می‌گفتم از روی ناآگاهی و بی‌اطلاعی بوده است اما کسی که در مقطعی خودش در بالاترین جایگاه امنیتی بوده طبیعتاً از بازخورد حرفهایش آگاه است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یونسی باید سخن خود را پس بگیرد و دولت نیز وی را از جایگاهش کنار بگذارد.

گفتنی است علی یونسی دستیار ویژه رئیس جمهور اخیراً طی اظهاراتی درباره شکل گیری امپراتوری ایرانی موجب فضاسازی گسترده رسانه های مخالف ایران شد.

منبع:فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.