۰۹:۵۵ - یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۲

دکتر روستا در گفتگویی بیان کرد

تنها راه تشخیص بیماری ایدز انجام آزمایش خون است

بیماری ایدز یک بیماری ویروسی می باشد و درمان قطعی ندارد؛ از آنجاییکه این بیماری سیستم ایمنی بدن را دچار اختلال می کند عامل بروز بیماری های دیگر در انسان می شود.

shahinna100

بیماری ایدز یک بیماری ویروسی می باشد و درمان قطعی ندارد؛ از آنجاییکه این بیماری سیستم ایمنی بدن را دچار اختلال می کند عامل  بروز بیماری های دیگر در انسان می شود.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر “شاهین‌نا” به نقل از صاحب نیوز، به مناسبت روز جهانی مبارزه با بیماری ایدز دکتر روستا مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه با بیان اینکه ايدز يک بيماري خاموش است گفت: بايد با فرهنگ سازي در جامعه، راههاي پيشگيري و سرايت اين بيماري را به مردم آموزش دهيم و مردم مي بايست بدانند چگونه خود را از آلوده نشدن به ايدز حفظ کنند و يا در صورت مواجه با افراد آلوده به اين ويروس چگونه رفتار کنند.

دکتر روستا با اشاره به اینکه دربیماری ایدز شیوع با ابتلاء بیمار است. افزود:  مهمترین راههای ابتلاء و انتقال بیماری ایدز، ارتباط جنسی و تزریقی، تزریق خون و انتقال از طریق جنین می باشد.

وی افزود: تنها راه تشخیص بیماری ایدز انجام آزمایش خون است و چون بیماری ایدز یک بیماری ویروسی می باشد و درمان قطعی ندارد؛  بیماری سیستم ایمنی بدن را دچار اختلال می کند عامل  بروز بیماری های دیگر در انسان می شود.

دکتر روستا افزود:  در خصوص پیشگیری و درمان بیماری ما وظیفه داریم که ابتدا مانع از شیوع این بیماری باشیم و دیگر اینکه با درمان‌های موثر به طول عمرو زندگی راحتر فرد بیمار کمک کنیم. ما در مراکزی که داریم ابتدا به بیماران خدمات مشاوره ای داده و سپس مورد درمان قرار می دهیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه با اعلام شماره تلفن 09686 مرکز رفتارهای پرخطر آمادگی این مرکز جهت ارائه اطلاعات در خصوص  بیماری ایدز، آزمایش ایدز وهرگونه  اطلاعات دررابطه با این بیماری می باشد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.